hvor godt bilde er mulig - hvor mye mer er det å hente?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvor godt bilde er mulig - hvor mye mer er det å hente?

Et hypotetisk spm:

Jeg har en 37 tommers lcd - philips pf9830 som jeg kjører i 1080i oppløsning via en xbox 360 HDDVD addon spiller.

For snart to år siden var dette 37 tommer fjernsynet "markedets beste panel" i sin klasse, og kostet da 35 000 kroner.

Når jeg kjører hddvd plater som f.eks planet earth har jeg et ekstremt godt bilde.. vanvittig detaljert og friske farger. sortnivået er også godt.

men så til spm...hvor mye bedre kan det bli?
    jeg kikker litt rundt i div. el butikker og ser på de dyreste tvene som er utstilt der uten å bli altfor imponert (er klar over at de antakelig er dårlig kalibrert og har grumsete signalkilder etc.)

Hvor er det mest å hente for meg (tenker da ikke på å kjøpe større tv - 37 er passe i min leilighet)

Vil det bli mye bedre av å kjøpe en dedikert standalone toshiba hddvd spiller? vil det bli enda mye bedre om jeg kjøper f.eks etterfølgeren til tven min - nemlig philips 37PF9731D/10

Er det verdt det? er det mye å hente?

som sagt...hypotetisk spm, men jeg er bare nysjerrig på hva folk mener om dette - og det er bare hddvd/blueray kvalitet jeg er interresert i - bryr meg ikke om valige tv signaler som sådan.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg tror så blir det nok en HD DVD / BLUE ray spiller som vil være mest å hente. Om et par måneder kommer noen spennende spillere fra samsung/LG til norge som er anbefalt å vente på

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de tv'ene som var veldig dyre for snart to år siden er somregel fortsatt i salg og koster en del mindre, det er nok en del slike eller tilsvarende som blir solgt i dag, så du har ikke så spesielt dårlig tv akkurat. om den kjører native 720p så vil jeg nok anbefale den oppløsningen over å skalere opp. når du først har sett hd-materiale som det skal vises så er det vanskelig å bli imponert på nytt. kjøp deg noe du mangler i stedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og så var det å benytte komponent-kabling fra DVD'en da....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •