Plasmaskjerm og visning av stillbilder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plasmaskjerm og visning av stillbilder

Heisann, gode råd søkes!

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en ny 42" flatskjerm. Skjermen skal jeg koble til en htpc for tv, filmvisning og å vise digitale stillbilder på.

Utifra hva jeg har sett av skjermer så har jeg veldig lyst på en plasmaskjerm. Synes de er utrolig flotte å se film på ift LCD.

Det som bekymrer meg litt med plasma er oppløsningen på dem. Ift film og tv ser jeg ikke på dette som noe problem, men hvordan er det å vise digitale stillbilder på en slik skjerm med 'bare' 1024x768 pixlers oppløsning?

Hvis noen har prøvd dette så vil jeg gjerne få høre erfaringene deres.

mvh
    Magne

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved stillbilder via PC eller annen kilde, tror jeg bildene blir dårligere med Plasma enn med LCD. Jeg har ihvertfall erfart dette, men TV'ene var ikke like i størrelse.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av mstenwig
    Heisann, gode råd søkes!

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en ny 42" flatskjerm. Skjermen skal jeg koble til en htpc for tv, filmvisning og å vise digitale stillbilder på.

Utifra hva jeg har sett av skjermer så har jeg veldig lyst på en plasmaskjerm. Synes de er utrolig flotte å se film på ift LCD.

Det som bekymrer meg litt med plasma er oppløsningen på dem. Ift film og tv ser jeg ikke på dette som noe problem, men hvordan er det å vise digitale stillbilder på en slik skjerm med 'bare' 1024x768 pixlers oppløsning?

Hvis noen har prøvd dette så vil jeg gjerne få høre erfaringene deres.

mvh
    Magne
    Dette er ingen problem,hadde en panasonic 42 pv500e med oppløsningen du her nevner og dette ble meget flott!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •