Er Samsung 42" PS42Q96HDX noe bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer goober sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Samsung 42" PS42Q96HDX noe bra?

Var innom Expert i går og pratet litt om Plasma tv i størrelsen 42". Vedkommende sa da at denne tv-en var en av de beste i prisklassen 15000-23000. Er jo greit å kunne si noe slikt etter som tv-en kostet 17000,-. Men har jo hørt fra tidligere at fks. modellen til Pioneer PDP4270XA er kvalitet i topp klasse. Expert mannen sa Samsung var minst like god, både på kvalitet og tilkoblinger. Noen som har erfaring med denne Samsung modellen? Er visst ganske ny, så finner ikke så mye omtale rundt den.

PS. Den koster 15000,- hos Elkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber i en slik forretning selv, samsungen ser bra ut syntes jeg, men nå som pioneeren selges til 17999 ville jeg nok valgt den...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung ps42c96

Jeg lurte også på hvilken tv jeg skulle kjøpe ble aldri enig med meg selv.
    Valget var på den nye til Panasonic pv 70,endte opp med samsungen og har ikke angret et sekund.
    Denne tv en er en "billigere" utgave av Q modëllen men den er helt nydelig å se på både utseende messig og til vanlig tv bruk
    Er det ikke Expert som sier "Løp og kjøp" tror ikke du vil angre ved å kjøpe Samsung..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Uten tvil Pioneeren, alternativt Panasonic hvis du tenker økonomi. Har sett Samsungs plasmaer, også de siste, og selv om de både ser bra ut og ikke minst etterhvert har fått gode menyer, ligger de et godt stykke bak Pioneer og Panasonic på ren bildekvalitet. Samsungene har fremdeles ikke like gode farger, og en kan til tider også se litt graderinger.

Skal du først spare penger er etter mitt syn PV70 et godt valg...

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding.

Skal jeg ha Pioneer med PC inngang, snakker vi modellen over. Har sett den til 19990,- den billigste plassen på nettet. Jeg får se hva lommeboka sier til slutt.

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av formann
    Jeg lurte også på hvilken tv jeg skulle kjøpe ble aldri enig med meg selv.
    Valget var på den nye til Panasonic pv 70,endte opp med samsungen og har ikke angret et sekund.
    Denne tv en er en "billigere" utgave av Q modëllen men den er helt nydelig å se på både utseende messig og til vanlig tv bruk
    Er det ikke Expert som sier "Løp og kjøp" tror ikke du vil angre ved å kjøpe Samsung..
    Har selv den flotte Samsung PS50Q7H ekstermt bra bilde på alle punkter med digitaltuner fra canal digital.Har vært innom servicemenyen og gjort noen små justeringer :-D og denne tv,n leverer topp saker all the way.Har kalibrert den også via dvd.Jeg kan garantere at denne ikke står tilbake for noe annet apparat uansett merke.Har hatt mange og er kinomaskinist ,så flotte bilder vet jeg mye om ;=)

Newcomer Edo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får min 50Q97 i morgen siden Expert ikke greide å reparere min 50Q7. Rart at du ble tilbudt Q96 siden expert selger kun Q97 etter det jeg ble fortalt fra selgere. I grunn er de helt like kun en sølv stripe som utgjør forskjell.
    Gå for Q96/97. Den er like god både som en pv70 og pio427, kanskje bedre, bildet og pris mesig.

Samsung PS42Q97HDX Review
    Panasonic TH42PX70 Review

Active Wolf2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    346
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojsann! Etter å ha lest denne anmeldelsen blir jeg frista til å gi Samsung en ny sjanse ;-) - etter mitt syn lå Q7 et godt stykke under Panasonic i bildekvalitet...
    Returnerte nylig en PX70 da jeg ikke ble fornøyd med kvaliteten på bildene fra analog kabel.
    Blir litt forvirra over at Samsung ser ut til å ha endra på betydningen av bokstavene Q og C: C7 var jo kun en matt utgave av Q7, mens nå ser det ut til at C96 er en slags "billigutgave" som ikke er like godt utstyrt som Q-modellen...

Venter spent på norske tester av disse nye skjermene!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    q96/q97 koster vel 13995 flere steder nå, så den er helt klart et bra kjøp!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er interessant. Det vil jo egentlig si det at om jeg skal ha den beste tv til under 20000,- bør jeg velge Samsung. Mens med 5000,- mer, bør jeg velge Pioneer. Har jeg forstått riktig da?

Newcomer Edo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du de 5000 vent da til pio 428 er i salg. Det er ikke så lenge til, sommer tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme situasjon som flere her, ser jeg. Jeg har også kvaler om jeg skal gå for PV70 eller Samsung Q97.

Den lokale tv-pusheren har Q97 og PX70 i butikken, og sortnivået som alle skryter av på P-serien var iallefall uomtvistelig slått i 'side by side' sammenligning. Nå vet jeg ikke hvilke innstillinger og kalibrereinger som ble benyttet, men det var samme signal og samme lysforhold i butikken.

Tv-pusheren tar i utgangspunktet kr16.999 for Q97, men gikk prompte ned til kr14.999 da jeg nevnte prisen på PV70 på nettet!

Det er selvsagt også behaglig å ha en lokal forhandler å gå til om skjermen skulle konke ut. Forhandleren sier at Samsung kjører nulltoleranse på pikselfeil. Vet ikke om dette er et reelt problem lenger, eller om Panasonic kjører tilsvarende politikk, men det er betryggende at Samsung gjør dette.

For min del tror jeg går for trygghet da dette blir mitt første flatskjermkjøp.

PS veggis, finner bare Q97 på BestBuy (kr16.999) på prissøk. Hvem har den til kr13.995?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS veggis, finner bare Q97 på BestBuy (kr16.999) på prissøk. Hvem har den til kr13.995?

Siba.no har den til 13995,- Er jo ikke ein dårlig pris det.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du sett disse skjermene opp mot hverandre selv goober..?

jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene til folk av at samsung er konkurransedyktig med pioneer og panasonic hva bildekvalitet angår.

tydelig at det er individuelle forskjeller her, så du bør ta en runde og se litt før du bestemmer deg. jeg anbefaler panasonic hvis du vil ligge i prisklassen under 15k.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om du ikke har blingset litt mellom q96 og q97, goober. Finner bare q96 hos siba. Tror uansett at jeg går for q97 til kr14.999.

Newcomer Edo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fenriz
    har du sett disse skjermene opp mot hverandre selv goober..?

jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene til folk av at samsung er konkurransedyktig med pioneer og panasonic hva bildekvalitet angår.

tydelig at det er individuelle forskjeller her, så du bør ta en runde og se litt før du bestemmer deg. jeg anbefaler panasonic hvis du vil ligge i prisklassen under 15k.

Panasonic er heller ikke konkurransedyktig med pioneer.

Pioneer er Pioneer.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om du ikke har blingset litt mellom q96 og q97, goober. Finner bare q96 hos siba. Tror uansett at jeg går for q97 til kr14.999.
    Jo, stemmer det. Siba selger Q96. I følge produktbeskrivelsen er det ikke forskjell på disse to modellene slik jeg ser det. Men, kan jo ta feil altså.

Har sett Samsung opp mot Pioneer og Panasonic. Forskjellen ligger i at Pioneer (og faktisk LG) har to lag med glass, mens Samsung og Panasonic har tre. Dette betyr i praksis at Pioneer og LG har mye bedre teknologi for lysdemping enn Sansung og Panasonic. Personlig vil jeg si at Pioneer så bedre ut i butikken enn Samsung, men siden det er 6000,- å spare (pr. i dag) vurderer jeg sterkt Samsung modellen ja.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en teknisk tråd, vennligst opprett en ny tråd for ev. forhandler/prisdiskusjon.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner det. Beklager. Men det må da gies rom for at diskusjonen kan ta noen slike retninger som å diskutere pris og forhandler. Slik jeg ser det er det jo en naturlig del av diskusjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Q97HDX og er rett og slett strålende fornøyd; folk som klager på bildekvaliteten på denne kan ikke ha vurdert den med åpent sinn. Svartnivået er vel så bra som PDP4270, som fremdeles koster noen tusen mer enn Q97'en, og fargene eg mulighetene er upåklagelige.
    Når den i tillegg har 3 HDMI, mot pioneer'ens 1, så var det ikke mye å tenke på for min del.
    Jeg er veldig kresen på hva jeg bruker pengene mine på, men etter å ha vært i 5 butikker og sett på sikkert 50 forskjellige TV'er (hvorav brorparten var begrederlige), tenkte jeg ikke i mer enn 15 minutter før jeg kjøpte Samsungen.

Panasonic PV70 er helt greit den, men den ser unektelig litt stusselig ut designmessig, og bildet er overveldende bedre på Samsungen. Synes JEG.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •