Er Samsung 42" PS42Q96HDX noe bra? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Newcomer goober sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjenner du STATIK til noen forskjeller mellom Samsung q96 og q97?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goober
    Kjenner du STATIK til noen forskjeller mellom Samsung q96 og q97?
    Mener det bare er en designforskjell... Q97 har den blanke piano-lakk finishen, mens Q96 er matt? Specs'ene er de samme, jeg er ganske sikker på at det er en kosmetisk forskjell...

Newcomer Edo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C96 er matt, forskjell mellom Q96 og Q97 er kunn en liten sølv stripe på Q97, begge er i piano lakk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt OT, men pleier det å følge med HDMI-kabel på Samsungs skjermer eller er det noe jeg må skaffe selv? Skal ha 42Q97-modellen.

Er det evt noen vesentlige forskjeller på disse kablene utenom pris? Den skal være til en Pioneer disk-opptager.

Når en først er OT, hvordan er fjernkontrollen til Samsung? Tenker da på om den er retningsensibel, eller om det bare er å 'fyre' løs i alle retninger

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger ikke med noen kabler; og hdmi-kabler kan jeg aldri tenke meg det er noe allverden forskjell på; signalet er digitalt og avstanden er rimelig kort regner jeg med. Blåser du 1000 spenn på en dyr kabel så hiver du penger ut vinduet vil jeg tro. Jeg har vekslet mellom en fet 800krs komponentkabel og en til 100 spenn, merker så godt som ingen forskjell...

Fjernkontrollen er som fjernkontroller flest Retningssensitiv men ikke vanskelig...

Newcomer goober sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tilbake til diskusjonen her. Har gått til anskaffelse av en Samsung 42Q96 til den nette sum av 14400,- hos Elkjøp. Fikke Siba pris + frakt. Mine første intrykk er gode synes jeg. Har testet med vanlig parabol tuner via scart, og bildet er mer en godt nok for vanlig bruk. Ved å stille litt også får jeg mye bedre bildekvalitet med en gang. Blir spennende med HDMI etter hvert.

Et godt kjøp for den gode prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det DVI eller VGA tilkobling på q96/q97? Noen som vet?

Vet at denne TV'en har et meget godt bilde. Men er dette den rette TV'en i 15000 kr klassen for en 40 år gammel dame som ser på TV 80% og Datamaskinapplikasjoner 20%?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom min lokale Expert forhandler i dag. Har bestemt meg for å kjøpe en Tv når sommeren går mot slutten, og pr dags dato stod det egentlig på PV70 / 700.

Når jeg kommer inn i butikken, og slår av en prat med daglig leder som jeg har et godt bekjentskap til, så viser han meg Samsungen det er snakk om her. (PS42Q97HDX).

Han forteller meg at dette er kanskje noe av det beste man kan få pr.dags dato i den prisklassen, og at jeg mye heller burde velge den fremfor Panasonic sine. Han fortalte bl.a at bildekvaliteten inkl sortnivået var mye bedre.

Disse Tv`ene stod rett atmed hverandre, to helt nye Tv`er, begge original innstilte, og da vi kjørte litt forskjellige filmer fra en Samsung HDMI spiller. (Var nok en DVD-spiller), så må jeg si meg enig i det han sa. I forhold til Samsungen virket Panasonicen blassere, mer grå i sortfargen enn hva Samsungen gjorde.

Er det andre som av erfaring kan bekrefte det jeg sier, eller av andre grunner har teorier / tanker / meninger om dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eCo
    Var innom min lokale Expert forhandler i dag. Har bestemt meg for å kjøpe en Tv når sommeren går mot slutten, og pr dags dato stod det egentlig på PV70 / 700.

Når jeg kommer inn i butikken, og slår av en prat med daglig leder som jeg har et godt bekjentskap til, så viser han meg Samsungen det er snakk om her. (PS42Q97HDX).

Han forteller meg at dette er kanskje noe av det beste man kan få pr.dags dato i den prisklassen, og at jeg mye heller burde velge den fremfor Panasonic sine. Han fortalte bl.a at bildekvaliteten inkl sortnivået var mye bedre.

Disse Tv`ene stod rett atmed hverandre, to helt nye Tv`er, begge original innstilte, og da vi kjørte litt forskjellige filmer fra en Samsung HDMI spiller. (Var nok en DVD-spiller), så må jeg si meg enig i det han sa. I forhold til Samsungen virket Panasonicen blassere, mer grå i sortfargen enn hva Samsungen gjorde.

Er det andre som av erfaring kan bekrefte det jeg sier, eller av andre grunner har teorier / tanker / meninger om dette?
    Samsungen er god, MEN svartnivået er ikke like godt som på panasonic. I butikk belysning er dette en tv som ser relativt bra ut. Men ville tenkt på om hans anbefaling skyldes at expert satser mye på samsung, samt at de tjener mye penger på de.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    Samsungen er god, MEN svartnivået er ikke like godt som på panasonic. I butikk belysning er dette en tv som ser relativt bra ut. Men ville tenkt på om hans anbefaling skyldes at expert satser mye på samsung, samt at de tjener mye penger på de.
    Det stemmer nok det at Samsungen pr dags dato har en bedre margin enn Panasonicen, men mener fremdeles at Samsungen slår Panasonic, av det jeg så, uavhengig av om lysforhold. Slår man av begge tv`ene, ser man at skjermen er sortere, noe som på det jeg har erfart, viser til et bedre sortnivå.

Som nevt tidligere så er ikke butikkansatt en selger ovenfor meg, men en som sier det som det er. Jeg har jobbet i forretningen i fem år, og kjenner karen såpass.

Ellers har jeg lest meg rundt om på nettet, og den får på de tester (fant ikke linken i farten, sitter på en annen maskin og får ikke sjekket loggen) jeg har lest meget god kritikk ang sortnivå. I de to testene jeg fant, ble den anslått som like god i ene og bedre i den andre.

Jeg sier ikke dette for å overtale meg selv til å gå for Samsungen, men jeg vil gjerne høre fra folk som har erfaring, som har sett og testet litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Boddiz
    Er det DVI eller VGA tilkobling på q96/q97? Noen som vet?

Vet at denne TV'en har et meget godt bilde. Men er dette den rette TV'en i 15000 kr klassen for en 40 år gammel dame som ser på TV 80% og Datamaskinapplikasjoner 20%?
    Samsung PS42Q97HD har iallefall VGA + 3 HDMI (Må bare beklage viss andre har svart som jeg har oversett). DVI husker jeg ikke i farten, men utifra Samsung.no (se link) kan jeg ikke finne noen.

Q97-serien|Plasma-TV - TV - Samsung Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eCo: takk for link. nei, er nok ikke DVI på disse tvene ser jeg nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Har nå hatt en Q97-42 i litt over en mnd. Er strålende fornøyd, men det er en ting som irriterer meg litt med den ved vanlig tv-titting.

F.eks: når jeg ser fotball så er det ofte sånn at ballen "hakker" seg gjennom skjermen ved langpasninger. Når jeg ser andre ting vil raske bevegelser o.l. virke veldig hakkete og uklart.

Hva er det som gjør dette, og skal det være slik???

Kjører pr.d.d vanlig kabel-tv, men har en bekjent som har samme problemet med sin digitalboks.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noe å si om 50" til q97 da? Eventuelle erfaringer?

Active pølsemaker sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet meg en Samsung M87 Lcd, å er meget misfornøyd....skal legges til at det er en prod. feil på den...men etter å har hørt at Samsung har en STOR feilmargin(kjenner en som har byttet ut 6ganger), tørr jeg ikke å prøve en til. + at de har sikkelig dårlig lyd. På Q-serien(plasma) er lyden dårligere på Q97 enn Q96. Kjenner flere som har skjermen, og som er meget misfornøyd med akkurat det. Itilegg reagerer fjernkontrollen veldig dårlig(treg)

Så for min del har jeg bestilt en Panasonic PX74 50" :-)
    Vet hva jeg får da:-) :-) KVALITET.... (min mening)

Kjenner selv flere som jobber hos Expert... så jeg får en FIN pris. Så får å si det sånn, så har de MASSE mere å gå på når det kommer til Samsung.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •