Samsung: Best på Plasma eller LCD? Hvilken modell?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung: Best på Plasma eller LCD? Hvilken modell?

En av gutta på jobb kjøpte en Samsung LCD, denne er tatt i retur pga feil og modellen er uttgått.
    Han skal nå velge ny modell, må være Samsung og han vil ha det beste i 40".
    Slik jeg forstår det er LCD LE-40M86/M87 den beste LCD'en til Samsung.

• Er beste Plasmaen til Samsung bedre enn denne?
    • Og hvilken modell er det?
    Han har TV'n i stua med en god del vinduer, var fornøyd med at den forrige ikke hadde problemer med refleksjoner. Virker som M86/M87 er mer plaget av det.
    • Er Samsungs plasma plaget med dette?
    Beklager at spørsmålene ble litt mange og i "Noldus"-modus

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro at de nye lcd'ene til samsung har mer refleksjoner en de eldre modellene. Hadde en Samsung 40"M86 tror jeg det var før jeg byttet til Samsung plasma PS50q97hdx og den hadde ikke refleksjoner i det hele tatt. Men de nye Samsung Lcd'ene vil komme med samme type, eller en lignenes type glass som plasma, for å få bedre farger på panalene og då kommer det til å bli litt refleksjon, selv og det ikke vil bli mye vil jeg tro.

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Marky M.
    Hva synes du om bildekvalitet osv på plasmaen kontra LCD'en?
    Helhetsinntrykk? (bortsett fra at det er en 50" )

Newcomer seasupplies sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er du fornøyd med din samsung plasma?
    hvordan er den kontra q7? den gamle modellen.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ookami
    Takk for svar Marky M.
    Hva synes du om bildekvalitet osv på plasmaen kontra LCD'en?
    Helhetsinntrykk? (bortsett fra at det er en 50" )

Jeg vil rett og slett si at de ikke kan sammenlignes. Jeg byttet først fra LCD LE-40M86 til 3 andre like typer lcd og alle hadde feil, men så byttet jeg til PS50Q7HDX og denne var bedre, men ikke det beste jeg har sett. Men etter 1 uke så hang pixlene seg og det var tilbake til M86 på bildekvalitet. Så då gikk jeg til butikken og klaget, betalte 2000kr til og fikk den nye Samsungen PS50Q97HDX hjem på døren og kan ærligt si at jeg aldri har sett så bra bilde kvalitet på en tv, til og med på SD signeler så var den på topp. Nå bruker jeg en Dreambox gjennom RGB scart, oppskalert dvd gjennom en supra hdmi kabel, PS2, Xbox 360 og Nintendo Wii gjennom komponent og kan ærligt si at dette er en opplevelse for seg selv. Til og med når jeg bruker pc'en på denne tv'en så er bildet helt på topp.

Og må si meg fornøyd med at alt utstyret jeg har nå matcher tv'en til å med keyboard og mus settet jeg bruker, som er forresten det samme som ditt Ookami (sett på hjemmekinoen din) "Dinovo Media Desktop Laser"

Helhets inntrykket er på topp, det oser av kvalitet fra denne tv'en, det var noe som jeg spesielt la merke til når jeg pakket den opp. Og det er så mange muligheter til å endre på innstillinger på denne plasmaen på den vannlige menyen at jeg ikke kan si annet en at det var et ekstremt godt kjøpt.

Eneste dumme er at jeg ikke er så flink med å kalibrere tv'er til og med når jeg her har DVE og AVIA kalibrerings dvd, for jeg forstår meg ikke på de.

Men husk og minn kompisen din på at han må slå av DNIe på denne skjermen det er då den viser kvalitet, det er et problem på alle Samsunger som har DNIe, eneste den funksjonen gjør er å viske ut detaljer på bildet.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seasupplies
    er du fornøyd med din samsung plasma?
    hvordan er den kontra q7? den gamle modellen.

Q7 og Q97 kan rett og slett ikke sammenlignes. Det var så mye så plaget meg på Q7'en at jeg ikke har ordt for det. på Q7'en så må du jo kalibrere tv'en gjennom service menyen og vannlige menyen noe som gjorde det innviklet, mye fram og tilbake, men jeg fikk nå innstillingene fra en svensk side som de fleste på dette forumet som eier en Q7 gjorde, så det gjorde det litt enklere. Men uansett så kan ikke Q7'en og Q97'en sammenligenes, det er så mye bedre farger, dybde, og kvalitet i bildet at ja, som sagt, de kan ikke sammenlignes. Bilde er så glatt på Q97 både gjennom antenne, SD signaler gjennom parabol, DVD'er og konsoller at som jeg sa i den forrige posten så er dette en opplevelse for seg selv. Angrer ikke et sekung på at jeg byttet plasmen.

Men det jeg bet merke i er at når jeg klaget på Q7'en så tok det ikke lange tiden før de tilbude meg en Q97 mot 2000kr til. Akkuratt som om de viste fra før av at Q7'en var en skjerm med masse problemer og som samsung prøvte å rette opp med Q97'en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •