bildet ser ut som en dokumentar

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bildet ser ut som en dokumentar

jeg har et 32" widescreen triniton CRT tv. Er egentlig godt fornøyd med kjøpet (2900 kr), men det er en ting som irriterer meg litt, bevegelsene ser ut som om det alltid er en dokumentar jeg ser på, akkurat som på filmen open water. har sett dette mange ganger før på lcder men aldri på et bilderørstv.

hva skyldes det og kan det gjøres noe med?

alle svar mottas med stor takk

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av sigvald
    jeg har et 32" widescreen triniton CRT tv. Er egentlig godt fornøyd med kjøpet (2900 kr), men det er en ting som irriterer meg litt, bevegelsene ser ut som om det alltid er en dokumentar jeg ser på, akkurat som på filmen open water. har sett dette mange ganger før på lcder men aldri på et bilderørstv.

Hadde samme opplegget på min Philips 36" ett eller annet. Husker ikke hva den het.
    Pixelplus var det som gjorde dette. Kan skru det av tror jeg. Sette over på vanlig 100HZ om jeg ikke tar feil. Men jeg ble vant til bilde etter en stund.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takker for svar
    skal se om det går an å skru av det der.
    noen andre som vet om noe innstillinger eller noe som kan bedre dette?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg aldri Sony-TV nettopp på grunn av dette. Du har rett i det du sier om at det ser "dokumentar-aktig" ut. Det ser rett og slett ut som om alt bildematerialet er filmet med et DV-kamera. Skjønte aldri helt hvorfor Sony-TV-ene var slik, men nå som 100Hz LCD-TVer ser ut på akkurat samme måte, må jeg anta at det har en sammenheng med 100Hz-teknologien Sony benyttet.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke 100% med på hva dere mener med dokumentaraktig, men antar at det er overivrig signalbehandling/støyreduksjon dere snakker om.
    Det pleier å være mulig å deaktivere eller kunne velge mellom forskjellige grader av prosessering i menyen på de fleste tv'er.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme opplegget på min Philips 36" ett eller annet. Husker ikke hva den het. Pixelplus var det som gjorde dette. Kan skru det av tror jeg. Sette over på vanlig 100HZ om jeg ikke tar feil. Men jeg ble vant til bilde etter en stund.
    Dette er et MEGET kjent problem blant oss som har drevet med TV-apparater en stund. Philips har siden introduksjonen av Pixelplus slitt med "big-brother"-effekten: Alt ser ut som om det er tatt opp med eget kamera, der det skarpe bildet fjerner det såkalte "Hollywood"-sløret som gir litt distanse til innholdet. På noen apparater kan du slå av Pixelplus, på andre ikke. Philips er verstingen på dette området.

Det er riktig at enkelte Sony-apparater også fikk denne effekten, men slett ikke alle.

Min løsning ble: Kjøpte et brukt Loewe-tv (Aconda). De har Philips beste bilderør og Loewes beste bildeprosessor. Resultatet ble også et av markedet beste TV-apparater (men dessverre høy pris). Selv om jeg har hatt allverdens av plasma-skjermer siden den gang, har jeg alltid beholdt Loewen, og det kommer jeg til å gjøre fortsatt (som tv nr.2 i huset).....

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Min løsning ble: Kjøpte et brukt Loewe-tv (Aconda). De har Philips beste bilderør og Loewes beste bildeprosessor. Resultatet ble også et av markedet beste TV-apparater (men dessverre høy pris). Selv om jeg har hatt allverdens av plasma-skjermer siden den gang, har jeg alltid beholdt Loewen, og det kommer jeg til å gjøre fortsatt (som tv nr.2 i huset).....
    Min løsning var å kjøpe en Metz Artos mkII. Har aldri vært så fornøyd med en teknisk gjenstand som den Artosen. Kostet riktignok over 25 store, men virker som et skudd fremdeles. Bildet over komponentinngangen er uovertruffet. Tviler på at jeg kommer til å kvitte meg med den noensinne.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigvald

denne filmen er lagd slik tror jeg, hadde samme problemet, så byttet jeg dvd spiller, men ingen forskjell, så prøvde jeg på en annen tv ingen forskjell.. så har slått meg til ro med at denne filmen er lagd slik, er jo bare 2 skuespillere med i denne fantastisk dårlige filmen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •