montere TV'en på veggen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

montere TV'en på veggen

I disse dager blir veggene satt opp i min nye leillighet, og i den anledning har eg fått elektrikeren til å legge inn et rør i den ene veggen. Jeg skal nemlig montere min nye TV på veggen og vil ha alle kabler skjult på innsiden
    .
    Før røret skal settes inn og skjæres til må jeg vite hvor høyt oppe på veggen jeg skal montere Tven, og det er her jeg trenger litt hjelp TVen er ikke stor, en Sony 32" Bravia. Er det noen "anbefalt" høyde når man monterer TVer på veggen? Det hadde vært litt kjipt å fått et hull i veggen for alle kablene som TVen ikke dekker over.

Ut fra min logiske tankegang burde TVen henge slik at jeg ser rett fram, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brotherbear
    Ut fra min logiske tankegang burde TVen henge slik at jeg ser rett fram, eller?
    Støttes. Du ønsker ikke å få kink i nakken. Bedre for lavt enn for høyt, men rett fram er best. Bli enig med deg selv om hva som er ideell sittestilling for å finne ut hva som er rett fram.

Mvh. Frank

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ein liten ting, skal du ha lenestol eller sofa der du slenger deg nedpå/bakover litt? Da kan det være greit at tven ikkje er alt for lavt.

Har min 40" på ca. 80cm høyde fra bunn til gulv. Dette passer perfekt med lenestol som går litt bakover.

Prøv deg frem er vel beste rådet. Evnt. klipp til til papp i 32" som du teiper på veggen for å teste ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke tenkt på det med lenestol nei.. Skal ikke ha det nå, men det kommer nok kanskje etterhvert. Har prøvd litt og tror 80 cm fra bunn til gulv er bra. Hullet kan da skjæres på ca 1 meter, slik at tven overlapper med god margin.

Nå får jeg sende mail til elektrikeren

tusen takk for svar!

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med "rør" ? Og hva får du inn i det?
    Selv har jeg lagt en plastkanal på 80-100mm bredde og 40-60mm dybde inne i veggen, den går fra ett skap v/gulv og godt forbi der TV ende opp til slutt. Når plasseringen var bestemt var det bare å ta hullborret frem og borre.
    God plass til scartplugger, HDMI komponent og alt, lett å trekke mer etterpå.
    Du kan jo bare legge kanalen, og gi F i skapet. Skapet gjemmer mye kabel-salat + at jeg har støpselet til TV rett i stikkontakten i det.
    Det er nå du har sjansen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •