Sharp LC-37XD1E eller Samsung LE37M86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sharp LC-37XD1E eller Samsung LE37M86

Driver og vurderer kjøp av ny TV.

Valget står nå mellom
    - Sharp LC-37XD1E
    - Samsung LE37M86

Noen som har noen mening om hvem av dem som er best?

Hvis du har en link til en test av en av dem, så er jeg veldig interresert i dette også.

Hilsen
    Jon-Roar

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig hadde jeg gått for Samsung. Har lekt en del med XD1E, både 37,42 og 46" - ingen av de er spesielt imponerende i mine øyne. Synes sortnivå er stusselig, mye støy ved alle analoge tilkoblinger og personlig synes jeg ikke fargene blir veldige gode.

Samsungen har jeg ikke hatt like god tid med, men det lille jeg så virket veldig lovende. Dog skal de nevnes noe pixelering ved raske bevegelser, men dette er ikke Sharp'n noe bedre på. Liker spesielt godt den nye coatingen til samsung, snasent. Skarpe godte definerte bilder med fin dybde.

Uansett burde du se begge tv'ne før du kjøper noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Personlig hadde jeg gått for Samsung. Har lekt en del med XD1E, både 37,42 og 46" - ingen av de er spesielt imponerende i mine øyne. Synes sortnivå er stusselig, mye støy ved alle analoge tilkoblinger og personlig synes jeg ikke fargene blir veldige gode.

Samsungen har jeg ikke hatt like god tid med, men det lille jeg så virket veldig lovende. Dog skal de nevnes noe pixelering ved raske bevegelser, men dette er ikke Sharp'n noe bedre på. Liker spesielt godt den nye coatingen til samsung, snasent. Skarpe godte definerte bilder med fin dybde.

Uansett burde du se begge tv'ne før du kjøper noe.
    Dette høres jo merkelig ut. Har lest flere omtaler og tester av 46XD1E, og nettopp sortnivået blir trukket frem som meget bra. En test jeg leste sa tilogmed at det var det beste sortnivået de hadde sett på en LCD tv. Jeg har også selv sett den, og syntes det var meget bra bilde på den.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogga
    Dette høres jo merkelig ut. Har lest flere omtaler og tester av 46XD1E, og nettopp sortnivået blir trukket frem som meget bra. En test jeg leste sa tilogmed at det var det beste sortnivået de hadde sett på en LCD tv. Jeg har også selv sett den, og syntes det var meget bra bilde på den.
    Japp, den har fått mye bra tester, men synes allikevel ikke den er noe særlig. Har testet den på HD-DVD, BD og såklart SD. Ting som delt component og VGA inngang er også en ting som irriterer meg, på en sånn modell mener jeg helt klart at de kunne tatt seg råd til en delt løsning. Noe du bør vurdere neste gang du ser på den er detaljeringsevne i mørke områder..

Uansett, synes du den er bra er det jo bare og kjøre på Tross alt du som skal se på den

Har du forresten vurdert Sony? Personlig synes jeg W og X serien er veldig gode til å være LCD'er.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharp har jo generelt blitt omtalt med godt svartnivå for LCD på sine tv'er. Ble overrasket over sortnivået på min når jeg kjøpte den, for LCD å være. Sammenlignet med plasma så er det ikke stort å stå etter...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •