problem med pc mot LG 42PC1RR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

problem med pc mot LG 42PC1RR

Prøver å koble en bærbar pc mot LG 42PC1RR via vga, men klarer ikke å få den til å vise "widescreen oppløsninger" som feks 1280*768.. får kun opp valg for "vanlig oppløsning" 1024*768
    Det skal vel gå ann å benytte 1280*768 eller 1360*768 via vga mot denne plasmaen?? Må det til noe instillinger på tvn? Gjøre noe spesielt på pcn? Har forsøkt med både "klonet" og "utvidet" desktop...

hjelp...!!!

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vant
    Prøver å koble en bærbar pc mot LG 42PC1RR via vga, men klarer ikke å få den til å vise "widescreen oppløsninger" som feks 1280*768.. får kun opp valg for "vanlig oppløsning" 1024*768
    !

Panelet på PC1RR (som stort sett samtlige 42" PDP) er 1024x768p, så i utgangspunketet passer det bra. Ulempen er vel at du får et "strekt" bilde?

Uansett støtter (såvidt meg bekjent) PC1RR ikke mer enn 1024x768 over VGA, er vel ytterst få plasmaer som støtter noe mer over vga...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet blir "strekt" ja.. så det er jo håpløst når jeg skal se på filmer/bilder via pcn..

Vel, når jeg leser i manualen så ser det ut som at den skal støtte flere oppløsninger... :/
    Hva hvis jeg benytter dvi -> hdmi? Vil det fungere noe bedre? Setter pris på tilbakemelding fra noen som har denne tven..

takk

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm, snodig

jeg har også 42PC1RR og har brukt PC litt mot skjermen.

Bruker da en 15 pins skjermkabel på RGB og får utnyttet hele bildet hvis jeg browser på nettet.
    Har enda ikke prøvd å se DVD.

Har forsøkt med s-video kabel men det er ikke godt nok synes jeg.

HDMI: du har vel ikke HDMI utgang på PC'en? Men kanskje en kabel med dvi i den ene enden (PC) og HDMI i den andre (TV) - da skal du få digitale signaler ut og inn.

I PC'en må du kanskje sette opp skjerminnstillinger på "display properties" + "setting"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pratet med LG, og ifølge dem så skulle det være mulig med 1360*768 via vga.. Fikk beskjed om å prøve med PowerStrip og sette oppløsningen til 1360*765..?? Ble blitt forundra over å få beskjed om å bruke powerstrip.. det er vel strengt tatt ikke et program for normale sluttbrukere.. men men.. jeg skal gi det et forsøk.

huff.. at det skal være så vanskelig. alt jeg vil er jo bare å se på Heroes i 720p

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sleit litt med det samme over HDMI. De andre oppløsningen dukket ikke opp i den vanlige skjerminstillingsdialogen til Windows, men i ATI control panelet kom de opp.

Problemet var at jeg fikk aldri 1360x768 til å holde seg etter en reboot. Da spratt den alltid tilbake til 1024x768. 1280x720 funket fint men innebærer at plasmaen må skalere bildet både vertikalt og horizontalt.

Testet de forskjellige løsningene og det som ga best bilde var å kjøre oppløsning på 1024x768 (plasmaen sin naturlige oppløsning) og strekke til 1.333 i softwaren (Tools->Options->Devices->Display->Properties i Windows Media Player). Problemet er at desktopen og alt annet blir strukket, men hvis du kun skal se på film er dette den beste løsningen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •