Hei, jeg reinstallet Windows Vista Ultimate igår (Etter å ha brukt det i rundt en måned uten noe problemer som dette). Og etter installen av vista og nye nvidia drivere (til mit 7800 GS kort) skulle jeg sette oppløsningen til 1360x768 som jeg vanligvis bruker.. da ble det _litt_ problemer. skjermen endte opp med å se slik ut: ImageShack - Hosting :: tvproblem006dn9.jpg
ikke akkurat det jeg hadde ønsket, og heller ikke slik som det tidligere har vært, for da har bildet passet perfekt på tv'n.. om dere ikke ser hva problemet er, så er det at bildet/desktopet er forskjøvet mot venstre side, ganske så mye faktisk..

det funker helt fint i 1024x768 og 1280x1024.. men dette "fucker" jo aspect ration helt, siden skjermen er widescreen. det var aldri noe problem før, da jeg også kjørte vista og med den samme hardwaren. jeg har prøvd forskjellige nvidia drivere, men det virker som alle gir meg dette problmet nå. jeg har også reinstallet vista enda engang for å se om det var det som var gale, det var det ikke.

når jeg kjører 1360x768 kommer jeg heller ikke inn på PC Innstillings menyen på tvn, den går kun ann å trykke på når jeg kjører andre oppløsninger. ikke at den hadde hjulpet stort siden man bare kan flytte posisjon og størrelse på bildet så og så mye.

som sagt funket alt dette perfekt for ett par dager siden med vista og samme hardware.. så jeg vet rett og slett ikke hva det kan vær, men jeg ser andre har opplevd samme problemet ( Resolution problems on Toshiba 37wl66z (Flatpanel-scaling) - Guru3D.com Forums ) uten at det sto noe svar på hvordan man fikk fikset det

håper noen her har litt peiling og kan svare.. har postet på mange andre forumer uten å få noe særlig hjelp.

edit: glemte å nevne at jeg kjører VGA->VGA