samsung LE32R89BD, farger og fjernkontroll

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

samsung LE32R89BD, farger og fjernkontroll

I går gikk jeg til innkjøp av en Samsung LE32R89BD (gav 9.990 på expert Grünerløkka). Den er veldig fin, passer flott inn i stua og har koblet til både DVD-spiller, video, kabel-tv og imac.

Jeg har to "problem":
    1. Jeg har en asono dvdx70 DVD-spiller. Det skal være mulig å programmere TV'ens fjernkontroll til å kunne styre DVD-spilleren, men hverken asono eller BKK (som laget spilleren for asono) står oppført i listen over DVD-spillere i manualen til TV'en. Det står en drøss med andre produsenter og alle har hver sin tre-sifrede kode. Noen som vet hva man skal bruke med Asono-spillere?

2. Jeg sliter litt med å få kalibrert skjermen når jeg ser på TV. Mac, DVD og video har jeg fått til ganske ok, men analoge signal blir liksom feil uansett hva jeg prøver. Er det noen som har noen tips til hvordan å kalibrere TV'en? Evt. en link til noe sted jeg kan lese meg opp på det? Har forsøkt å google, men det er som å lete etter en nål i en høystakk....

En ting til; Denne TV'en har innebygget digital mottaker, vil denne fungere mot riksTV? Kan den evt. erstatte dekoderen til get så jeg slipper å ha enda en boks i stua?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve noen av disse settingene, men det er vel ikke så mange for analoge sendinger der. Ser ut som de begynner med servicemenyen først.

Samsung R86/87/88 Owners Thread/Optimal Settings - AV Forums

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjalp på fargene ja.

Noen som har en løsning på fjernkontollproblemet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •