Samsung 42" Plasma PS42P3S med tuner, 1500:1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 42" Plasma PS42P3S med tuner, 1500:1

Noen anbefalinger/tips for en som vurderer denne plasmaTV'en?

HER

Jeg har tittet på 32" Loeve TV'er og er enig i at billedkvaliteten er bedre der enn på de billige Plasma TV'ene jeg har sett, men jeg tror jeg går for 42" plasma allikevel.

Har ikke sett denne TV'en fysisk så det hadde vært greit å høre med noen som har.

PS. Trenger ikke lyd da dette går gjennom stereoannlegget allikevel.

--
    Arvid Solvang

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan,

er (var) selv på jakt etter ny "tv" og var innom en hifi forretning i Oslo. Jeg "prøve titta" de 3 Samsung modellene og en LG model, den 42" Samsung plasmaen var helt klart den bedre av dem. MEN bildet på både 32" og 40" Loeve Aconda tv`ene, var igjen langt bedre, dypere, skarpere.. osv..

Var også innom en annen forretning på Lørenskog og så på en Philips 50", synes at denne igjen var hakket bedre en 42" Samsung modellen. Men at ikke den heller kunne måle seg med Loeve tv`ene.

Var egentlig litt skuffa, hadde håpet at både Plasma og LCD teknologien hadde kommet så langt at de kunne matche vanlige crt skjermer, men niks..

Dette er jo da selvfølgelige mine egne meninger basert på hva mine øyne så, andre synes sikkert noe helt annet.

:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

- kjøpte en PS42P3 i den tro at siste versjon fra en så stor aktør, som jo er kjent for å ha noen av de beste LCD-skjermene til PC, måtte være gode greier. At utviklingen nå var kommet så langt at en Plasma som er ny på det norske markedet i 2004 er av god kvalitet.

Vel; litt over en uke senere var TV'et tilbake, og jeg sitter igjen med 15.000 mindre og en Panasonic plasma på vei. :roll:

For å gå i detaljer, så er problemene jeg opplevde som følger:
    - Helt tydelige graderinger i farger. En måne på en sort himmel strålte ikke lys ut, men heller bånd av gråtoner.
    - Hudfarger så leireaktige ut, og også her kunne man lett se graderinger i fargene.
    - Ved rask bevegelse kunne man se at de-interlaceren fikk problemer, og det oppstod "streker" mellom annen hver linje.
    - Sort var lagt fra sort.

TV-et har heller ingen component-inngang. Og den husker ikke instillingene fra kilde til kilde. Begge deler bør man forvente på en så dyr TV.

Fordeler:
    - Ser bra ut (utenom bildet).
    - Utrolig lyssterk og flotte farger.
    - DVI-inngang.
    - Tuner, for de som måtte ønske dette....

Problemene jeg så (med en gang jeg koplet TVet til) resulterte i mange timer med forsøk med flere scart-kabler og to forskjellige DVD-spillere. Til slutt bestilte jeg digital video essentials cd-en. Kalibrering i henhold til denne hjalp, men gjorde det ikke bra nok.

Dette ledet meg til å undersøke litt, og hvis du leser på www.avsforum.com, så vil du se at det er flere som har samme opplevelse.

Panasonic (med 4000:1 i stedet for 1200:1 kontrast og 10 bits farger i stedet for 8 bit) er regnet for å være den beste 42". Tett etterfølgt av Hitachi og Fujitsu (modellen med ALIS-skjerm fra Hitachi). Mulig den helt nye Hitachi som kommer nå i disse dager slår Panasonic...

Hadde det ikke vært for at Hitachi hadde (vet ikke med den nye) 8bits fargepalett, noe jeg opplevde som alt for lite på Samsung-en, ville jeg nok valg Hitachi på grunn av at denne har høyere oppløsning (1024x1024) og bedre egnet for PAL-signaler enn Panasonics 852x480-linjer (pal har 525-575 synlige linjer. NTSC (USA) har 480..).

Mulig alle ikke er like kresne som meg, men for all del se nøye på skjermen før du kjøper den. Til og med samboeren, som nærmest er anti-opptatt av slikt (trass?), irriterte seg over hudfargene.

Uheldigvis er det leveringsproblemer på denne så svært populære Panasonic modellen (PW6EX, trenger ikke tuner), ellers kunne jeg gitt deg en sammenligning. Vet det er forskjell i pris, men dette er,- i hvert fall for mitt vedkommende,- ikke saker man kjøper hver dag... eller år.

Håper dette hjelper.

Atle

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, du bekrefter mine erfaringer, Atle! Ble en Panasonic skjerm på meg også, utrolig fornøyd, selv om det selvsagt finnes forbedringspotensiale også på denne.

Kjører Pioneer DV668 opp, og har etter en del tweaking faktisk opplevd en og annen WOW feeling i det siste, og det er ganske lenge siden sist! (var vel HT-1000 som sist ga en slik effekt, før dette en Barco 808s).

Bare størrelsen som er problemet, men faktisk er rimelig effektiv løsning i en liten leilighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å høre at du er fornøyd. Selv gleder jeg meg veldig!

Ja; plasma er ganske plassbesparende. Kunne godt tenkt meg ett på soverommet også!

Selv har jeg valgt å sette plasmaen på bord, men det er litt fordi jeg har bilder på den veggen og jeg må ha noe å ha anlegget i. Synes selv det har blitt veldig fint. Skal vi se... ett øyeblikk... (springer ned fra hjemmekontor...)

Sånn. Tok et bilde med kameratelefonen, så det er ikke all verdens kvalitet. Men tror man kan se for seg hvordan det blir. Jeg har ikke vanligvis fire fronthøytalere, men jeg holder på å teste noen System Audio SA2K i disse dager...

Atle

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager off-topic, men hva slags benk er det du har der?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Mags!

Ganske fornøyd med hvordan den benken ble. Den er enda stiligere med en plasma på toppen.

Det er en IKEA benk. BONDE tror jeg den heter. (Oh-o, dette er vel i mot moderator sin policy! :wink
    Har ikke montert den midterste veggen og dørene som skulle være i midten, og i steden for de høye (stygge) bena har jeg satt på noen hjul i aluminium, også de fra IKEA. Ble mye stiligere når den er litt lavere.

Sikkert ikke beste behandlingen av audiokomponentene, men det låter nå godt selv om de ikke er så vibrasjonsisolert som man skulle ønske.

Her er ett litt bedre bilde. Blitsen tok frem litt vel mye detaljer.. CD-spilleren viser f.eks ikke så godt gjennom det frosta glasset.

Fordel å få gjemt bort xbox, kabeltuner, etc. - samtidig som jeg har fremme det vesentligste. Til og med samboeren ble fornøyd.

Atle

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vel, blir vel ikke noe prisdiskusjon av å nevne IKEA som flott tilbyder av AV-møbler! Uansett helt enig; dette så strøkent ut. Vi se enda bedre ut med en Panasonic 42" på toppen!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smart løsning! Har du lakkert den - fant bare bjørkefiner og hvit versjon på IKEA? Er veldig spent på hva du synes om høyden på benken når du får plasmaen i hus. Jeg har også en Panasonic 42" i bestilling, men har gått for en midlertidig møbelløsning med OPPLI fra IKEA. Denne er mye lavere (kun 40 cm fra gulv til topp-plate), og jeg lurer på om ikke det blir litt for lavt. Selve skjermen kommer ca. 10 cm opp fra denne med standard bordstativ.

PS I følge Panasonic Norge vil de ikke få inn PA20 på en god stund (mars), men PW6 hadde de på lager...merkelig at du ikke får tak i en?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har en TH-37PA20 i bestilling. Sa Panasonic noe om denne, eller spurte du kun om 42" ?
    Mars er så leeenge til...

Har kjøpt et Copenhagen TV-bord fra Bolia.com, og det er også ganske lavt. 37 cm + føtter på ca 15 cm. Tror det blir akkurat passe bare tv'n kommer snart.
    Gir meg jo noe bedre tid til å finne DVD-spilleren som skal fore skjermen. Kravet er vel prog. scan via komponent, siden PA20 ikke har DVI eller HDMI.

Fornøyd med DV668 Lygren?

mvh
    Peter

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    DV668 fungerer helt ypperlig, og er en flott tweaking spiller for de som måtte like dette...

Denne tråden bør egentlig avsluttes her, så kan en av dere eventuelt starte en ny Panasonic diskusjon... Samtidig er det jo hyggelig at trådene flyter litt, vi må bare prøve å holde litt tak i temaene, blir mer oversiktelig slik...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden fortsetter her: :arrow: http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=5914

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •