Sony 40V2500 eller Panasonic 42PV70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony 40V2500 eller Panasonic 42PV70

Hei!

Nå er det på tide med ny TV og jeg har to aktuelle modeller foreløpig: Panasonic PV70 og Sony KDL-40V2500

Jeg hadde egentlig bestemt meg for PV70 siden jeg har hørt at dette er svært mye TV for pengene, særlig nå som den ikke koster noe særlig mer enn 12 000 kr. Men så fikk jeg et temmelig godt tilbud om å få kjøpe en Sony 40V2500 for 11 449 kr, og dette gjør at jeg er litt i tvil.

TVen vil nok bli brukt utelukkende til å se nettopp TV, enten fra analogt eller digitalt kabelnett.

Jeg må si at jeg heller til PV70 fordi denne er en plasma og jeg synes plasma ofte gir det mest naturlige TV-bildet, men jeg må innrømme at jeg ikke har sett bildet til verken PV70 eller 40V2500 og kan derfor ikke si så mye om hvilken som er best.

Derfor trenger jeg litt hjelp og innspill fra forumet her!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

v2500

Nå er ikke tv mitt felt egentlig, men kan si min erfaring.

Jeg kjøpte 40v2500 før påske og er veldig fornøyd. Spesielt bildet på analoge tv-sendinger er jeg overrasket over. Det svinger litt med kanalene selvfølgelig, men jevnt over veldig bra. tven gir over det hele et godt solid inntrykk av kvalitet, bortsett fra fjernkontrollen som er billig crap .
    På normal dvd (som jeg hittil har kjørt på scart) så er også bildet meget godt, og den har 1:1 pixel over vga 1366x768 hvis jeg ikke husker feil. Dette fungerer også meget godt.

Har ikke testet HD enda, men er hittil godt fornøyd med tven. Kjøpte den for 15000 på sonycenter og prisen du får er veldig god synes jeg. Jeg tenkte på fullhd, men kom til at jeg ikke gadd betale de ekstra lappene for 40w2000.

Når det gjelder vurderingen av de tekniske specs osv kan du sjekke rundt på forumet her, men jeg er meget fornøyd hittil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett diverse tester, så skjønner jeg jo at begge TV-ene er svært gode. Men hvilken er egentlig best? Det blir kanskje en smakssak mellom plasma og LCD?

Det hadde vært fint hvis noen kunne dele erfaringer fra PV70 eller si litt om sine inntrykk hvis man har sett begge TV-ene i aksjon.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett Panasonic, men har sett Sony og den gir et svært godt bilde. Dersom du skal se mye film så bør du sammenligne med D3000 modellen til Sony som kommer i salg nå. Den støtter 100 Hz og skal gi en bedre flyt i scener med raske bevegelser og skal også være bedre optimalisert som filmfremviser enn V2500 modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger jo en del omtaler om 42PV70 her på siden, laget av brukerne. Se i margen til høyre, der finner du iallefall fra Eriond og Tiger

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant tråd ettersom Sjeg sitter i akkurat samme greia! Ut fra tester og omtale er det jo mye som tyder på at begge disse er meget gode kjøp.

Kan det ha noe betydning om tv-en skal brukes i lyse omgivelser eller ikke?
    (Jeg har ei stue med store vinduer og tenker på gjenskinn i glasset på plasma samt forskjell på lcd/plasma når det gjelder lysstyrke). Kan dette være et problem for panasonicen kontra sonyen? Noen erfaringer?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser ikke jeg så mye TV på dagtid så en LCD var derfor utelukket. Og om kvelden så ville jeg gjerne ha et godt sortnivå når jeg så filmer. Da var også LCD utelukket. Innbrenninger, eller midlertidige sådanne, var en ting jeg absolutt ikke ville ha....og da var LCD på papiret igjen.

Etter å ha benyttet PV70 siden før påske er jeg ikke i tvil over valget. Den er veldig bra. Faktisk så bra at jeg ikke gidder pirke på andre ting enn hva som er nevnt i "reviewen". Etter å ha benyttet en HTMac i flere timer, så forsvinner image retention etter kort tid. Mine bekymringer mot PV70 som plasma før kjøpet var dermed grunnløse.

Hver bruker gjør sitt valg. Godt valg. ...velg PV70.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Interessant tråd ettersom Sjeg sitter i akkurat samme greia! Ut fra tester og omtale er det jo mye som tyder på at begge disse er meget gode kjøp.

Kan det ha noe betydning om tv-en skal brukes i lyse omgivelser eller ikke?
    (Jeg har ei stue med store vinduer og tenker på gjenskinn i glasset på plasma samt forskjell på lcd/plasma når det gjelder lysstyrke). Kan dette være et problem for panasonicen kontra sonyen? Noen erfaringer?
    Jeg har nettopp brukt angrefristen på en Panasonic PV70. Årsaken var gjennskinn i glasset, så hvis du har store vinduer i stua, så vil jeg ikke anbefale PV70.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •