Philips 32PW8844 (og noen andre)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 32PW8844 (og noen andre)

Har hatt min 8844 i 3 ukers tid og er godt fornøyd.
    Men, har lagt merke til en liten ting (egentlig bagatell).
    Rundt selve bildet er det en slags sort ramme. Dvs innenfor kabinettets grå ramme, og utenfor der man har bildet. På alle 4 kanter, slik de fleste tv'er vel har.
    På høyre side er denne...+-1,5cm vil jeg tro (uten å ha målt), mens den på venstre side er +-1 cm. Spurte i butikken om dette, og fikk de til å sjekke der. Og der var det også slik på en 8844/8818/samt en til.
    Selger snakket med Philips som mente jeg skulle levere inn tv'en så skulle de justere det på service-verkstedet.

Men virker det ikke rart at dette er likt på 3 av 3 tv'er? Og hva skal de evt justere? Fysisk flytte billedrøret?

Det er jo noe stort problem at det er slik, men litt irriterende siden det er en (for meg) dyr tv. Men å bære 60kg ut i bilen, kjøre, være uten tv, bære 60kg hjem igjen, virker det ikke verdt å få det fikset.

Men kan man "kreve" noen annen form for godtgjørelse som ikke vil koste bedriften/philips noe mer enn det vil koste for dem å fikse saken?

:?:

-Magne

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok flytte på billedrøret ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Må nok flytte på billedrøret ja.
    urk.
    Merkelig at det da var på alle de tv'ene som ble sammenlignet som var sammenlignbare.

Noen formening om jeg kan få en annen godtgjørelse istedenfor? Dvs, leve med "skjevheten"?

Altså, noe som vil koste de mindre enn det vil koste de å fikse saken..

KAN man forøvrig kreve at butikkene henter og leverer slike saker. Eller er det alltid forbruker som må gjøre det ved en garanti sak?

-Magne

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har kjøpt denne på Elkjøp så tror jeg du kan spørre dem. Mener det er en kjøregodtgjørelse for TV apparater større enn 29 i garantiordningen slik at man kan få apparaet sjekket. (dette er jeg dog ikke 100% sikker på)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har kjøpt denne på Elkjøp så tror jeg du kan spørre dem. Mener det er en kjøregodtgjørelse for TV apparater større enn 29 i garantiordningen slik at man kan få apparaet sjekket. (dette er jeg dog ikke 100% sikker på)
    Skal sjekke. Ville bare litt her først, om noen visst hva som var "gjengs"...

Heldigvis er jo problemet såpass lite plagsomt at jeg ikke MÅ ha noe gjort med det... Skal alikevel høre med de når jeg tilslutt skal ut og hente tv-bordet. Var leveringsproblemer...men det skal visstnok være på plass ca 5.2...

-Magne

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett så vet jeg ikke om bagateler som dette strengt tatt går under garantien.

Går du over en bil så vil man sikkert finne ut at mattene kan være skjevt sydd o.l uten at du har krav på å få det rettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett så vet jeg ikke om bagateler som dette strengt tatt går under garantien.

Går du over en bil så vil man sikkert finne ut at mattene kan være skjevt sydd o.l uten at du har krav på å få det rettet.
    hehe, godt poeng. Var derfor jeg egentlig ble så overrasket når selgeren i butikken sa at Philips sa han skulle ta den inn også måtte de fikse det.

Men vi får se....antar det havner i "ikke bry seg med"-bunken

-Magne

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •