Nye LG LY9 og LF6 like om hjørnet (LCD)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye LG LY9 og LF6 like om hjørnet (LCD)

Hei!
    Jeg var innom Hi-Fi Center Kjeden i går for å se på en 37LB2R. Fikk høre at den nye serien var like ved nå med 1080p for ikke store forskjellen i pris.

Det jeg har fått med meg som den nye serien mangler i forhold til gamle er "TruMotion"(100Hz). Etter det jeg fikk erfare hos Center Kjeden var at den funksjonen gjorde det best som disabled. Kanskje noen kan si hva som er bra og dårlig med TruMotion?

Som dere ser i spesifikasjonene til LY9 serien (som er mest aktuell for meg) så mangler 37LY95 WCG (Wide Color Gamut) Blacklight, Pure Black Level og True Wide View Angle Panel i forhold til storebrødrene. Ellers er de identiske etter hva jeg kan se. Hva disse funksjonene gjør kan jeg ikke svare på da jeg ikke er noe begavet Hi-Fi entusiast.

Jeg ble meget betatt av 37LB2R i går, men er denne serien bra kan det hende jeg kliner til med en 42LY95 selv om 1080p kan være litt overkill for meg som bare har en H/K DVD25 og en liten Wii for øyeblikket.

Vet ikke helt hva jeg ville ha ut av å poste dette, kanskje litt diskusjon om modellene ;-)

LY9
    Spesifikasjoner

LF6
    Spesifikasjoner (LF65)
    Spesifikasjoner (LF66)

Skal også ha kommet noen nye Plasma modeller.

Edit: Noen som vet hvilken HDMI utgave disse TVene har? Jeg kan ikke se det står noen plass på LG sin hjemmeside men det var en kar på et svensk forum som nevnte v1.3, har ikke funnet noe som kan bekrefte det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter på denne jeg også. Kommer til å velge 47LY95. Har prøvd å finne tester på denne, men har foreløpig ikke funnet noe. De har den til 23 995,- på elkjøp sine sider, men ikke på lager enda. Virker som en meget bra pris i forhold til specen. Hadde egentlig bestilt Sharp 46XD1E til 23 995 ferdig levert, men denne kunne de ikke skaffe lenger(merkelig?).

Har også sett på LG 42LB2R, men denne skuffet meg på SD signaler. Sammenlignet den med 42LC3R, og med 100hz innkoblet var det utrolig dårlige bilder. Ansikter på Pearl Harbor DVD ble meget dårlige og det så ut som de hadde masker. Ble en del bedre med 100hz avslått, men selv uten så var 42LC3R mye bedre faktisk noe av det bedre jeg har sett på SD. Plusset på 42LB2R var fargene og sortnivået som er bedre enn 42LC3R, men det hjelper lite når man må leve med etterslep i bildene på SD signaler som ihvertfall jeg kommer til å se mest på.

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forstått det slik at LY9 serien har en digital og en analog tuner. Hva vil det si at den er digital og når/hvor kan den brukes?

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PantZman
    Jeg har forstått det slik at LY9 serien har en digital og en analog tuner. Hva vil det si at den er digital og når/hvor kan den brukes?
    Mener å huske at LG uttalte at det var en MPEG2 basert sak, altså lite egnet for Norge. Vet nærmere ettertanke er jeg ganske sikker....

Edit: Frekk liten typo.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå som jeg har vært sikker i et par uker på å kjøpe Sharp 37XD1E, så dukker dette opp og gjør meg usikker igjen!! Vet ikke om jeg takler en runde til

Ser ut som jeg må gå over til 42" da lg sin 37" manglet en del finesser på bildesiden. Var egentlig fornøyd med 37", men får vel rydde plass til noe større nå

Gleder meg til å lese tester, enten fra dere eller fra "profesjonelle". Skulle også likt å sett sammenligning mellom xd1e og ly95.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo ganske lovende ut denne i følge denne reviewen: LG 37LY95 review « Havocsis (Mattias) hemmabioblog

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogga
    Ser jo ganske lovende ut denne i følge denne reviewen: LG 37LY95 review « Havocsis (Mattias) hemmabioblog
    Dette må jeg si var en fryd å lese Ser unektlig ut som jeg allikevel skal gå for 37", men håper elkjøp kommer til å stille ut helle rekka. Var en meget grundig og teknisk test, og dette gir et meget profesjonelt inntrykk. Er som sagt en fryd å lese slike tester, spesielt når det gir et positivt utslag

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogga
    Venter på denne jeg også. Kommer til å velge 47LY95. Har prøvd å finne tester på denne, men har foreløpig ikke funnet noe. De har den til 23 995,- på elkjøp sine sider, men ikke på lager enda. Virker som en meget bra pris i forhold til specen. Hadde egentlig bestilt Sharp 46XD1E til 23 995 ferdig levert, men denne kunne de ikke skaffe lenger(merkelig?).
    Merkelig ja, jobber selv for Elkjøp og hadde bestilt 42" utgaven fra Sharp, og har samme problemet, den kan ikke skaffes lenger. Nå må jeg bestemme meg for en ny TV...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •