Flashing av Samsung LE40F71B

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flashing av Samsung LE40F71B

Hei.
    Jeg har nettopp handlet meg en NY Samsung 40" 1080P (LE40F71B)

Denne skjermen har visstnok litt problemer med og takle 1:1 pixelmapping via HDMI.Pga overscan som det heter.
    Jeg har sjekket mye rundt omkring på nettet.Og jeg har funnet ut at det går fint ann (ut ifra andres erfaringer) og flashe programvaren i denne tv'n.
    Har snakket med litt forskjellige folk på diverse nettsteder...Og jeg fikk tips om at jeg burde sende en mail direkte til Samsung Norge for og få tilsendt det nødvendige for oppgradering av programvaren.
    mailen ble sendt avsted.Og jeg fikk til svar at de ikke kunne sende meh denne oppdateringspakken pga at jeg hadde handlet tv'n på nettet.den var såkalt paralell importert i følge samsung. Og derfor ville de ikke hjelpe meg.
    Så mitt spørsmål er...Er det noen her på AvForum som har hatt lignende erfaringer ang denne tv'n?
    I tilfelle, om det er en eller annen som har liggende en sånn kabel som trengs for og kople tv'n til pc for service?Jeg har klart og finne ny programvare på nettet,og program for og flashe.men mangler denne kabelen.Noen som kan hjelpe?

Håper på positive tilbakemeldinger.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det høres litt rart ut at de ikke kan hjelpe deg. Med mindre du har stjålet TV-en, burde jo Samsung uansett være ansvarlig for alle TV-ene de har produsert. Om ikke Samsung Norge kunne hjelpe deg, burde de i det minste gitt deg en kontakt i den internasjonale avdelingen som kunne sendt utstyret til deg. Så vidt jeg vet, består utstyret i en USB-kabel og en CD, noe som koster Samsung omtrentlig 50 øre. Send en mail til Samsungs internasjonale kundeservice, eller spør Norgesdivisjonen om de ikke kan være så snill å sende deg likevel. Du er Samsungkunde uansett

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvor er det du har kjøpt den? Er det parallelimport? I såfall vet jeg det er pes, og jeg skal ikke dømme hva som er riktig der.

Men hvis det ikke er parallelimport så bør du jo i hvertfall pese mer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Tv'n er kjøpt hos Papyrus i Oslo.
    Jeg har betalt mer enn nok for tv'n, så det er i tilfelle ikke meg som har stjålet den.Syntes det er litt rart at de ikke vil hjelpe.Sendte mail til de igår igjen, men har ikke fått noe svar på den.Fikk først beskjed om at de skulle bestille det til meg, men så plutselig viste det seg at tv'n var paralell importert. Det kunne de se på serie nr til tv'n.Og da ville de plutselig ikke hjelpe. Det jeg syntes er rart, det var at Papyrus solgte denne tv'n med såkalt "one site" garanti. Visst ikke Samsung Norge vil erkjenne seg den tv'n, hvem kommer da på besøk visst noe går i stykker.Men jeg får vente litt og se om jeg får noe mer svar fra Samsung.Visst ikke så burde jo Papyrus hjelpe meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å kontakte ABC electronics de har helt sikkert kabelen siden de er repratør på Samsung.
    har sett en forumtråd hvor det er noen som lager den selv... men husker ikke og finner den ikke igjen... Men det går ann

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zephid:
    Du har vel ikke tilfeldigvis anelse om hva den kabelen heter?Eller hva slags kontakter det er på den?Skal se om jeg fårt tak i ABC electronics

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme problem på min Samsung?

Jeg har akkurat fått med ny Samsung også! Samme problem ??
    Min heter LE37M86BDX/XEC og har heller ikke norske menyer. Bruker engelsk.

Canal Digital HD dekoderen min (Sagem) kjører HDMI versjon 1.2
    Samsung inngangene på min TV er HDMI versjon 1.3
    Parallell import sier Samsung Nordic på 815 56 480 og vil ikke hjelpe.

Kabelen du har fått opplyst skal gå mellom service inngang bakpå TV´en og til en "gammeldags" Com-port på PC´en.
    Problemet er bare at programvaren er laget for Norden, og vil ikke virke på TV´er som ikke har nordiske språk i menyene fra før uansett. Ifølge Samsung igjen.

Er det noen som har hørt noe om dette og evt. en programvareoppdatering for andre språk som gjør TV´en bakoverkompatibel med støtte for både HDMI 1.2 og HDMI 1.3 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelen lager du enkelt selv, se vedlegg:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Le37m86bdx/xec

Takk for tegning !!

Har du link til software og firmware også ??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Software har jeg, men ikke FW.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Le37m86bdx/xec

Takk for det !
    Er dette nok for å endre oppsettet på TV´ens HDMI-2 slik at den støtter HD dekoder fra Canal Digital ? (ingen lyd og noen ganger grønt bilde).
    Ifølge Samsung er det omkonfigurering for støtte av HDMI 1.2 standard.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er kabelen laget
    Takk til M99
    Jeg lurer på en liten ting til....Service menyen som ligger inne på tv`n,vil denne forandre seg helt villt.Eller vil tv`n "huske" at den f.eks er en 40" og vil den huske alle fabrikk intstillingene etter en flashing?
    Håper noen kan gi meg ett godt svar på det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •