Hvilken 32" LCD til rundt 5 lapper?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken 32" LCD til rundt 5 lapper?

Jeg har funnet ut at jeg utsetter flat-tv kjøpet et halvt år, og trenger da et 32" Widescreen TV til filmer og kos i sommer og høst. Er det noen nettbutikker som selger ut slike TVer rimelig enda? Ser Elprice har en til 4495, men det synes jeg er litt stiv pris da man får flate LCDer til rundt det, men de er kanskje ikke noe tess?

Bør jeg heller gå for en flat 32" LCD? Må være bra på TV også?

EDIT: HVILKET 32" LCD er best til tv, litt gaming og mye DVD-fremvisning?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett på brukten? finn.no feks ?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger en del der ja, men ingen rundt her som er aktuelle, og de er jo så tunge at Posten nok ikke vil sende dem...

Hvordan er kvaliteten på 32" LCDer i prisklassen rundt 5 lapper da? Fungerer de til TV også? Jeg regner med de er gode på DVD og Konsoller?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i allefall handlet meg en Panasonic fra komplett, god pris...får den vel i morgen tror jeg, kansje jeg rekker å legge ut en liten tilbakemelding da... før det blir kveld :-D

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært flott det Smurfen!

Hvor da Heimdal?

Ser jo flott ut da, og 5 lapper er jo ikke mye.

Er 32" LCD større enn vanlig 32" CRT slik som dataskjermer i 19" er større en CRT i 19"?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte et slikt apparat (TX-32LX60) for 10.000,- i høst (august), rett etter at det ble satt ned i pris fra 16.000,- Jeg syns det var et godt kjøp da, og til 5 lapper i dag er det absolutt et supert TV-apparat. Flere tester jeg leste i sin tid, indikerte at dette var et av de beste kjøpene i sin prisklasse.

Jeg har det stående i stua hvor det utelukkende blir brukt til TV-sendinger. Jeg har så vidt testet det mot HTPC og Xbox 360, noe som fungerte veldig bra.
    Bildet jeg får fra et analogt kabel-TV-nett i borettslag står ikke på noen måte tilbake for mitt forrige apparat, en 28" CRT fra Sony. Thumbs up

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil heller annbefale LG tv'en elkjøp kjører kampanje om dagen. En 32LE2r til 5995,- En vesentlig bedre tv enn panasonic'en på alle områder. Største minuset til LX60 må være bildebehandling. Kornete og uklar ved "dårlige" signaler. Man må ha lang avstand på den før den oppnår skarphet.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er bedre med LG-TVen? (Jeg har ikke peil) Og finner den ikke på Elkjop.no

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Ligger en del der ja, men ingen rundt her som er aktuelle, og de er jo så tunge at Posten nok ikke vil sende dem...

Hvordan er kvaliteten på 32" LCDer i prisklassen rundt 5 lapper da? Fungerer de til TV også? Jeg regner med de er gode på DVD og Konsoller?
    Har kjøpt en Philips 32PF5521 til min mor å fikk den for 5 lapper.Synes bildet på den er veldig bra til denn prisen,så denne kan jeg anbefale.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært innom Elkjøp en tur for å sjekke ut ting og tang. Mulig jeg må opp på 37 tommer. 42 er altfor svært altså. Men jeg er generelt overrasket over bildekvaliteten på TVene. Utrolig ullent og kornete over hele fjøla, noen få av dem så bra ut, men var ikke voldsomt imponerende og selgeren mente man måtte opp i 15 lapper før det var brukbart...

Jaja, vi får se...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at LE2 er bedre enn LX60 er ikke lett å lese seg til egentlig. Man må erfare de. På LCD har aldri panasonic vært noe særlig å satse på utenom topp modellen. Panasonic har heller ingen LCD panel fabrikk etter hva jeg vet. (Eller matsushita for den saks skyld)

Finnes flere rimelige tv'er som er kurrante. 32PF5321 er en gammel modell og er erstattet av 32PF5331. Sistnevnte er en ålreit tv med gode signaler men sliter med etterslep på dårligere sendinger, ble solgt til 5995,- den også.

37" så får man LE2 utgaven til rundt 10k om man leter eller pruter litt. Ellers ta en titt på Toshiba 37C3000. En fin tv til en rimelig penge (bygger på WL66Z suksessen fra ifjor bare at de har forbedret den voldsomt). LG 37LC3 (samme tv som LE2 men litt annet utseende og 2stk HDMI) Sharp 37RA1E.. Litt dyrere tv men tilgjengjeld litt mer kvalitet, noe plaget av støy men ellers meget meget bra. LG 32 & 37LB2R kan vel kanskje sies å være en av markedets beste tv'er og det er et priskutt på begge modellene i de nærmeste dager, om det ikke alt har skjedd, 100Hz, 6MS, 5000:1 dynamisk kontrast og 1600:1 reell, best i test forbruker.no mot toppmodellene fra Samsung,Sony,Philips og Toshiba så det sier det meste. Har ekstremt forbedret sortnivå over forrige generasjon da celle strukturen i panelet er blitt vesentlig tettere og EFFL lampene er fobredet. (ikke no katode rør bak her)

Var et powerbuy på 37" LB2r for litt siden men med de nye prisene så blir den billigere i butikken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •