Kjøpe TV i England

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe TV i England

Heisann

Noen som har kommentarer i forhold til kompatibilitet annet enn den "fysiske" ledningen i forhold til å kjøpe en TV i Engelandet??

Newcomer Anders_O sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sasmann
    Heisann

Noen som har kommentarer i forhold til kompatibilitet annet enn den "fysiske" ledningen i forhold til å kjøpe en TV i Engelandet??

Innebygd digital dekoder (om apparatet har det) er ikke samme standard som kommer i Norge samt at du får kun 1 års standard garanti og ingen reklamasjonsrett utover det. Og som du selv nevnte må du bytte strømkabel, eventuelt bruke en overgang.

Bortsett fra det er det ikke noen tekniske problemer hvertfall. Jeg solgte flere flatskjermer til Nordmenn når jeg jobbet i England, og det gikk greit. Vær oppmerksom på at de utvidede garantiene som blir solgt ikke er gyldige i Norge.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke en annen avstand mellom bilde og lyd på videosignalet i England ?
    Fikk en gang en Sega spillkonsoll hvor jeg ikke hørte lyden fordi den var Engelsk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders_O
    Innebygd digital dekoder (om apparatet har det) er ikke samme standard som kommer i Norge samt at du får kun 1 års standard garanti og ingen reklamasjonsrett utover det. Og som du selv nevnte må du bytte strømkabel, eventuelt bruke en overgang.

Bortsett fra det er det ikke noen tekniske problemer hvertfall. Jeg solgte flere flatskjermer til Nordmenn når jeg jobbet i England, og det gikk greit. Vær oppmerksom på at de utvidede garantiene som blir solgt ikke er gyldige i Norge.
    Takker for innspill. Er vel ikke så mange som har Mpeg4 dekoder ennå i Norge heller. Garantien er jo et poeng ,men ser ut til å spare nesten 10 000 på den 55" jeg har sett ut så da er det jo fristende

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også sett at SXRD'en går billig der borte for tiden. Har sett den til £999, og det er jo en kjempepris. Egentlig sykt at Norske butikker reduserer prisen de også, 10000 i forskjell er jo altfor mye...

Du har jo visse rettigheter når du kjøper i EU/EØS, blant annet minimum 2 års reklamasjon bl.a.

"Når du handler fra en nettbutikk i EU/EØS-området som ikke retter seg direkte mot norske forbrukere, er du som forbruker også sikret visse minimumsrettigheter. Disse minimumsrettighetene er slått fast i et EU-direktiv som også den norske forbrukerkjøpsloven bygger på. Hvilke rettigheter du har i de ulike landene kan variere, men visse grunnrettigheter, slik som for eksempel retten til to års reklamasjon, vil du alltid ha."

Fra forbrukerrådets hjemmesider

Forbruker Europa - forbrukerportalen.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Srxd

Stemmer det. Men det kommer vel aldri til å bli noen storselger her hjemme så da blir det vel sånn til neste modell kommer. Ikke det at jeg tror den kommer så langt ned her på berget før den forsvinner ut av lagrene. Kjøper den til snaue 16 000 med norsk moms inkl frakt og bord. Slår nok til på det:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøper du den? Har vurdert en sånn selv en stund nå.. Vet du evt også når neste modell kommer?

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Er det ikke en annen avstand mellom bilde og lyd på videosignalet i England ?
    Fikk en gang en Sega spillkonsoll hvor jeg ikke hørte lyden fordi den var Engelsk
    Jeg vet at dette har vært ett problem før. Da jeg flyttet over til England med min far, måtte vi skifte en brikke inn i TV for å kunne se på vanlige analoge sendinger. Men igjen, dette var på en eldre B&O tv så jeg er ikke helt sikker på hva standarden er idag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •