Hva velger jeg? LCD/Plasma, tommer, prisklasse? HJELP! :-) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser det kanskje blir Powerbuy på Tatung 37" LCD til 6990. Er ikke det et godt kjøp? Ser egentlig lite TV så DVD og Konsoll vil nok bli et stort bruksområde.

Newcomer XanaX sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du klarer å vente kommer det spennende tver til sommeren høsten...
    Hva var budsjettet?

Ville ikke kjøpt tv under 42" for å se filmer på...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg venter da...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    At Samsungen har sortnivå på linje med Panasonic har jeg vanskelig for å tro. Dessuten er det uansett snakk om dynamisk kontrast, noe som er ganske så forskjellig fra skjermkontrast som f.eks Pioneer og Panasonic opererer med. Har selv nettopp testet en ny Samsung LCD og sortnivået er til tider bra, men langt fra plasma-sortnivå. Og dynasmisk kontrast er jeg ikke glad i. Skifter det fra et lyst bilde til et mörkt bilde skjer det mye rart. Samsungen LCD'en hadde også store problemer med lyslekkasje, noe som var veldig irriterende hvis bildet var mörkt. Og jeg nevner det igjen: har man en skjerm på 42" eller mindre, kan jeg ikke fatte at man skal klare å se forskjell på 720p og 1080p. Jeg klarte det ihvertfall ikke, og jeg testet flere klipp med kalibrert skjerm.

Cybervision: Skal du ha LCD bör du väre sikker på at du får en skikkelig kvalitets-TV, ellers er jeg redd du kan bli skuffet. Jeg vil nödig fremstå som en plasma-fanatiker her, men jeg har enda ikke sett en LCD som gir et skikkelig bra og naturlig bilde. Jeg har en arbeidskamerat her som har en Sharp som visstnok skal väre meget bra, håper på å få sett den snart.
    Personlig så tror jeg at du må opp i toppmodellene til de mest kjente merkene hvis man skal få et skikkelig bra bilde.
    Jeg har ikke sett noen av TV-ene med egne øyne ennå, jeg kan kun referere til en forholdsvis grundig test gjort av hdtvtest.co.uk. Forøvrig kunne jeg vel nevnt at det nevnes her at selv om svartnivået er på høyde Pana-en, så er ikke detaljene i de mørkeste område helt der.

Plasma er nok fortsatt noe bedre på farger og lysnyanser + et noe mer naturlig bilde, men LCD begynner å komme seg det også, og denne Samsungen virker for å være en av de bedre i dette prissegmentet. Uansett, jeg er ikke sikker sjøl på hva jeg skal velge, har brukt altfor mye tid på å forske på det istedenfor å bruke tida på film og spilling i det siste

Uansett, jeg tar med et sitat fra testen:
    "Even then the Samsung LE40M86BD had no problems matching the blacks on the recent Panasonic TH42PX70 plasma TV."

Link til testen: Samsung LE40M86BD Picture Quality: HD & SD Materials

Newcomer XanaX sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil vel også bli lavere priser på dagens modeller, noe som vil gi deg en bedre TV uansett busjett...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •