Ukens tilbud Komplett: Samsung 32" LE32R71B . Noen som kjenner til den?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ukens tilbud Komplett: Samsung 32" LE32R71B . Noen som kjenner til den?

Heisann.

Jeg er på jakt etter en 32" i billigklassen og hadde egentlig bestemt meg for en Tatung 32", men i dag ser jeg at ukens tilbud på komplett.no er en Samsung 32" LE32R71B til 5999. 1000kr mer en Tatung32.

Jeg har prøvd å lese litt rundt men ikke funnet så mange "tester". Speccen virker grei, men skulle gjerne sett noen tester eller noen med kjennskap til den.

Hva ville du hatt; Tatung 32" eller Samsung 32"?

Soo, tell me what you know Kan du finne noen uavhengige tester?

Takk.

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da ville jeg heller gått for denne på crazy week tilbudet hadde jeg vært deg..
    Komplett.no - Panasonic Viera 32" LCD-TV TX-32LX60 1200:1, 1366x768, 2x HDMI, HD-Ready

det er billig!!:shock:

Newcomer NoTriX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står mellom disse to for meg også nå.. Samsung'n ser penere ut, men bildemessig er vel Panasonic'n et vel så godt valg, og til en lavere pris?

Er det forøvrig noen av disse som har 1:1 pixelmapping?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe kvalitet å forvente av de tv'ene i denne prisklassen da?
    Jeg har også lyst på en slik billig tv, men er et krav om at det skal være bra å se på ... iallefall interesert i å høre hvordan dere andre opplever disse tv'ene...

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsungen er i en helt annen klasse enn de andre som er nevnt her. Rett og slett mye bedre, sortnivå som en plasma og farger som trekker pusten fra deg, pluss det desidert beste designet gjør ukens tilbud til løp og kjøp pris. Den støtter imidlertid kun 1:1 pikselmapping via VGA inngangen i 60Hz.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Den støtter imidlertid kun 1:1 pikselmapping via VGA inngangen i 60Hz.
    Og det betyr godt bilde for vanlig PC-bruk, men at du ikke vil få en ideell løsning med PC som kilde for digital tv eller europeiske DVD-er. Optimal PC-basert HD-DVD/BR vil være problematisk på "lovlig" vis.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut, spørs om det ikke blir en Samsung på meg da.
    Når jeg kom hjem fra jobb og fikk sjekket posten ser jeg det er tilbud på LG 32LE2R 32" hos elkjøp til 6000,-.

Hvordan stiller denne seg i forhold til samsungen?

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ett par tester som tips til lx60
    Panasonic TC-32LX60 Reviews. Flat-panel and Plasma TVs Reviews by CNET.
    Good Gear Guide - Panasonic Viera TX-32LX60 - Reviews - Hardware - Televisions - LCD TVs

denne er priset lavest i statene til 856$ noe som gjør den til ett godt kjøp her i norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ikke noe raskt på forumet, men det står sikkert noe om pixelmapping en plass, noen som kan forklare meg, eller vise til link, der en vanlig person kan forstå hva det betyr? jeg har lite peiling på tv'er, men vurderer det samme som trådstarter. Jeg bruker en Stue-pc som mellomledd mellom kabel-tv og TV, i tillegg kjører jeg endel divx og andre lignende formater fra stue-pc'en... er noen av disse tv'ene noe for meg?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heimdal666
    da ville jeg heller gått for denne på crazy week tilbudet hadde jeg vært deg..
    Komplett.no - Panasonic Viera 32" LCD-TV TX-32LX60 1200:1, 1366x768, 2x HDMI, HD-Ready

det er billig!!:shock:
    Det var i allefall en god pris ja :-D Så jeg bestilte like godt en ventetv til gutterommet..Kan gi en tilbakemelding når jeg har fått testet den..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vargas
    Fant ikke noe raskt på forumet, men det står sikkert noe om pixelmapping en plass, noen som kan forklare meg, eller vise til link, der en vanlig person kan forstå hva det betyr? jeg har lite peiling på tv'er, men vurderer det samme som trådstarter. Jeg bruker en Stue-pc som mellomledd mellom kabel-tv og TV, i tillegg kjører jeg endel divx og andre lignende formater fra stue-pc'en... er noen av disse tv'ene noe for meg?
    Et par av linkene i signaturen min prøver å forklare dette.

mvh
    k

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eooon
    Det høres bra ut, spørs om det ikke blir en Samsung på meg da.
    Når jeg kom hjem fra jobb og fikk sjekket posten ser jeg det er tilbud på LG 32LE2R 32" hos elkjøp til 6000,-.

Hvordan stiller denne seg i forhold til samsungen?
    Jeg har 32LE3R som visstnok er samme som 32LE2R bare med annet design. Det er en helt grei TV, absolutt ikke gal. LG har tradisjon for å være gode å kople opp mot PC via digital inngang, men det var ikke tilfellet for denne modellen. Så det eneste som kunne vært bedre enn samsungen på 32LE2R/3R faller bort. Som sagt så er ukens tilbud på komplett et løp og kjøp tilbud. Det er ikke noe vits å lete videre egentlig. Med mindre film via HTPC eller X360 er viktig for deg, men da er du uansett i en helt annen prisklasse....

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vargas
    Hvis det er flere eller færre billedpunkter i videosignalet enn det er på video fremviseren så må bildet skaleres (Krympes eller strekkes) for å passe på skjermen. Dette forringer billedkvaliteten og er uønsket. Med 1:1 pikselmapping menes at hvert piksel i billedsignalet korresponderer til sitt eget piksel i billedfremviseren, slik at behovet for ekstra skalering faller bort. (Skaleringen har allerede blitt gjort mye bedre i PC'en f.eks.)

Men det er ikke bare pikselmappingen som er intressant ved tilkopling til PC, også oppdateringsfrekvensen spiller en rolle for avspilling av film. Siden det meste av videomaterial i europa er enten 24 eller 50 bilder pr sekund ville oppdateringsfrekvenser som 48, 72, 50, eller 75Hz være å foretrekke. Da er det bare å dobble, triple og/eller legge inn 3.dje hvert bilde pr sekund for å få et bilde uten hakking. Med 60Hz oppdatering er det bare Amerikanske DVD'er som vil spilles av sømløst siden de er beregnet på å spilles av i 60Hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Le32r71b

Som sagt så er ukens tilbud på komplett et løp og kjøp tilbud. Det er ikke noe vits å lete videre egentlig. Med mindre film via HTPC eller X360 er viktig for deg, men da er du uansett i en helt annen prisklasse....[/QUOTE]

Er ikke Samsungen anbefalt til pc?
    Er egentlig det jeg skal bruke den til på soverommet, koble til min bærbare pc å se film og serier. surfe og sånt, ikke spilling.
    Men jeg har nå allerede bestilt så for bare se hvordan det blir da

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arild23
    Er ikke Samsungen anbefalt til pc?
    Er egentlig det jeg skal bruke den til på soverommet, koble til min bærbare pc å se film og serier. surfe og sånt, ikke spilling.
    Men jeg har nå allerede bestilt så for bare se hvordan det blir da
    Denne kan kanskje hjelpe litt på problematikken som jeg skisserte i tidligere post: LINK

En annen løsning er å sende bildet til skjermen med component kabel dersom skjermkortet støtter det. Da vil du få 50Hz i det minste, men da anbefales å sende DVD f.eks. i 576i/p og la skjermen gjøre skaleringen.

Newcomer NoTriX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen meninger om hvilken som er best til PC?

Panasonic med DVI-HDMI uten 1:1 pixelmapping, eller Samsung med VGA og 1:1 pixelmapping?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NoTriX

Panasonic med DVI-HDMI uten 1:1 pixelmapping, eller Samsung med VGA og 1:1 pixelmapping?

Bra sagt.....Det lurer jeg også på...Selv om jeg har bestilt Samsungen

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NoTriX

Samsungen er best til PC, X360 (m/VGA Kabel) og 60Hz film materiale, hvis man blir fornøyd med resultatet med Reclock vil den også være bedre til vanlig filmmateriale grunnet nettopp 1:1 pikselmapping, dog litt avhengig av sitteavstand for å se forskjellen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •