Tv til fotball, film og spill. LCD v plasma v bakprojeksjon?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv til fotball, film og spill. LCD v plasma v bakprojeksjon?

Har omsider tenkt til å bytte ut den slitne gamle crt'n min med noe nytt. Har ikke vært spesielt imponert over kvaliteten på bildene i den nye "flatskjermsbølgen", men nå synes jeg det begynner å ligne noe.

Jeg bruker TV'n min stort sett til å se på sport (fotball og hockey primært), noe film og litt spilling xbox360/ps3. Noe annet enn full hd oppløsning er derfor ikke aktuelt. Tv'n bør være minst 46" og helst ikke koste mere enn 40k.

Jeg har hørt er at plasma har raskere "responstid" og dermed mindre etterslep og problemer ved panorering enn lcd? Samtidig finnes det ikke mange plasma alternativer (under 40,000,- kr) med full hd ser det ut til.. Har også vurdert å kjøpe den 55" bakprojeksjons-tv'n til Sony, men er veldig usikker..

Er det noen der ute som kan gi meg en oppsummering av pros n cons for de ulike teknologiene? Hvem er best egnet til mitt formål?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owo
    Har omsider tenkt til å bytte ut den slitne gamle crt'n min med noe nytt. Har ikke vært spesielt imponert over kvaliteten på bildene i den nye "flatskjermsbølgen", men nå synes jeg det begynner å ligne noe.

Jeg bruker TV'n min stort sett til å se på sport (fotball og hockey primært), noe film og litt spilling xbox360/ps3. Noe annet enn full hd oppløsning er derfor ikke aktuelt. Tv'n bør være minst 46" og helst ikke koste mere enn 40k.

Jeg har hørt er at plasma har raskere "responstid" og dermed mindre etterslep og problemer ved panorering enn lcd? Samtidig finnes det ikke mange plasma alternativer (under 40,000,- kr) med full hd ser det ut til.. Har også vurdert å kjøpe den 55" bakprojeksjons-tv'n til Sony, men er veldig usikker..

Er det noen der ute som kan gi meg en oppsummering av pros n cons for de ulike teknologiene? Hvem er best egnet til mitt formål?
    Hvis jeg hadde vært deg så ville jeg anbefalt deg å vente til høsten.
    Da kommer pioneer med 8 generasjon plasma også kalt CED.
    skal visst være utrolige 20-30.000:1 i kontrast og ekte HD oppløsning.
    Vi går spennende tider i møte iallefall

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer sin 50" ser meget fet ut allerede idag men koster jo 80000?! Det tror jeg ikke jeg tar meg råd til rett og slett.. 40k er nok max for meg inntil videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med tanke på innbrening når du spiller og sånn, så helt klart lcd

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av owo
    Pioneer sin 50" ser meget fet ut allerede idag men koster jo 80000?! Det tror jeg ikke jeg tar meg råd til rett og slett.. 40k er nok max for meg inntil videre.
    Tror ikke prisene blir så ille som det da...

Newcomer Daffmaizter sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du kjøpe Tv i dag og vil ha mest for pengene ...mtp pris, størrelse, ytelse og 1080p. Hadde jeg sterkt vurdert Sonyen. Skulle jeg brukt 40k ville jeg heller ventet på enten SED ,Laser etc.....vanvittig som disse teknologiene forbedres hele tiden...blir lettere frustrert.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony sine bakprojeksjons tv'er får jo skryt... men ille å se fra siden da om en skal fikse litt mat på kjøkkenet og kikke inn på stua og se tv fra siden så er det umulig iallefall... Men sett rett forfra er bildet glimrende... en kompis har det nyeste i sony bakprojeksjons tv 55" tror jeg det var..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Betraktningsvinkel

Dette klart noe av ulempen med bakprojeksjon ,men syns faktisk problemet gjelder vertikalt, ikke horisontalt. På nyere dlp, lcd og sxrd...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daffmaizter
    Dette klart noe av ulempen med bakprojeksjon ,men syns faktisk problemet gjelder vertikalt, ikke horisontalt. På nyere dlp, lcd og sxrd...
    Med bakprojeksjons tv så er det jo slik at jo nærmere en sitter tv'n jo færre venner kan en invitere på fotball vorspiel/film kveld etc siden innsynsvinkelen ikke er så veldig vid på en bakprojeksjon...

På plasma tv er bildet bra fra alle vinkler, bare kikk på bilder på mitt galleri.. der ser du bilder fra veldig skrå vinkel...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig att plasma "rule" på betraktningsvinkel, men den er ikke så ille som att en faktisk MÅ sitte midtstilt i forhold skjermen, for å kunne nyte bildet. Tipper at gjennomsnittlig betraktnigsvinkel på nyere bakprojeksjosnTVer ligger +/- 160 grader... Det burde være akseptabelt i en vanlig stue,med en fullsatt sofa gruppe.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daffmaizter
    Er enig att plasma "rule" på betraktningsvinkel, men den er ikke så ille som att en faktisk MÅ sitte midtstilt i forhold skjermen, for å kunne nyte bildet. Tipper at gjennomsnittlig betraktnigsvinkel på nyere bakprojeksjosnTVer ligger +/- 160 grader... Det burde være akseptabelt i en vanlig stue,med en fullsatt sofa gruppe.

Rettelse:Bakprojeksjon er ikke så ille som att en faktisk MÅ sitte midtstilt i forhold skjermen, for å kunne nyte bildet.ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det tilfelle at det kommer nye modeller fra sony/panasonic i juni? Noen som vet om det gjelder bakprojeksjonskjermene også evt? Leste noe om en A5020 (as opposed to A5000) modell et sted men fant ikke noe mere info..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •