Ny Plasma Samsung PS50Q97HDX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Plasma Samsung PS50Q97HDX

Hei!

Jeg har fått meg en ny 50 tommer plasma skjerm, fikk den for to dager siden, og jeg lurer på hvordan jeg skal kalibrere den skikkelig. Det er en Samsung PS50Q97HDX. Tv'en kom ut for 2-3 dager siden der jeg kjøpte den, så sikkert ikke så mange så vett mye om an, men jeg spør likevell. Hvordan kan jeg kalibrere tv'en min til dens beste innstillinger, på farger kontrast, skarphet osv. Lurer og på hvilke funksjoner som skal være av og på? for denne tv'en har litt mer funksjoner en bare DNIe, i motsetning til min gamle Samsung PS50Q7H som bare hadde DNIe og smooth motion driver, vett liksom ikke helt hvordan jeg skal kalibrere denne skjermen så kan noen gi meg tips og eksempler på innstillinger dere har eller har hørt, sett eller lest om??

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne noen hjulpet meg med tips til innstillinger og hvordan jeg skal kalibrere tv'en skikkelig??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve disse her

AV Forums - View Single Post - Samsung ..ps42/50q97hdx Owners Thread

Eneste jeg fant, det er jo en relativ ny tv

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret Samojed!!:-D Prøvte de innstillingene men var ikke helt fornøyd med alt av det han fyren du linket meg til brukte, men noe av det var ganske bra.

Men noen andre her som kan gi meg tips og eksempler på innstillinger dere bruker eller har hørt om, sett eller lest om??

Det er fortsatt den nye Samsung PS50Q97HDX jeg trenger hjelp med å kalibrere skikkelig

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan hjelpe meg ut med dette her??
    Veldig lyst til å få ut det beste ut av tv'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp deg ei kalibreringsplate og prøv deg litt fram

Newcomer Edo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merk deg at det er innkjøring innstilinger, fyren fra linken, har postet.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke så flink til å kalibrere forstår meg ikke på det. Har prøvt med kalibrerings plate og thx kalibrering, men forstår meg ikke på det. Det er derfor jeg spør om hjelp her til å kalibrere den skikkelig.

Edo, hva mener du med at det er innkjøring han fyren fra linken har postet? hva bør jeg eventuelt endre i senere tid?

Noen som nå har kjøpt og funnet de beste innstillingene til tv'en eller vett om noen innstillinger jeg kan bruke?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du kan aldri kopiere andre folks instillinger ettersom disse er avhengige av kilden du bruker. Kjøp deg DVE til 2-300 og følg instruksene, så er mye gjort.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Du kan aldri kopiere andre folks instillinger ettersom disse er avhengige av kilden du bruker. Kjøp deg DVE til 2-300 og følg instruksene, så er mye gjort.
    DVE er ikke akkurat enkel å bruke, det følger ikke med instrukser. Ligger riktig en kort guide på forumet her, men er overrasker over DVE ofte blir anbefalt.
    Har hørt at GetGraysom du må laste ned på nettet mot betaling skal være veldig bra, men har ikke testet den selv. PAL versjonen er det du skal ha. I tillegg trenger du sånn brille filter.

Newcomer Edo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Edo
    Merk deg at det er innkjøring innstilinger, fyren fra linken, har postet.

DVS sett gjerne kontrast og brightnes litt lavere enn du skulle til vanlig gjort første 200-300 timer. Plasma må kjøres inn og da for du mye bedre bilde senere. Og samtidig midre fare for innbrenning. Nå har vel samsung anti-burn protection så da sliper du å tenke så mye på den.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ivester i en kalibrerings dvd kra monster. Selges flere plasser i stavanger området Full informasjon om hvordan du skal kalibrere apparatet.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men først så er det at jeg ikke helt forstår meg på kalibrerings plater på dvd siden jeg er nybegynner innen dette. Så er det at på min Samsung PS50Q97HDX så er det så sinnsykt mange innstillinger og funksjoner som jeg ikke vett om jeg skal ha av, lav, mellom, høy automatisk eller på. Du har jo filmpluss, svart nivå justering, detaljeinstillinger, aktiv farge osv osv. Det er så mange funksjoner å holde styr på pluss at jeg ikke er flink med kalibrering, siden jeg som sagt er nybegynner. Det er derfor jeg spør om noen her vett på noen innstllinger jeg kan bruke, som dere selv bruker etter kalibrering, eller har sett på nettet som andre bruker?? noen gode innstillinger som ikke er til innkjøring av apparatet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som de fleste anbefaler så får du nok det beste bildet ved selv prøve å teste deg frem. Følg Gorm sin DVE guide som ligger her på forumet. En veldig enkelt og godt forklart guide til hvordan bruke DVE plata på en enkel måte.

Jeg kunne/kan heller ingenting om kalibrering men etter å finlest den guiden ble bildet fantastisk

Ta deg tid til å finlese og prøve alle innstillingene. Du kan eventuelt skru av alt dill dall (funksjoner) også når du har kalibrert den, prøve å sette på en og en og se om det blir bedre, hvis ikke, la de være av.

Bare et forslag...

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Marky Mark
    Jo, men først så er det at jeg ikke helt forstår meg på kalibrerings plater på dvd siden jeg er nybegynner innen dette. Så er det at på min Samsung PS50Q97HDX så er det så sinnsykt mange innstillinger og funksjoner som jeg ikke vett om jeg skal ha av, lav, mellom, høy automatisk eller på. Du har jo filmpluss, svart nivå justering, detaljeinstillinger, aktiv farge osv osv. Det er så mange funksjoner å holde styr på pluss at jeg ikke er flink med kalibrering, siden jeg som sagt er nybegynner. Det er derfor jeg spør om noen her vett på noen innstllinger jeg kan bruke, som dere selv bruker etter kalibrering, eller har sett på nettet som andre bruker?? noen gode innstillinger som ikke er til innkjøring av apparatet.
    :-D Hei på deg og grattis med ny flott tv,du har et skikkelig opplegg anng innstillingene her vil jeg tro ja.Fra fabrikk er apparatet stilt inn helt jæ.... som regel.Full kontrast skarphet og for mye farge som gir et grelt bilde.Har selv modellen før dette og er meget godt fornøyd her ,etter masse justeringer bla i servicemnyen,ikke annbefalt dette akkurat for nybegynnere. Jeg anbefaler deg prøve og sette ned menyene til evt dette.Men husk det er nesten helt umulig og bruke samme innstillingene og få like bra bilde ,det kommer helt an på hva slags signaler man får inn via evt kabel /parabol
    kontrast til ca 50
    lysstyrke ca 40-45
    skarphet ca 50-60
    farge ca 40-45
    fargetone kjølig1

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DVE plata?

Hei,

Ser at en DVE kalibreringsplate er nevnt i denne tråden - hvor selges denne?

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Harald V8
    Hei,

Ser at en DVE kalibreringsplate er nevnt i denne tråden - hvor selges denne?
    Det er fler typer som selges, bla får du kjøpt de på lefdal elkjøp og expert.Disse kan også bestilles på nettet.:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •