NRK nekter å si opp lisens selv om tuner er/blir fjernet. Er dette lov? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 123 av 123
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det jeg savner er muligheten til å kunne velge bort NRK.
    Med det nye bakkenettet og dagens satelitt løsninger burde det være fullt mulig å bestille et abbonement uten NRK og derved slippe lisens.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det de fleste tydeligvis ikke skjønner er at man ikke betaler for NRK.
    Man betaler for å ha rett til å se på tv.
    På samme måte som man betaler veiavgift om man har bil.
    Det er NRK som har jobben med å kreve inn pengene, men det er ikke NRK som vi betaler for å få se.

Så snart det digitale bakkenettet er i drift, så bør man nok slippe Kringkastingsavgiften, så fremt man ikke har dekoder for det digitale bakkenettet.

Her i Sarpsborg er iallefall alle analoge mottakere obsolete fra høsten av så vidt jeg husker.

-J

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av darkwing
    "Vil bli" er ikke fortid eller nåtid, men en gang i fremtiden... :-D

Her må en holde tungen i rett munn, og passe på hva en skriver...:-D

Og hei, john2000. Jeg likte den med en 1/2 veidirektørstilling.. *LOL*

Problemstilligen rundt dette, og mye annet i det norske samfunn, er vel at vi er utrolig konservative, både i avgifts og straffepolitikken, hvor mye har sin bakgrunn i 60-talls filosofier....
    Og viktigheten av det å ha en statlig drevet, og tildels "nøytral" tv-stasjon er stor i den Norske befolkning. NRK har et høyt "det er rett, for de sa det på NRK" -syn, her på berget.. Spesielt innen krigsgenerasjonen.
    Som ikke så lett ser at NRK er flinke i sin propaganda, for den er jo nesten usynlig... :twisted: :-D

Men at vi blir kvitt det nåværende lisenssystemet, selv med digitale bakkesendinger, tviler jeg på. Eller at det blir snudd opp-ned på den gamle strukturen til NRK... Desverre!

Men jeg lever i håpet... På avgiftsfrie, miljøvennlige biler; ingen avgift på sikkerhetssystemer i næring og biler; ett rettferdig skattesystem; ett rettferdig rettssystem; en fungerende eldreomsorg og sykehus; og politikere som holder det de lover............ :-D

Og hvilket land planlegger du å flytte til ??

.

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •