NRK nekter å si opp lisens selv om tuner er/blir fjernet. Er dette lov? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 123
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    ??? Den der er du bare nødt til å forklare en gang til!
    Mulig det var litt dårlig gjennomtenkt og formulert sent i går, men det jeg mener er at de dyre sportsendingene som sendes på andre kanaler kan jeg velge selv om jeg ønsker benytte meg av, det enten via å "betale" ved å se på reklame, eller å betale for en fast sportskanal. Summene NRK bruker på sport henger ikke på grep i forhold til andre ting. Du kan si at det trekker mer seere fra andre kanaler som sender sport, men er det egentlig meningen med en statskanal? Jeg tilltater meg å tro at de summene NRK bruker på sport og utstyr i forbindelse med dette, utgjør en merkbar del av lisensen. Og hvorfor skal staten kunne pålegge folk som har dårlig råd å betale for noe de kanskje overhode ikke ser på?

Og jeg spør igjen, hvorfor må folk som ikke bruker tuneren likevel betale for at DU skal benke deg ned foran skjermen med potetgullposen og se på NRK-sporten? Tvilen bør komme tiltalte tilgode. Nå som det kommer digitalt bakkenett, vil det være enkelt å inkludere muligheten til å velge om man ønsker NRK eller ikke.

Helse, skole/utdanning, politi etc er noe vi alle trenger, så enhver normalt oppegående skjønner at det ikke trenger å være valgfritt. NRK er en TV-kanal vi definitvt IKKE trenger i 2007 med alle de forskjellige media-alternativene, og derfor bør det IMO være en valgfri tjeneste på lik linje med andre TV-kanaler.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om 1 million hustander betaler TV-lisensen tilsvarer det 2.1 milliarder kroner inn pr. år, og det er UTEN sponsorinntektene NRK tar inn på reklame. Det er mye for en statskanal til et land med kun 4.5 millioner innbyggere som har store problemer med vei, helsetjenester, eldreomsorg etc.

Slik skal det gjøres:

TV-eier kjeppjagde lisenskontrollør - Stavanger Aftenblad

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Mulig det var litt dårlig gjennomtenkt og formulert sent i går, men det jeg mener er at de dyre sportsendingene som sendes på andre kanaler kan jeg velge selv om jeg ønsker benytte meg av, det enten via å "betale" ved å se på reklame, eller å betale for en fast sportskanal. Summene NRK bruker på sport henger ikke på grep i forhold til andre ting. Du kan si at det trekker mer seere fra andre kanaler som sender sport, men er det egentlig meningen med en statskanal? Jeg tilltater meg å tro at de summene NRK bruker på sport og utstyr i forbindelse med dette, utgjør en merkbar del av lisensen. Og hvorfor skal staten kunne pålegge folk som har dårlig råd å betale for noe de kanskje overhode ikke ser på?
    Dette er meningen med en statskanal ja. Sjekk vedtektene for NRK dersom det var flere ting ved NRK sin kjernevirksomhet du lurte på.

Poenget mitt med dette med finansiering er at uansett om det skjer via lisens, direkte betaling eller reklame er at du er nødt til å punge ut - uansett om du ser det aktuelle programmet eller ikke. Ved reklamefinansiering betaler du uansett om du ser kanalen i det hele tatt (gjennom produktkjøp). Det valget du mente du hadde er dermed syltynt.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt med dette med finansiering er at uansett om det skjer via lisens, direkte betaling eller reklame er at du er nødt til å punge ut - uansett om du ser det aktuelle programmet eller ikke. Ved reklamefinansiering betaler du uansett om du ser kanalen i det hele tatt (gjennom produktkjøp). Det valget du mente du hadde er dermed syltynt.
    Syltynt?

1. Reklamefinansierte kanaler kan jeg velge å skru av om jeg mener jeg blir så påvirket av reklamen.

2. Kanaler som koster penger, er en tjeneste jeg kan velge å ikke bestille.

3. NRK er jeg nødt til å betale for, i tillegg til at jeg ser reklame om jeg velger å se på kanalen.

Ergo, punkt 3 er en tjeneste som blir tvunget nedover mitt hode uten at jeg ønsker den. Er det så vanskelig å forstå?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig mange gode argumenter her:

Liberaleren - din daglige dose frihet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Reklamefinansierte kanaler kan jeg velge å skru av om jeg mener jeg blir så påvirket av reklamen.
    Reklamefinansierte kanaler kan du skru av dersom du ikke ønsker å se på kanalen, mens NRK kan du ikke skru av? Skjønte ikke den jeg. Men poenget mitt var at uansett om du ser på NRK eller TV2 så betaler du en sum penger til dem begge. Uavhengig om du blir påvirket av reklame eller ikke. Dersom du ikke skjønner hvorfor, så prøv å tenk over hvor reklamepengene kommer fra. Alle firmaer har et markedsføringsbudsjett, noen større enn andre. Dette budsjettet finansieres gjennom et påslag på varen(e) de selger. OK?

2. Kanaler som koster penger, er en tjeneste jeg kan velge å ikke bestille.
    Som f.eks. reklamefinansierte kanaler?

]3. NRK er jeg nødt til å betale for, i tillegg til at jeg ser reklame om jeg velger å se på kanalen.
    NRK har ikke reklame, men informerer kun kort eventuelle firmaer som kan påvirke objektiviteten på sendingen. Jada, tøyde strikken ganske langt der...

Ergo, punkt 3 er en tjeneste som blir tvunget nedover mitt hode uten at jeg ønsker den. Er det så vanskelig å forstå?
    Det samme gjelder for øvrig TV2, TV3, TVN og alle andre norske reklamefinansierte kanaler.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reklamefinansierte kanaler kan du skru av dersom du ikke ønsker å se på kanalen, mens NRK kan du ikke skru av?
    Jeg kan skru den av, men giroen kommer fortsatt i postkassen.

Men poenget mitt var at uansett om du ser på NRK eller TV2 så betaler du en sum penger til dem begge. Uavhengig om du blir påvirket av reklame eller ikke. Dersom du ikke skjønner hvorfor, så prøv å tenk over hvor reklamepengene kommer fra. Alle firmaer har et markedsføringsbudsjett, noen større enn andre. Dette budsjettet finansieres gjennom et påslag på varen(e) de selger. OK?
    Godt poeng. Skjønner det nå, men tenkte ikke så langt. Likevel kan jeg velge å boikotte produkter som det reklameres mye for ved å for eksempel handle alternativer, men jeg vet jeg strekker det langt nå.

NRK har ikke reklame, men informerer kun kort eventuelle firmaer som kan påvirke objektiviteten på sendingen. Jada, tøyde strikken ganske langt der...

Det samme gjelder for øvrig TV2, TV3, TVN og alle andre norske reklamefinansierte kanaler.
    Om du legger sammen ALLE andre kanaler, og hva det utgjør i rene reklame-kroner på de produktene jeg handler, vil jeg tippe (mye synsing fra min side her, jeg vet det) at det kun utgjør særdeles få prosent av NRK sine 2100kr/året.

Reklame eller ikke, IMO burde være valgfritt om man ønsker å benytte seg av NRK ved å betale en årsavgift. Å la være å kjøpe flatskjerm er ikke noe alternativ. Det blir like dumt som å si at dersom man ikke ønsker medlemskap på bilbladet Drive, så kan man bare la være å kjøpe bil.

Newcomer darkwing sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye saklig, jahh...
    For å melde seg ut av NRK-avd. må du først faxe eller maile NRK-lisenskontor i Brønnøysund. Så må du benytte det ferdige faxsoppsettet og sende faxen med bekreftelse på at du ikke har noen "mottaker" innomhus..
    Deretter får du ett brev, hvor du må drive med litt angivervirksomhet, og fortelle på ære og samvittighet hvor i svarte du har gjort av din mottaker/TV/video/sattelitt o.l. Dette trenger du strengt tatt ikke sende inn, virker det som. (Jeg fulgte oppsettet til og med faxen, og har ikke fått regningen etter det..) Hvis en kontrollør kommer innom, er du IKKE pliktig å vise ham noe. Politi med ransakelsessordre er noe annet, men heller tvilsomt i denne forbindelsen... Som tidliger beskrevet av andre.

Her er det vist også mange som tror at NRK blir driftet KUN med lisenspengene! Dette er veeeeldig feil! De får også statlige tilskudd, fra våre skattepenger, OG har avgifter på div. opptaksutstyr, i tillegg til lisenspengene. Derfor var det en stund at videokameraene kom uten mulighet for opptak fra line-in. Videobånd er selvfølgelig sterkt avgiftsbelagte, men de er jo sterkt på vei ut, også...

Jeg er personlig tilhenger av valgfrihet, men må nok erkjenne at så lenge jeg velger å forbli bosatt i Norge, er ikke det norske sosialdemokratiet bygget på de samme kriteriene. Staten bestemmer, og gjør du ikke som den vil, kan de ta tv-apparatet(manglende NRK-lisensinnbetaling), bilen din(manglende årsavgift, pakeringsbøter), huset (manglende skatt, moms, arbeidsgiveravgift, osv) og forøvrig fengsle deg for enhver økonomisk krimminalitet mot Staten... Strengere en den straffen borgerne får for å påføre hverandre skade eller død... Og eieren bak NRK er nettopp Staten... Som styret i NRK står ansvarlige for.

Med hensyn til utstyrskvaliteten til NRK, så har de vel aldri vært dårlig utstyrt, men at de har "state of the art"-utstyr til enhver tid, er nok noe overdrevet.. Og at de digitaliserer mer og mer av nye og gamle opptak, er vel en fordel? Kulturarv o.l. Og til det trenger de penger og utstyr.
    Og til lokalnyheter i hele Norge. X antall komplette studioer fra hele det langstrakte landet vårt.. MASSE penger!! (Eller midler, når det skal forfines...)

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som det kommer digitalt bakkenett, vil det være enkelt å inkludere muligheten til å velge om man ønsker NRK eller ikke.
    Haha, vet du hvem som har konsesjon til å drifte bakkenettet? Du får markere år 2021 i kalenderen, hvis du er heldig får du kanskje viljen din da.

Sitat Opprinnelig postet av darkwing
    Her er det vist også mange som tror at NRK blir driftet KUN med lisenspengene! Dette er veeeeldig feil! De får også statlige tilskudd, fra våre skattepenger, OG har avgifter på div. opptaksutstyr, i tillegg til lisenspengene.
    Jeg vet ikke helt hvilke statlige tislkudd du sikter til. NRK mottar mindre enn 5% av inntektene som kompansasjon for merverdifradrag.
    -inntekt-nrk-jpg

Skal vi først ha en almennkringkaster er kringkastingsavgift et godt finansieringsmiddel i mine øyne. Dette gjør budsjettet uavhengig av den politiske ledelsen i landet. Hadde NRK vært finansiert over statsbudsjettet kunne f.eks. en Høyre-regjering halvere budsjettet, mens en påfølgende Ap-regjering kunne doble det igjen. En uholdbar situasjon uten noen som helst forutsigbarhet. I Nederland, hvor jeg bor, skjer akkurat det. På 4 år har de statlige overføringene blitt redusert med 80 millioner euro.

Ulempen med kringkastingsavgiften er utgiftene til Lisensavdelingen. Lisensavdelingen i Mo i Rana utgjør 74 årsverk og engasjerer i tillegg 55 deltidsansatte kontrollører på landsbasis. Dette utgjør ca 60 millioner kroner. I tillegg er det 25 ansatte i Statens Innkrevingssentral i Mo i Rana som utelukkende jobber med å kreve inn ubetalt kringkastingsavgift.

Alternativer til kringkastingsavgift er avgift knyttet til apparat og øremerket avgift knyttet til husstand eller enkeltperson.

Avgift til apparat ser jeg for meg som håpløst, da alle apparater som kan motta fjernsynsinnhold omfattes av avgiften, slik som PC'er og mobiltelefoner.

Avgift til husstand eller enkeltperson viderefører dagens almenne avgift ved at husholdninger eller alle myndige skatteytere over en minimumsinntekt pålegges avgiften. Knyttes den til enkeltpersoner vil man ikke favorisere husholdninger med flere skatteytere slik som i dag.

SSB opplyser at mindre 2% av befolkningen oppgir at de ikke har fjernsynsapparat. Det er ca 100 000 personer som idag ikke betaler kringkastingsavgift. En almenn øremerket avgift vil det ikke være mulig å omgå og heller ikke reservere seg mot. Disse 100 000 personene vil da betale for en ytelse de ikke benytter seg av.

Så skal vi ha en almennkringkaster synes jeg kringkastingsavgiften slik den er i dag er det beste valget. Den er ikke knyttet opp til det politiske klimaet samt at det er mulig å reservere seg mot den.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye fokus på inntektene her. Mener ett like godt spørsmål er hvordan kostnadene fordeler seg. Hvis vi ser på årsregnskapet for NRK 2005 så ser vi at NRK er ett null foretak hvor lisensavgiftene står for størstedelen av inntektene (93,54%). Ettersom regnskapet omfatter utgifter til diverse radiokanaler så dukker det opp noen spørsmål.

Kryss subsidiering: Hvis det er slik at lisensen for å eie en tv mottaker utgjør størstedelen av NRK sine inntekter så er det ett spørsmål om denne lisensen subsidierer radiodelen til NRK?

Hvor store vil inntektene være fra det digitale bakkenettet for NRK gjennom sitt eierskap i NTV og RIKSTV?

Kilder:
    http://www.nrk.no/contentfile/file/1...nrkregns05.pdf
    NRK.no - Informasjon

Lovdata
    RiksTV - Digital-tv for alle
    www.ntv.no

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del mener at så lenge det å drive en ikke-kommersiell mediebedrift som NRK er sett på som en statlig oppgave, så er det bare tull at dette skal finansieres med ressurskrevende innkreving av TV-lisens. Ta det over skatteseddelen!

Skal vi betale operabygg, OL, ville bruprosjekter på vestlandet etc. over skatteseddelen, så kan vi jammen gjøre det med NRK også.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg for min del mener at så lenge det å drive en ikke-kommersiell mediebedrift som NRK er sett på som en statlig oppgave, så er det bare tull at dette skal finansieres med ressurskrevende innkreving av TV-lisens. Ta det over skatteseddelen!

Skal vi betale operabygg, OL, ville bruprosjekter på vestlandet etc. over skatteseddelen, så kan vi jammen gjøre det med NRK også.
    Ja, det er vel også noe greier med at man må ha en kanal i tilfelle krig, o.l.

Solgte tv'en min og kjøpte meg Plasma Monitor isteden, ikke lisenspliktig.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    Mye fokus på inntektene her. Mener ett like godt spørsmål er hvordan kostnadene fordeler seg. Hvis vi ser på årsregnskapet for NRK 2005 så ser vi at NRK er ett null foretak hvor lisensavgiftene står for størstedelen av inntektene (93,54%). Ettersom regnskapet omfatter utgifter til diverse radiokanaler så dukker det opp noen spørsmål.

Kryss subsidiering: Hvis det er slik at lisensen for å eie en tv mottaker utgjør størstedelen av NRK sine inntekter så er det ett spørsmål om denne lisensen subsidierer radiodelen til NRK?
    Dette er jo ikke en TV-lisens som blir øremerket til NRK TV.

Du betaler en lisens for å bruke en fjernsynsmottager, uavhengig om du eier eller leier en TV. Denne avgiften er kalt kringkastingsavgift og går til inntekt til NRK AS.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kall det hva en vil, formålet med tv-lisensen er å finansiere NRK, hverken mer eller mindre, så i praksis er det en nrk-lisens. Elendig måte å finansiere et "fellesgode" på, masse penger som går vekk i administrering og innkreving.

Fjern hele lisensen og få det over på skatteseddelen, slik som alle andre "fellesgoder", eller aller helst, gå over til betal-tv...

Newcomer sax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NRK
    Lisensavdelingen
    8607 Mo i Rana

Oppsigelse av lisens.

Hei. Mitt navn er Otto Olsen, lisensnummer XXX XXX XXX. Jeg har pr 12/12-09 ikke lenger tv, video m/tuner, satellittmottaker, PC med TV-kort o.l.

Tv-en vil bli gitt til mine foreldre som pr dags dato betaler lisens.

Hilsen
    Otto

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager!! ;o)
    Mo i Rana, og slett ikke Brønnøysund... Sorry!! ;o)

Det er maaaaaaaaange måter å komme inn i statsbudsjettet på... ;o)
    Og 0-momsen er jo røfflig ca 1/4, av 3,8 milliarder.... Kunne godt tenkt meg den lille lønnsøkningen, ja!! ;o)
    (-lønnsting og andre ikke mvabelagte områder.)

Det er et meget godt og begrunnet innlegg du skrev, Maastricht! Takk for det.

I tillegg til økt kringkastingsavgift for å dekke for den generelle prisveksten, trenger NRK penger til digitalisering av distribusjonsnettet og arkiver. Det virker ikke som om departementet overhodet har vurdert dette.
    Forsvinner programmer, forsvinner også arbeidsplasser. Innsparing på 100 millioner kroner utgjør 120 årsverk. Det er dramatisk. Bedriften har allerede nedbemannet 400 årsverk. Fagforeningene i NRK mener det ikke er rom for ytterligere nedbemanning.

Kringkastingens Landsforening, Tverrfaglig forening og NRKs Journalistlag oppfordrer eieren vår til å være sitt ansvar bevisst. Gi oss levelige rammevilkår!
    (Utklipp fra NRK fagforening.)

Og sax, jeg ser problemet ditt! Vil gjøre er IKKE det samme som HAR gjort!! Sånne små detaljer biter en innkrevingsavd. seg godt fast til.
    Oppsigelsen kan KUN skje når du IKKE har tv, med mottaker. Og selv om dine hensikter er gode, blir det ikke tatt hensyn til av Lisenskontoret.. ;o)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    Dette er jo ikke en TV-lisens som blir øremerket til NRK TV.

Du betaler en lisens for å bruke en fjernsynsmottager, uavhengig om du eier eller leier en TV. Denne avgiften er kalt kringkastingsavgift og går til inntekt til NRK AS.
    Poenget var at dagens system gjør at det kreves inn penger fra de som har fjernsynsmottager, slik at de som har radio kan få ett kostnadsfritt tilbud.

Newcomer sax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkwing
    Og sax, jeg ser problemet ditt! Vil gjøre er IKKE det samme som HAR gjort!! Sånne små detaljer biter en innkrevingsavd. seg godt fast til.
    Oppsigelsen kan KUN skje når du IKKE har tv, med mottaker. Og selv om dine hensikter er gode, blir det ikke tatt hensyn til av Lisenskontoret.. ;o)
    Huh?? Vil gjøre er IKKE det samme som HAR gjort?

Er ikke helt med nå jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk diskusjon... Advarsel: Noe i det følgende er meget seriøst,annet ikke...velg selv...
    Poenget med NRKs lisensavgift var vel at på oppstartstidspunktet (for TV-sendinger) var verden i en situasjon der man innså behovet for raskt,effektivt og på en overbevisende måte (levende bilde) kunne formidle nyheter og aktuelt stoff. Viktigst var vel den gryende kalde krigen og ettervirkningene etter 2. verdenskrig, "Aldri Mer"- mentaliteten sto høyt i kurs hos Ola Nordmann og forsvarsmoralen var høy, likeledes tydeligvis også viljen til å spytte noen kroner i et underholdningskonsept som også ville være av vital betydning skulle en tilsvarende situasjon som den vi nettopp var over, tilspisse seg på nytt. Alle som hadde en viss befatning med det militære/paramilitære visste betydingen av pålitelig kommunikasjon, og 5 år med forbud mot/inndragning av radio gjorde nok sitt til å øke forståelsen for en slik avgift. Idag derimot lever vi i en informasjonsoverflod,datastrømmen som overvelder oss daglig gjør oss immune og uinteresserte, katastrofer,ulykker og annen elendighet har blitt slynget mot oss fra alle kanter siden vi var små i et slikt tempo og en slik mengde at man knapt trekker på skuldrene lenger...
    Statskanalen, som i sin tid var enerådende, og et pionerprosjekt av dimensjoner, har idag utspilt sin rolle! Digitalisering av eksisterende materiell er viktig,som nevnt sitter NRK på en enorm kulturskatt men det burde gjøres vederlagsfritt tilgjengelig for allmennheten via åpne,statsdrevne servere da det allerede er kjøpt og betalt av norske,stort sett betalende, seere.
    Driftingen av disse legges ut på anbud og betales via skattesystemet,dog uten skatteøkning da skatte-og avgiftsnivået er mer enn høyt nok her oppe i steinrøysa... (dette burde ikke kreve mer enn 1-2 årsverk uansett så man kunne vel rasjonalisere bort 1/2 veidirektør eller så for å finansiere denne...) Kopi/opphavsrettigheter bør også tilhøre eierne, dvs det norske folk, så dette burde ikke være noe problem (dette gjelder selvsagt kun NRKs egenproduksjoner) Overskytende materiell (materiell med 3.parts opphavsrettigheter etc som ikke uten videre kan offentliggjøres)burde selges til høystbydende TV-selskap som kan nyttiggjøre seg dette/har råd til å betale for å sende det om igjen. Deretter burde NRK enten legges ned eller fortsette som en egenfinansiert kanal med like vilkår som øvrige mediadistributører i Norge, de ansatte måtte være hjertelig velkomne til å kjøpe aksjer i bedriften for å viderefinansiere sin arbeidsplass...

Deretter kunne kanskje noen av de som liker programmering sette seg ned og studere på hvordan man kan få DVD-spilleren i HTPCen (den med det kringkastingsavgiftsfrie tunerkortet i) til å slå seg på og spille favorittfilmer i reklame-pausene og av igjen når programmene fortsetter...

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sax
    NRK

Tv-en vil bli gitt til mine foreldre som pr dags dato betaler lisens.

Hilsen
    Otto
    "Vil bli" er ikke fortid eller nåtid, men en gang i fremtiden... :-D

Her må en holde tungen i rett munn, og passe på hva en skriver...:-D

Og hei, john2000. Jeg likte den med en 1/2 veidirektørstilling.. *LOL*

Problemstilligen rundt dette, og mye annet i det norske samfunn, er vel at vi er utrolig konservative, både i avgifts og straffepolitikken, hvor mye har sin bakgrunn i 60-talls filosofier....
    Og viktigheten av det å ha en statlig drevet, og tildels "nøytral" tv-stasjon er stor i den Norske befolkning. NRK har et høyt "det er rett, for de sa det på NRK" -syn, her på berget.. Spesielt innen krigsgenerasjonen.
    Som ikke så lett ser at NRK er flinke i sin propaganda, for den er jo nesten usynlig... :twisted: :-D

Men at vi blir kvitt det nåværende lisenssystemet, selv med digitale bakkesendinger, tviler jeg på. Eller at det blir snudd opp-ned på den gamle strukturen til NRK... Desverre!

Men jeg lever i håpet... På avgiftsfrie, miljøvennlige biler; ingen avgift på sikkerhetssystemer i næring og biler; ett rettferdig skattesystem; ett rettferdig rettssystem; en fungerende eldreomsorg og sykehus; og politikere som holder det de lover............ :-D

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •