Hvilken TV ville dere kjøpt i dag?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken TV ville dere kjøpt i dag?

Hei,
    Jeg er ganske uopplyst når det gjelder flatskjermer, og håper dere kan hjelpe meg med anbefalinger.
    Jeg skal ha en TV på 37" eller 40". Jeg har mulighet for gode priser på Sony, LG, Samsung eller JVC. Er det noen av disse merkene som skiller seg ut på kvalitet? Vil ha en god TV, og håper jeg kan få det for 15-20.000,-? Ser f.eks. på Sony 40W2000. Ser mest på TV, men også noe på film.
    Ville dere valgt full-HD eller ville dere ventet om det f.eks. kommer mange nye modeller de neste par månedene?
    På forhånd mange takk for hjelpen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg Samsung LE40M86 i dag :-D Ville fortsatt kjøpt denne :twisted:

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok også at jeg ville ha anbefalt deg samsungen. MEN, i dette prissjiktet er det ikke så utrolig store forskjeller mellom skjermene, noen er det dog. Jeg vil anbefalle deg å lese litt rundt på avforum, men også ta deg en tur i butikkene og se skjermene med dine egne øyne.

Om det vil lønne seg å vente? både ja og nei. Det vil lønne seg å vente siden det vil komme bedre skjermer i samme prisklasse fremmover. Men her er det viktig å tenke på følgende: la oss si at du bestemmer deg for en samsung 40 tommer. Men så venter du to mnd for at du vet at samsung kommer med en bedre skjerm. Samsung vil ikke gi seg med å lage bedre skjermer, det vil fortsatt komme enda bedre skjermer senere. Skal du hele tiden vente på noe bedre vil du aldri få handla. Min anbefallling: om du har penga, ta deg en titterunde og ta et valg. )
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vente på noe bedre kontra kjøpe nå...

For et par-tre år siden var det jo slik at man fikk kjøpt flat-tver som ikke var HD-Ready. Budkapet fra ekspertene var at dersom man skulle kjøpe flatt så måtte man hvertfall sørge for at den var HD-ready, for "det er fremtidens TV-format". Og mange som kjøpte ny flat TV til 15000,- ble rett og slett skuffet når de fikk den hjem i stua. Dessuten, de skjermene jeg kikket på da var bildemessig klart mye dårligere enn min 13 år gamle 28" Sony.

Nå for tiden er vel alle klare for HD, mens noen er full HD. Så er det dette med kontrast og sortnivå, antall HDMI-kontakter etc. Og selvsagt kommer det hele tiden nye modeller, men har ikke utviklingen kommet lagt nok nå til at hvermannsen burde bli fornøyd med en TV i det prisskiktet som trådstarter er i? Blir man direkte misfornøyd hvis man bruker 15-20 laken på en 37-40" TV i dag?

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du ser mye på tv og vanlig dvdfilm ville jeg anbefalt plasma da det blir ett bedre bilde på tv av plasma enn lcd, spiller man mye xbox360 etc..vil lcd være ett bedre valg..
    Hd hipen er overdrivi for den vanlige forbruker mener jeg..
    Panasonic TH-42PV70 funker bra for mitt bruk som er mest film samt endel hd.. ser den ligger til powerbuy her med en bra pris..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med dyret, TH42PV70 er det definitivt den TVen jeg ville kjøpt, skulle jeg hatt en idag. Litt lav oppløsning kanskje, men den er relativt rimelig, ser helt ok ut, og spiser hele prisklassen til frokost på sortnivå og kontrast. Jeg bruker TVen utelukkende til film og spill da, i et mørkt rom (er litt vampyr og har dramatiske gardiner).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sett hvilke behov og krav setter jeg til en tv for så å funnet den tv'en som dekker disse. Hvilke egenskaper man trenger i en tv varierer fra person til person. En generell fremstilling kan medføre at du ikke ender opp med en tv som passer best til ditt bruk. Jeg ville gått gjennom hva du skal bruke den til, hvor du skal bruke den, ekstra funksjoner du ønsker, design du liker, hva du skal koble den mot, etc. Det kan være greit å spørre objektive spørsmål, men områder det er subjektiv mening om (som f.eks design) vil svaret du får bare gjenspeile preferansene til de du spør.

Konklusjonen er at det finnes ikke noe fasit svar på det du spør om, men hvis du finner ditt behov er det mye lettere å finne den tvæen som dekker dette best.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke gått for noen av merkene du nevner fordi Panasonic lager den beste TVen i prisklassen under 15 000, TH42PV(PX)42
    Du får den på Powerbuy til 11 500 !!!! Det er _helt umulig_ å finne en bedre TV i den prisklassen, selv om du får TV til innkjøpspris.
    Der er alltid noen som er uenig i et slikt utsagn, men de fleste er enige. Personlig liker jeg Pioneers TVer best, men nå er de grundig slått på kvalitet/pris (Håper dette endrer seg til høsten når Pioneers 8. gen. blir lansert..).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for nyttige tilbakemeldinger!
    Jeg skal ta meg en tur rundt til forhandlere å se.
    Jeg får f.eks. en Sony 40W2000 til samme pris som den nevnte Panasonic, så jeg synes den frister veldig. Ellers så synes jeg også Samsung 40R86WDX og 40R87BDX ser interessante ut. Jeg har da foreløpig kun sett på nett.

Den skal brukes mest til vanlig TV-titting. Jeg vil tro svart-nivå er en viktig faktor. Ellers så skal stereo, DVD og ps2 kobles til i tillegg til pc i ny og ne. Jeg synes også design er viktig da det blir en ganske sentral del i stua. Vi får digital kabel-tv i løpet av en måneds tid fra get eller canal digital(bor i borettslag).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •