Er det mulig med HD bilde på en IKKE HD tv? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Kan jo være man har en skjerm som er et par år gammel, ikke har fått oppgradert ennå. Nemesis er åpenbart i den situasjonen, samme er jeg, og vet flere andre på forumet er det. Det handler også om hva man har råd til. Man har fire alternativer her:

1. Være fornøyd med det man har (som om )
    2. Kjøpe HD-avspiller og spare til HD-skjerm
    3. Kjøpe HD-skjerm og spare til HD-avspiller
    4. Ikke kjøpe noe som helst, vente til man har råd til begge deler. samtidig

Personlig gikk jeg for #2. HD-film på SD-skjerm har definitivt noe for seg (mht. bildestøy, komprimeringsartifakter, lydkvalitet), men ser ikke helt poenget med HD-skjerm om man fremdeles bruker DVD som signalkilde. Jeg vil også tro skjermene går fortere fremover enn spillere når det gjelder pris/kvalitet.

Alternativ #4 er vel kanskje det smarteste, med tanke på at man får mest for pengene sånn, men synes det høres litt kjedelig ut.
    Vel, jeg fikk ett skikkelig løft på dvd når jeg kjøpte meg hd-tv. Dessuten så er det jo "krig" mellom blu-ray og hd-dvd og prisen på disse vil falle betraktelig, så jeg vil si det er det dummeste alternativet å kjøpe hd-spiller nå og ikke ha en hd-tv. Man kan da risikere å sitte med skjegget i postkassa med ett format som kanskje ikke overlever og man får ikke den kvaliteten man kunne hatt.

Skulle heller ikke forundre meg om du ville fått bedre bilde med dvd-spiller og hd-tv enn hd-spiller og sd-tv... Dessuten så vil dvd regjere i flere år til...

Jeg ville gått for alternativ 3 eller 4... i allefall ikke 2...

Det er i allefall min mening...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke andre ting som var bedre på den nye TVen da, som bildebehandling, kontrast, sortnivå, fargebalanse, etc.?

Men for all del, jeg sitter ikke på fasiten, snakker bare av erfaring. For min del var iallefall en kilde fra 2003 mer aktuell for oppgradering enn en TV fra 2005.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det var ikke andre ting som var bedre på den nye TVen da, som bildebehandling, kontrast, sortnivå, fargebalanse, etc.?

Men for all del, jeg sitter ikke på fasiten, snakker bare av erfaring. For min del var iallefall en kilde fra 2003 mer aktuell for oppgradering enn en TV fra 2005.
    Vel, en grunn så var vel alt dette dårligere på den nye tv'en da jeg gikk over fra 32 crt til 37 lcd, men størrelsen og bildebehandlingen gjør vel sitt for at jeg får mye mere detaljer i bildet. Dvd titting fikk i allefall ett stort løft.

Ang oppgraderinger så er jo dette opp til alle og enhver. Jeg ville prioritert en tv i stede for ett av de nye hd-format spillerene. Det viktigste er at man selv blir fornøyd. Er sant som du sier at hd-formatene har langt mindre støy og macroblocking, bedre farger og "dybde" i bildet. Men får å få frem dette så er det hd-fremviser som må til. Men kan jo hende du har fått et lite løft på din SD-tv også...

Uansett så tar hd-kilder seg best ut på "hd-fremviser", altså en fremviser som viser 720p+++

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •