Ny plasma - fare for innbrenning? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av n0ddy
    Jeg har kjørt kontrasten til 49 nå - Det samme som lysstyrken på tv'en står på nå. Jeg vet om slik kalibrerings dvd - Jeg kjøpte meg en slik Monster plate for en stund siden for å kaliberere en LCD tv. Jeg fikk ikke til noe med den. Dem snakket om mye ting jeg ikke så på skjermen :S

Nå er hvertfall innstillingene på tv'en min slike:
    lysstyrke: 49
    farge: 69
    kontrast: 49
    skarphet: 6
    fargetemp: kjølig

Hvordan vil det bli med disse innstillingene? Vil jeg få problemer da? Kan jeg trygt spille PS3 nå?
    Hvis bildet nå ser greit ut, høres disse innstillingene bedre ut en å kjøre kontrast på 99 i alle fall. Man kan desverre ikke overføre justeringer fra en skjerm over til en annen å forvente et riktig kalibrert oppsett, så helt hvor bra disse instillingene du angir er, er ikke helt godt å si.

Det du kaller lysstyrke (brigtness), det er egentlig en justering av lys styrken i den mørke enden av grå skalaen, og brukes for å få med seg detaljer i mørke bilder. For å justere denne kan du f,eks sette inn en star wars DVD og se på THX bilde testings matriale. I andre enden av skalaen, er det viktig å få med seg detaljene som finnes i de lyseste delene av bilde, dvs skjermen i hvitnivå område, og dette gjøres ved kontrast justeringen. Justerings DVD med THX test bilder kan til nød brukes, og vil som andre antyder anbefale deg å etter hver sette deg inn i den test DVDen du har, eventuellt anskaffe en DVE eller AIVA dvd og kjøre disse for en bedre og mere riktig bruk av skjermen.

Kan anbefale å sjekke Gorm sin beskrivelse av DVE kalibrerings fremgangsmåten, hvis du skulle få lyst til å prøve deg på videre kalibrering.

Lykke til videre med oppsettet ditt, En slik plasmaskjerm og PS3, det høres ut som en fin kombinasjon i disse BD tider.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan vel bare takke for hjelpen!
    Jeg så hele Strømsgodset - Lillestrøm kampen idag med disse innstillingene å jeg fikk ikke noe innbrenning på skjermen. Dog har jeg ikke prøvd på Canal+ som var verst.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DOH!
    Den satt langt inne! Desto bedre er det jo å lese at du omsider ser ut til å nærme deg et oppsett du kan leve med.
    Gratulerer!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det at jeg har senket kontrast nivået gjøre det blir dårligere kvalitet da? Altså mere skurring? Eller er det synet mitt som spiller meg ett puss?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skurring??
    Du definerer dine synsinntrykk på en merkelig måte.
    Jeg har uansett ikke tenkt å si mer i sakens anledning, i den grad jeg har klart å bidra med noe. Punktum, herfra!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke akkurat skurring. Litt mere hakkete i bildene kansje. Jeg er ikke sikker. Nei vis jeg kan ha det slik som det er nå uten å måtte engste meg for bildet så er jeg fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så en fotballkamp på TV2 sporten nå i reprise, å etter 40min der så skiftet jeg kanal. Å da så jeg "Resultatlista" oppe i hjørnet, ikke så mye men litt. :S

Men det skal sies at det gikk bort etthvert som jeg så vidre på den andre kanalen jeg switcha over til, farlig dette?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •