Støv på Først og sist-kamera, eller piksefeil...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støv på Først og sist-kamera, eller piksefeil...?

Satt og tittet på Først og Sist med Skavlan i kveld, da jeg la merke til et lysende punkt på skjermen som dukket opp nå og da. Det var et kvadratisk område på kanskje noen millimeter. Større en en piksel altså. Fryktet jo umiddelbart at det var feil på TV-en (Panasonic 42PV70), men punktet var bare synlig på noen bilder, blant annet i ansiktet til Skavlan selv. Derfor lurer jeg på om det kunne være en feil fra kilden? F.eks. støv på et kamera eller noe. Har ikke sett det etterpå, og heller ikke på noen av testsporene på DVE-plata (f.eks. ren rød, grønn eller blå skjerm). Er det noen andre her som la merke til dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk lagt merke til det ved flere anledninger. Husker ikke om det bare er på Skavlan jeg har irritert meg over den prikken (og fått panikk over en mulig pikseldød på min egen skjerm - men den har vært der lenge. Akkurat samme sted.

NRK har muligens en linse de bør tørke støv av
    Hjemmekino: Samsung 75" KS8005 - Samsung UBD-K8500 - Apple TV - Chromecast - Sonos all around
    Stue:
    Samsung 65" JU7005 - Apple TV - Chromecast - Sonos playbar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La merke til det samme selv faktisk. Første gang jeg har sett det, men ja jeg la merke til det. Litt over og til høyre for senter omtrent?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men ikke mye. Ganske midt i bildet, men litt opp og til høyre ja. Godt å høre at det ikke var TV-en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •