Panasonic PV70 vs. PV600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic PV70 vs. PV600

Hei!

Ser at prisnivået har falt noe vannvittig på pv600. Hvordan er denne mot den nye pv70?

Ellers noen som har hørt noe om de nye seriene til LG.?

Mvh.
    E

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at de fleste anbefaler PV70 siden den kommer med den nyeste teknologien. Det sies også at den støtter 1080p. Finner kun info om dette for 42PX70, men det sies at forskjellen der er digital tuner innebgygget, så da skal nok PV70 også støtte 1080p,.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    Ser at de fleste anbefaler PV70 siden den kommer med den nyeste teknologien. Det sies også at den støtter 1080p. Finner kun info om dette for 42PX70, men det sies at forskjellen der er digital tuner innebgygget, så da skal nok PV70 også støtte 1080p,.
    I see.
    Ble bare litt sjokkert over prisen på pv600 nå på netonnet. 11995,-
    NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...
    Fryktelig billig i forhold til for noen mnd siden. Da kostet den opp mot 20k.

E

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven. Sinnsykt bra pris da. Det skal sies.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den raste godt i pris når PV70 en kom ja. Jeg syns personlig PV70 virker "billigere" og enklere enn PV600. Finere design på PV70, og så har den ikke enn irriterenes klump bak som gjør at du må kjøpe org veggfeste, eller leite dg ihel for å finne ett uoriginalt som passer uten at det ser helt jalla ut.

Tror jeg personlig selv hadde kjøpt PV600

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge komplett passer B-Tech BT8422 ( Komplett.no - B-Tech BT8422, Veggfeste for LCD og TFT, Inntill 70Kg, Passer alle 37"-61" ) til 42-50pv600. Vet du om det stemmer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært borti ett lignende feste fra Vogels, og det som skjer er at du får ikke festet de stolpene på grunn av denne klumpen som stikker ut bak på tven. Når jeg fikk festet de, var stolpene så høy at de stakk over tven. Henger den høyt på veggen så funker det helt greit og man ser det ikke, men henger tven en 60-70cm over golv så ser du konstant disse metallgreiene henge over tv.

Fant ett uoriginalt som " passet" hullmessig, men det bygde bare ca 2,5cm og klumpen nede på tven bygger ca 5. Så vil da skubbe ut tven nede. Ble tilslutt ett originalt feste. Fikk det for greie 300 kroner til kompisen min som skulle ha det, på grunn av 4 turer til butikk før de fant ut at det var kun originalt som passet optimalt mot denne tven. Andre løsninger er uttrekkbare veggfester. Men prisen beveger jo seg deretter og.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av algaman
    Har vært borti ett lignende feste fra Vogels, og det som skjer er at du får ikke festet de stolpene på grunn av denne klumpen som stikker ut bak på tven. Når jeg fikk festet de, var stolpene så høy at de stakk over tven. Henger den høyt på veggen så funker det helt greit og man ser det ikke, men henger tven en 60-70cm over golv så ser du konstant disse metallgreiene henge over tv.

Fant ett uoriginalt som " passet" hullmessig, men det bygde bare ca 2,5cm og klumpen nede på tven bygger ca 5. Så vil da skubbe ut tven nede. Ble tilslutt ett originalt feste. Fikk det for greie 300 kroner til kompisen min som skulle ha det, på grunn av 4 turer til butikk før de fant ut at det var kun originalt som passet optimalt mot denne tven. Andre løsninger er uttrekkbare veggfester. Men prisen beveger jo seg deretter og.
    Er det ikke bare å sage av stolpene nederst slik at de kommer over klumpen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå ble jeg overrasket

Var innom en butikk forleden og så PV600 og PV70 ved siden av hverandre. De hadde samme signal (HD demo-signal) og begge skjermene hadde fabrikkinnstillinger.

Jeg likte bildet på PV600 bedre enn PV70. Førstnevnte hadde mindre kontrast og fargeintensitet, men likevel et roligere og mer naturlig bilde. PV70 virket skarp og hakkete i kantene. På PV70 så man også tydeligere tilløp til "posterization/banding" i mørke partier.

Jeg betraktet skjermene i ca 10 min med ulike bilder (sport, natur, konsertopptak). Gjennomgående var inntrykket at PV600 ga et mer naturtro bilde. Skulle likt å sett de to skjermene ved siden av hverandre etter kalibrering og i bedre lysforhold.

Jeg antar at PV70 hadde sett bedre ut om lysstyrke og skarphet hadde blitt satt litt ned. Den hadde rett og slett et litt LCD-aktig bilde (i negativ forstand). Må også legge til at hvitbalansen virket mer korrekt på PV70. PV600 hadde et lite gulstikk.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dr.Oetker

Hvilken butikk er det som har fått inn Pv-70 TVen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Dr.Oetker

Hvilken butikk er det som har fått inn Pv-70 TVen ?
    Siba på Alexander Kiellands plass i Oslo. De har 42-tommeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Elprice porsgrunn selger pv70 42" nå til 13695. De hadde også en pv600 inne til 10995,-

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg antar at PV70 hadde sett bedre ut om lysstyrke og skarphet hadde blitt satt litt ned. Den hadde rett og slett et litt LCD-aktig bilde (i negativ forstand). Må også legge til at hvitbalansen virket mer korrekt på PV70. PV600 hadde et lite gulstikk
    Det er korrekt. Jeg har hatt nesten alle Panasonic-plasma`ene de siste årene, og PV70 har den beste hvitbalansen til nå ( ihvertfall slik jeg kan vurdere det). PV60(0), PA50 og PA30 hadde alle et visst gulstikk.
    Men ennå mangler det litt før den optimale balansen er på plass. Jeg er også tilbøyelig til å mene at de Panasonic KAN ha kuttet litt i kvaliteten på bildeprosessoren for å få ned prisen på PV70, men det er litt for tidlig for min del å mene noe om.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Er det ikke bare å sage av stolpene nederst slik at de kommer over klumpen?
    Man må uansett bygge festet litt ut fra veggen da denne klumpen er "tykkere" enn festet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •