Panasonic Pv-70 42" eller Samsung 40M86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic Pv-70 42" eller Samsung 40M86

Hva tror dere, jeg var egentlig fast bestemt på å kjøpe Panasonicen inntil dette powerbuyet dukket opp. Noen som kan si noe om disse modellene og hvorfor man bør velge den ene eller den andre..

Det blir mest til att vi skal se tv, ikke spill, men en dvd en gang i mellom.
    Men så skal kjerringa se på fotball.

Jeg er tilknyttet get sitt opplegg !

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "BumP" Denne tråden bør da intresere flere enn meg, ingen som har noe fornuftig å komme med ? :roll:

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Men så skal kjerringa se på fotball.
    Der snakker man om catch du

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vel, her avhenger det som vanlig av dine preferanser. Det er fremdeles ingen tvil om at Panasonicen slår Samsungen på sortnivå, mens skarphet går i favør av Samsungen. Sortnivået på Samsungen har imidlertid blitt vesentlig bedre om en skal tro diverse brukere (har ikke sett den selv), opp mot 2000:1 reell kontrast meldes det om. I så måte vil Samsungen kunne fungere meget godt i en noe opplyst stue.

Jeg foretrekker personlig fremdeles plasma, og hadde nok selv gått for Panasonicen. Plasmabildet er etter mitt syn i tillegg til mer dynamisk også mer "organisk" og behagelig å se på... Hadde jeg imidlertid brukt mye konsoll på TVen tror jeg nok jeg allikevel kunne gått for Samsungen, men hadde nok savnet sortnivået når godfilmen var i gang.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vel, her avhenger det som vanlig av dine preferanser. Det er fremdeles ingen tvil om at Panasonicen slår Samsungen på sortnivå, mens skarphet går i favør av Samsungen. Sortnivået på Samsungen har imidlertid blitt vesentlig bedre om en skal tro diverse brukere (har ikke sett den selv), opp mot 2000:1 reell kontrast meldes det om. I så måte vil Samsungen kunne fungere meget godt i en noe opplyst stue.

Jeg foretrekker personlig fremdeles plasma, og hadde nok selv gått for Panasonicen. Plasmabildet er etter mitt syn i tillegg til mer dynamisk også mer "organisk" og behagelig å se på... Hadde jeg imidlertid brukt mye konsoll på TVen tror jeg nok jeg allikevel kunne gått for Samsungen, men hadde nok savnet sortnivået når godfilmen var i gang.....
    Samsung LE40M86BD Picture Quality: HD & SD Materials

Vet ikke helt hvor mye denne testen er til å stole på, men etter hva jeg forstår så mener de hvertfall at samsungen er like bra på sortnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok at det er mange plasma-entusiaster her på forumet som lever litt i fortiden, når det gjelder at Plasma er så mye bedre enn LCD på sortnivå. Nå har jo tester etter tester slått fast at det ikke lenger er bedre sortnivå på plasma. Dette gjelder også den nye Samsungen.

"Even then the Samsung LE40M86BD had no problems matching the blacks on the recent Panasonic TH42PX70 plasma TV."

Samsung LE40M86BD Picture Quality: HD & SD Materials

Når det er sagt så ser det ut til at Samsung har juksa litt med gamma-innstillingene på M86, for den får ikke så bra karakter for skyggedetaljer.

Det høres også ut som at trådstarter har bedre bruk for en Plasma, så jeg er enig at han bør gå for PV70.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Joa, hvis du nærmest slår av bakbelysningen kan en sikkert havne på nesten samme nivå som Panasonic (mest sannsynlig allikevel et stykke unna), men da har du jo også fjernet all dynamikk i bildet da, og "frame"-kontrasten er langt fra det samme som på Panasonicen. Han nevner jo i testen nettopp at detaljene i de mørke scenene forvitrer hvis en slår ned bakbelysningen for mye, og da er liksom poenget litt borte.

Misforstå meg rett; jeg tror nok absolutt Samsungen har et svært så godt sortnivå, men allikevel er det heller ingen tvil om at Panasonicen yter bedre på det området. På den andre siden har altså TVen Full HD oppløsning, HDMI 1.3 og et superlekkert design - det teller jo litt det også!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...når det gjelder å "leve i fortiden" Samojed kan jeg jo nevne at jeg har en Pioneer 50" plasma i stua og en Tatung 42" Full HD LCD-TV på "lekerommet" og har generelt fulgt utviklingen i 10 år, så jeg baserer ikke mine inntrykk KUN på antagelser selv om jeg ikke har sett denne konkrete Samsungen...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, du har jo mye mere praktisk erfaring enn meg på området, og jeg har ingen andre erfaringer enn hva jeg leser i tester og på forum..Mange tester sier nå at forskjellene mellom plasma og LCD når det gjelder sortnivå er utvasket. F.eks. så er XD1E og PV60 likeverdige på området, og W2000 er også like bra som XD1E. Og gammakurvene viser at de er like bra på å vise detaljer i mørke partier.

Så det er jo vanskelig å vite hvem man skal tro på da

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...det er det som er så fint med AVforum, her kan du finne meninger i alle retninger, og samlet sett får du selv gjøre opp din vurdering. Jeg er enig i at LCD-teknologien har kommet et stykke lenger, men gitt mine preferanser for sortnivå og generell bildekvalitet foretrekker jeg fremdeles plasma-TVen. Dette er imidlertid subjektivt og personlig, og du kan selvsagt finne på å like en LCD-TV i stedet.

Jeg er for øvrig klar over at visse magasiner, selv vårt samarbeidende blad Hjemmekino, både måler og mener at LCD er på høyde med en god plasma på sortnivå, og til en viss grad har de nok rett i det; gitt at en da nærmest slår av bakbelysningen og reduserer brightness til et absolutt minimum. Samtidig har LCDen er ujevn belysning, jeg har pr. dato ikke sett en eneste LCD-TV, men unntak av LED på Cebit/IFA, uten noe ujevn bakbelysning, som også bidrar til sitt mht opplevet sortnivå. Måler du sortnivå i hjørnene på en LCD får du nok langt fra de samme resultatene som i midten, der gjerne testerne måler...

Her er for øvrig tilsagnet "Seeing is believing" svært vektig, ta med deg en LCD og en plasma hjem og se hva du liker best! Den du ikke liker sender du i retur eller tar med tilbake til butikken på returretten!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan også være et element for enkelte brukere at dynamikken i bildet på en LCD faller dramatisk dersom man beveger seg litt til siden. Selvsagt avhengig av avstand fra flatskjermen og antall personer som skal se på samme skjerm. Er man en eller to personer så er nok LCD greit nok.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som lygren sier, panasonicen har bedre sortnivå men det betyr jo ikke alt da. Har pv70 selv, synes fremdeles hitachi er litt bedre i bildet men valgte pv70 pga prisen og designet. Ville ikke kjøpt samsung, for lite dybde i bildet, er bare plasma utgaven jeg mener, har ikke sett hvordan di er på lcd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tror dere M86 vil takle analoge kabelsignal?

Jeg er dessverre prisgitt det der jeg flytter, men kun et halvt år frem i tid. Da digitaliserer de nettet sitt.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar så langt ! Jeg støtter meg til lygrens tanker og erfaringer da dette sammenfaller med mine egne erfaringer på lcd vs plasma.

Det er i utgangspunktet plasmaen jeg vil ha, samboer`n sier att de ikke spiller noen rolle bare den har blank sortkant rundt tven
    Antar da også siden ingen har nevnt noe om det att det går greit å se på fotball med denne panasonicen....

Kom gjerne med flere synspunkter på dette temaet !

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan klarer denne å dobbel poste selv da:???:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt O/T, men dog en smule On topic også; noen som vet hva de store forskjellene på PV 70 og PX 70 er`?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Den ene (PX) har digital tuner, den andre har det ikke, og ja, det blir for off topic i denne tråden...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager det, men takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med PV70 vs. pv600?
    Disse far man jo nå til samme pris? Hvordan er disse sammenlignet med hverandre?

Mvh.
    E

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...det er OGSÅ et tema som passer bedre i en annen tråd, men kort oppsummert hadde jeg gått for PV70, som har både nyeste generasjons panel og støtte for 1080P-signaler med generelt bedre prosessering.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •