Samsung LE40N71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung LE40N71

Har tenkt å kjøpe med denne om ikke lenge, men har noen få spørsmål til de som allerede har den i stua.

Hvordan funker det å kjøre PCen ut på den?

Takler den sportssendinger uten å hakke/forsinkelser i bildet? (hockey/fotball)?

Erfaringer ellers? Plusser og minus?

Er vel å få til rundt 14500 spenn nå...

På forhånd takk for alle svar!

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 32" versjonen, og jeg har følgende å si;

Den brukes nesten ikke til annet enn PC, og kjører du via VGA (som jeg gjør), kommer du mest sannsynlig til også å ha like lite å klage på som jeg har. Det er 100% perfekt bilde med PC. Og da mener jeg 100%.

Jeg ser absolutt ikke på fotball, og ikke noe mer på hockey, men det hender jo jeg har besøk. Jeg har ikke merket noe å sette fingeren på (enda) ved titting på store slag på stadioner som fotball og hockey etc.

Én har jeg dog å klage litt på. Ved overgang til mørke bilder fra lyse bilder - og omvendt - Har teksten en tendens til å skifte lysstyrke i samspill med lyset som kommer fra skjermen. Hvis du skjønner. Den blinker ikke eller noe sånt, den bare endrer "hvitstyrken" når bildet endres. Middels irriterende.
    Kan godt hende dette bare er en fabrikkfeil på mitt TV, men slik er det ihvertfall. Men som sagt, jeg plages ikke spesielt av dette da jeg bruker TV'et 99% til PC.

Håper dette hjalp litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Le40 M71, dvs omtrent samme tven, men med 100hz. Jeg har ingen erfaringer med pc bruk, så det kan jeg ikke si noe om. Jeg byttet inn min Toshiba wl 37 til denne Samsungen, og angrer litt i dag. Synes apparatet har endel "nykker" bildemessig, med et slags etterslep/store piksler når personer rører seg (det finnes en liten tråd om dette) samt at lyden i tven er elendig. Når det gjelder fysisk kvalitet, så virker den ok, men ikke opp mot Toshibaen. Veldig plastaktig kabinett, men pianoplasten er ganske pen. Har jeg vært deg ville jeg ha vært litt betenkt, og ville iallefall dratt og sett på tven i en butikk før du evt kjøper/bestiller dette apparatet, da vi som kjent stiller ulike krav. Føler meg rimelig sikker på at det finnes andre modeller til ala samme pris, som er minst like bra om ikke bedre. Synes rent generellt at Samsung virker litt "billig".

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, lyden er ikke av det ypperste akkurat. Men jeg bruker anlegget, og det er det sikkert flere som gjør. Lyden i det TV'et holder til å se Hotel Cæsar, ikke noe mer. Ikke at jeg ser på det, men jeg understreker at lyden i TV'et er dårlig. Høres skikkelig "plastikk" ut.
    Designet er fint da

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung N71 er nok på veg ut nå. Du bør heller gå for den nye M8-serien. Har fått veldig god omtale på amerikanske og engelske diskusjonsforumer. Du finner en test her:
    Samsung LE40M86BD Review – 40" 1080p LCD TV Test

Akkurat nå får du 40 tommeren (M86) for kr. 15.800 +evt. frakt her på Avforum (PowerBuy):
    http://avforum.no/forum/powerbuy-fel...g-m86-m87.html
    Link for evt. bestilling finner du i post 75 på side 4.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •