Panasonic TH-42PV60 vs PV45,noen markante forskjeller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic TH-42PV60 vs PV45,noen markante forskjeller?

Har en søster som er på utkikk etter ein 42". Eg har bitt meg merke i at PV60 er ofte anbefalt bla.her på forumet. ein No har det seg slik at ein butikk i lokalmiljøet har tilbud på PV45 til ret under 10k. Etter det eg har lest utifra spesifikasjoner så er det kun forskjeller på kontrastnivået (10 000:1,8000:1)og antall Tekst TV sider(og utseende da).

Er det andre ting som gjøre PV60 verdt å bestille på nett?Er det kun disse forskjellene teknisk sett som skille diss to modellene? Kan nevnes at skjermen vil bli brukt til film og TV-titting.

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    burde kikke etter noen brukte pv60/pv45 da det er mange som sikkert har lyst til å oppgradere plasma sin med den nye modellen pv70. (meg inkludert)

Newcomer paja sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett 37pv45 opp mot 42pv60 og kan ikke si jeg så noe forskjell selv om den har lavere kontrast, sortnivået virket rimelig likt i hvert fall. Designet var faktisk likt også siden begge hadde sort ramme rundt bildet, selv om pv45 pleier å være avbilda med sølvkant.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV45 skal visstnok väre identisk med PV60 bare PV45 har andresorteringskjerm.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de modellene jeg har sett så er pv60 klart best med tanke på støy i bildet. PV45 syns jeg har en tendens til å få skygger der det er kanter i bildet med høy kontrast. Vet ikke noe om det er annensorteringskjerm eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte TH42-PV45 forrige uke til 8995 kroner hos Coop Obs. Har den tilkoblet en Oppo DV971H som oppskalerer bildet med veldig bra resultat til 720P, prøvde også en Pioneer DV696 med 576i over HDMI men kom frem til at Oppo'en gjør en bedre oppskaleringsjobb med bildet enn skjermen selv. Dette til tross for at skjermen må skalere om bildet fra 1024x720 til 1024x768 når jeg mater den fra Oppo'en. Har sett samme konfigurasjon på en PV60, begge kalibrert med DVE og det er ikke mye forskjell i bildet. Opplever noe mer bildestøy i lyse kontrastfylt kanter, men dette er kun når jeg virkelig jobber med å se etter feil i bildet. Syntes ikke dårligere bildebehandling og lavere kontrast gjør seg så veldig synlig på PV45 i forhold til PV60 når den mates med et bra signal med dvd. Sortnivået er veldig bra, noe som Panasonic sine plasmaskjermer er kjent for å briljere på.

Har videre analogt signal fra antenne i friluft og dette gir et overraskende bra bilde, har dessverre ikke sammenligningsgrunnlag på dette med PV60 da jeg kun har sett denne med digital mating fra parabol. Ser svært lite på vanlige tv-kanaler så holder meg til å konstatere at bildet er mye bedre enn mitt Sharp LC-37P55E lcd-tv som var veldig bra på standard definition tv-signaler på grunn av sin pal-vennlige oppløsning på 960x540p.

Når jeg i helgen koblet opp HTPC'en min valgte jeg å gjøre det gjennom DVI->HDMI fra et MSI Geforce 7600GT skjermkort med oppløsningen 720P gjennom Vista Mediacenter så jeg unngår noe som helst overscan på bildet (desktop'en blir litt for stor ved standard 720P). Bildet blir her overveldende bra, når jeg kjørte en rip av HD-DVD-film i .mkv-format så det kjempebra ut. Det samme gjorde en episode av den seneste Sopranos-sesongen i Xvid-format og jeg er veldig imponert over bildekvaliteten skjermen klarer å varte opp gjennom denne tilkoblingen. Har ikke testet dvd gjennom HTPC'en enda da jeg vanligvis kjører dette gjennom Oppo'en min (syntes dvd-drevet støyer litt mye i blant gjennom filmen) men tror dette også vil se bra siden nVidia-skjermkortet har veldig gode drivere med inverce telecine++.

Xbox 360 gjennom komponent og 720P ser også veldig bra ut, det eneste jeg er spent på er om jeg vil oppleve midlertid innbrenning i stor grad nå som dette er min første plasma-tv. Blir lett en vane å ikke tenke over slike problemstillinger når man har benyttet seg av lcd i flere år.

Alt i alt et røverkjøp til 8995 kroner, og anbefales for dem som trenger en god og stor plasma til en billig penge.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en kompis av meg kjøpte også 42pv45 på coop obs her forleden dag og det er som nevnt ovenfor at pv60 har litt bedre bilde,men pv45 er verdt 9000,-!
    men det som overrasker meg er at på pv45 på vanlig tv antenne får han mye bedre bilde enn meg,enda vi bor i samme område og har omtrent samme bra/dårlige tv signaler.kjører parabol ellers var bare for og sammenligne.er det bedre tv tuner i pv45 tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar folkens

Det blei ihvertfall til at PV45 blei kjøpt, de er sålangt veldig fornøyd med bildet på den.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg skal kanskje ikke klage, men jeg betalte 18K for en PV60 37" ifjor sommer da den kom !
    Nå sitter jeg ganske nær skjermen, ca. 1.20 fra, og har analogt kabel TV. De forskjellige programmer har forskjellig kvalitet og det irriterer mig noe, men det irriterer mig mye mer at GET justerer prisene opp på må og få, så noen digital boks tror jeg ikke jeg har råd til....
    Med dvd, en eldre Philips 963SA har jeg veldig bra bilde, men jeg ser sjeldent film.
    Jeg var innom ELNOR idag, gik forbi JVC lcd modellene (jeg kunne ikke bestemme mig ifjor for enten PV60 eller JVC 37" R70BU, men jeg kunne ikke se noen av de in action så jeg gik ut fra tests jeg leste), og disse havde vel en HD JVC reklamefilm gående på de fleste modeller, fra Spanien bl.a., og fy flate for et bilde ! Enestående skarpt, vibrant (er det et ord ? ) og uhyggelig levende.
    På den andre siden stod PV60, 37 og 42" samt en PV600 med et annet bilde, fra en regnskogg eller noe sånt, makan til mørkt og u-interessant bilde skal man lete lenge etter, rart.....

EDIT : beklager, trodde dette var PV60 tråden....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •