Da er 37" LB2 endelig i hus!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Da er 37" LB2 endelig i hus!

Etter måneder med leting, testlesing, tvil og forvirring tok jeg nå endelig skrittet og kjøpte en flattv.
    PAkket den opp igår og koblet til satelittuneren. Kjempebilde, av det jeg kan se så langt. Koblet så til htpc'n. Det gikk kjempe greit. Bare å stille inn oppløsning på tv og tilsvarende på pc, kjør autoconfig og voila! Topp 1:1 bilde. Foreløpig over vga, da jeg ikke hadde dvi/hdmi-overgang eller hdmi utgang på pc.
    Har lekt meg litt med innstillingene, men har nok et godt stykke igjen der enda. Slo dog av XD kontrast da det fjernest masse detaljer. Stilte ned skarphet noen hakk og skrudde ned kontrast en goood del da den stod på 100! =P
    Skal teste den mer på Xbox360'n idag, men Guitar Hero var iallefall langt kulere enn på den gamle 19" pc-skjermen.
    Jeg liker personlig ikke høytalere på siden av flatskjermer, men alt i alt så synes denne tv'n har langt penere design enn de fleste andre der ute. Den blanke finishen er delikat.
    Noen har nevnt at sortnivået på denne ikke er den beste og det må jeg si meg enig i, selv om jeg ikke har noe særlig å måle opp imot. Annet enn lcd-skjermene mine på pc'n. Og de er ikke noe bedre egentlig. Kanskje Nec'n, men vanskelig å si da den er så mye mindre. Vet jo at sortnivå ikke er perfekt på lcd, så det er ikke noe som plager meg. Detaljer kommer godt frem uansett, og det er jo det viktigste. Testet jo først en Fujitsu 40" og den var skikkelig crap. Masse lyslekasje
    Men om noen kommer seg inn i servicemenyen til slutt og får justert ned backlight etter hvert så hadde jo det vært svært interessant å teste ut.

I den store helheten så vil jeg vel egentlig bare si at jeg nå er en glad, gald gutt!
    Front: Klipsch IV RF62___________ Reciever: Yamaha RX-V1067
    Senter: Klipsch IV RC62__________TV: Sony KDL-55HX855
    Bak: Yamaha NS-300____________ HTPC: Sjølbyggd I5, Nvidia GTX970 etc.
    Sub: SVS PC-12 NSD

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitter nå å "surfer" på nettet med 37lb2r og må si at det er litt digg med en så stor skjerm mot internett Samme kan sies om å se 720P serier på denne skjermen. Utrolig bra bilde og flotte farger. Har også kjøpt meg en OPPO DV970HD som oppskalerer mine gamle DVDer på en utmerket måte. På digitale tvsignaler klarer tven seg også veldig bra, ingen etterslep på bildet. Sortnivået er bra og man får med seg detaljene i mørke partier. Eneste jeg er litt missfornøyd med er fotballkamper. Er nødt til å slå av 100Hz da det resulterer i en aura rundt spillerne og en slags komet effekt når ballen blir sparket hardt og fort. Opplever også endel hakking ved horisontale panoreringer, men jeg har en misstanke om at dette skyldes dårlig signalrate på sendingene da kvaliteten ofte varierer veldig ifra program til program og ikke nødvendigvis fra kanal til kanal.

Holder man inne menu knappene på fjernkontrollen og på tven samtidig i ca. 5-10 sekunder, så kommer det opp en anen meny hvor man kan gjøre diverse endringer. Har ikke utforsket denne menyen, men siden man har et tilbakestillings valg på tven, så går jeg ut ifra at det ikke burde by på de største farer å gjøre endrineger der inne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •