skal kjøpe stor lcd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

skal kjøpe stor lcd

Hei hei, skal nå kjøpe meg et lcd t tenker jeg, forstår at dette er litt dårligere en plasma men orker ikke ha denne innbrenningsproblem tanken i bakhodet hele tiden. Har sett 46 tommeren til LG til 29K og den virker bra, er ute etter og kjøpe noe bra, sitter forøvri 330cm fra tv i sofaen. Lurer på om dere har noen tips, eller argumenter angående andre moddeller og merker...

Design er 50% egentlig 100% for madammen, kunne sikkert funnet et billigere men det skal jo se fint ut også..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG-47LB2RF Er nok et bra alternativ. Den er 47" og har sort piano ramme. Jeg var i din situasjon i januar i år, men etter ekstremt mye lesning, bl.a her på forumet, endte jeg opp med en Pioneer 507XA 50" Plasma, og har ikke angret et sekund.

Jeg spiller masse PS2 & X-BOX 360 og ser masse på vanlig tv med såkalt "farlige logoer", men har ikke hatt noe antydning til innbrenning overhode. Er ganske overbevist om at innbrenningsproblematikken tilhører fortiden, iallefall for Pioneers siste generasjon. Skal jo selvfølgelig sies at hvis man går inn for det kan man sikkert klare å lage midlertidig innbrenning, men hvem gjør det da?

Iallefall, hadde jeg skullet valgt meg en LCD så hadde jeg nok gått for en LG-47LB2RF eller en Sony Bravia 46" W2000 modell. Begge disse møter kriteriene for stor størrelse på skjerm, og begge er sorte. LG slår Sony på design pluss at den har 1" ekstra, men Sony er nok hakket vassere på bildekvaliteten.

Lykke til med hva du enn velger!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    jeg har jo en LG plasma, men i går så jeg litt midlertidig innbrenning.
    Det var bare å gå inn i menyen og sette på "whitewash", mens jeg gikk en kort tur på kjøkkenet og når jeg kom tilbake var den god som gull!

Tror alle nye plasmaer har flere "rensemetoder" som invert, whitewash, orbiter++, men til feks pc bruk er lcd somregel en bedre løsning, bare så det er sagt.

film/spilling på konsoll, ville jeg valgt plasma.

Fordeler plasma
    • Somregel bedre kontrast
    • Somregel bedre farger
    • Somregel bedre lysstyrke
    • Billigere, så du har en unnskyldning til damen din om hvorfor du hadde råd til ny tv, men du hadde ikke råd til bursdagsgave til henne.

Fordeler lcd
    • Mindre innbrenningsproblematikk, men det er faktisk mulig her også!!
    • Dyrere, så du kan gå på avforum og skryte over at du betalte mye for tven din

Jeg skal ikke si ulemper, da det spørs hva du bruker den til.
    LCD ville jeg valgt til mye statiske bilder, som da feks. skrivebordsbakgrunn på en pc. Det skal forøvrig nevnes at du kan for all del bruke en plasma til dette, om du feks. bruker plasmaen som en "span" skjerm, dvs. uten ikoner, startmeny, m.m. og da feks. har sort bakgrunn. Da er jo selvsagt innbrenningsproblematikken hos naboen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •