Dårlig kalibrering hos elkjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig kalibrering hos elkjøp?

Hei og hå!

Jeg sitter enda med min pipende, gamle 28" Samsung CRT jeg ga 2800 for, men drømmer om ny tv til høsten. Har da si(r)klet meg inn mot en 37" Plasma da jeg det virker som de er bra til TV-titting og spilling, film osv...

Jeg hadde hørt mye godt om Panasonics PV60 serie og gikk for å se på deres 37" versjon hos elkjøp, men fikk nesten sjokk. Bildet på den var utrolig mye blassere og dårligere enn en likt priset LG og Samsung som hang ved siden. Er det så store forskjeller fra TV til TV? Bildet så helt ullent ut og fargene var som om blekkpatronen holdt på å gå tom. Er det mye kalibrering involvert på et plasma/LCD av nyere dato? (Jeg har altså null peil, spør med et åpent sinn )

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat av meg har 42" PV60 og jeg kan ihvertfall si at bildet er alt annet en blast. En meget god plasma i mine øyne (dette er dog min subjektive oppfatning av én plasmaskjerm uten noen direkte sammenlikning, men jeg oppfattet på ingen måte at bildet var dårlig). Hvis du har pengene klare er jo alltids 30-dagers full retur en trygghet, så kan du returnere den om den ikke holder mål.

Kanskje de gidder å koble til en dvdspiller hvis du spør, så kan du ta med deg en film du kjenner godt?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke noe kjøp før til høsten da jeg ikke tror ny TV er lurt rett før eksamen og om sommer´n blir den jo ikke brukt, men er jo lov å kikke litt allikevel, men ble bare så sjokkert over forskjellen mellom de forskjellige skjermene på bildekvalitet.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å ha hørt at fabrikkinnstillingen på dagens TVer er satt for å se best mulig ut i de rævva forholdende det faktisk er i en butikk som feks elkjøp. Tipper det har vært noen kunder der før deg og tuklet litt med setup i Panasonicen du tittet på..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller at man har sammenlignet plasma og lcd. I ett kraftig belyst lokale ser plasma sjelden bra ut.

Jeg tror grunnen til at mange butikker velger å ikke kalibrere er at det tar for lang tid samt at fjernkontrollene ligger tilgjenglig for kunder. Dermed må du gjøre samme jobben flere ganger og med antall skjermer 50+ blir det litt jobb i det

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må huske på det at Elkjøp selger de tv'ene som de til enhver tjener mest penger på. Derfor kalibrerer de fjernsyn med best avanse bedre enn de andre for å kunne selge mer. Et gammelt og billig salgstriks.

Var borti det samme, men da var det en sony tv som var dåligere kalibrert enn en LG. Tok meg et par minutter med fjernkontrollen for å få like bra bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PV60 er en glimrende tv, kanskje den beste plasmaen på markedet sett under ett. Men i butikker, som der jeg jobber tar vi oss ikke tid til fininnstilling av tvene, nettopp fordi dette tar lang tid og må da gjøres flere ganger om dagen!

Tror det er ganske vanlig i bransjene at tvene henger fabrikkinnstilt, så den tven du har sett på må ha blitt tuklet med av kunder eller ansatte!

Men da skal sies at i et butikklyst lokale så ser LCD best ut!

Om du spiller mye kan det være lurt å vurdere LCD pga oppløsning og ingen fare for innbrenning! Har selv plasma og xbox360, har ikke vært plaget av dette, men spill ser unektelig best ut på en høyoppløst lcd skjerm!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel lurt å vente til det kommer Plasma eller LCD tv apparat
    med digital DVB-T tuner innebygget, så man slipper den eksterne boksen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •