Ny TV til under 15K

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV til under 15K

Jeg har lenge tenkt på å kjøpe meg en flatskjerm, men blitt litt skremt av bildekvaliteten man har fått på de tv'ene jeg har hatt råd til.
    Nå har jeg imitdlertid ca 15.000 kr til TV og har sett på følgende modeller:

Samsung LE40N71B
    Samsung LE40M71B
    Sony Bravia KDL-40V2500

Alle disse koster mellom 13500 og 15000, og jeg aner ikke hva jeg bør velge.
    Skjønner bla ikke helt forkjellen mellom M og N til samsung pluss at sikkert er mange andre alternativer jeg ikke har vurdert.

Må inrømme at jeg er en "sucker" for utseende på samsungen, men har sett at sony også får gode kritikker.

Det blir nok mest TV titting samt noe film og xbox som er bruken og TV'en bør ihvertfall ikke være mindre enn 37".
    Det kan jo hende jeg også kommer til å koble til PC om det blir ok resultat.

Har dere noen gode råd til meg?

hilsen Martin

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hardware.no - Prisguide - TV - Panasonic TH-42PV70E
    Eller 37 tommeren: Hardware.no - Prisguide - TV - Panasonic TH-37PV70E

Det er veldig lett å anbefale denne da jeg ser at du først og fremst kommer til å bruke den til å se på tv og film, og noe xbox.

PV70 har også egen PC-inngang (VGA) så det skal ikke bli noe problem å få koblet til PCen din

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M71 har 100Hz funksjon. N71 har bedre baklys som gir flere farger. Jeg har N71 og er veldig fornøyd. Jeg kjøpte min for 19990 i oktober.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TH-42PV70E står ganske høyt på ønskelista mi iallefall.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen og takk for raske tilbakemeldinger.

Panasonic TH-42PV70E er jo en plasma TV og ikke LCD?

Det eneste jeg trodde jeg visste fra før var at man burde kjøpe LCD om ikke man var veldig stinn av penger. Er det pga bruksområdet jeg beskrev man burde velge plasma eller har det bare blitt bedre i forhold til pris i det siste?

Når det gjelder 100Hz (M71B) versus flere (bedre?) farger, hva er det egentlig som vil synes best for et utrent øye?

Tenker vel også litt på at jeg ikke er så nøye på om Vidar Teisen og været er ser bra ut som at det er kult at filmopplevelsen på søndag kveld blir stor.

Har relativt stor beslutningsvegring på dette området, så ingenting er bestemt enda. Har lest om ymse testvinnere på forskjellige nettsider, og blir vel ikke så mye klokere av dette. I tillegg er det visst mange som mener at "full HD" er det eneste som gjelder. Men er det egentlig bedre og kjøpe en "billig" full HD TV enn en "dyr" HD ready?

Håper på enda flere tips og råd fra dere som vet noe om det!

Newcomer Heimdal666 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de fleste proffe testere sier plasma er best til film.. det var også en spørreundersøkelse fra en plasma produsent som tilsa veldig høyt nivå på testobjektene likte bildet på en plasma best. jeg var lcd fan pga oppløsning men irriterte meg grønn på dårlig svart og kontrast og gikk over til en pv60 som ga meg mye mer glede med filmer.. en hdready funker den og.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en slik:

Flat skjerm.
    Gruser nok bildekvaliteten på de skjermene du har sett deg ut...

5000 spenn på finn.no

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony Kdf-50E2010
    Dette er jo ikke en flatskjerm, men den er så god til prisen at den fortjener en vurdering. Og den er jo 50". Gode tilkoblingsmuligheter. Bare 40cm dyp og 29kg. Prisen har gått litt opp og ned mellom 10-12000.

Her finner du mer info:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...f-50e2010.html

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martinped
    Jeg har lenge tenkt på å kjøpe meg en flatskjerm, men blitt litt skremt av bildekvaliteten man har fått på de tv'ene jeg har hatt råd til.
    Nå har jeg imitdlertid ca 15.000 kr til TV og har sett på følgende modeller:

Samsung LE40N71B
    Samsung LE40M71B
    Sony Bravia KDL-40V2500

Alle disse koster mellom 13500 og 15000, og jeg aner ikke hva jeg bør velge.
    Jeg vil anbefale Sony-skjermen. Bravia-skjermene har gjort det veldig bra i tester, og har bl.a. slått plasmaskjermer fra Pioneer og Panasonic i gruppetester.

Hvis du leser siste nummer av Hjemmekino, så vant V2500 en gruppetest, der bl.a. en Pioneer plasmaskjerm deltok. V2500 hadde bl.a. bedre svartnivå og signalbehandling, og skårte 19/20 på både SD- og HD-billedkvalitet. Pioneer'en måtte nøye seg med 16/20 og 17/20 poeng.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heimdal666
    de fleste proffe testere sier plasma er best til film.
    Dette er en generalisering som ikke nødvendigvis stemmer lenger. LCD har gjort betydelige fremskritt de siste årene. Jeg har sett flere profesjonelle gruppetester det siste året der LCD-skjermer har kommet best ut i direkte sammenligninger med plasmaskjermer.

det var også en spørreundersøkelse fra en plasma produsent som tilsa veldig høyt nivå på testobjektene likte bildet på en plasma best.
    Det burde ikke komme som noen stor overraskelse, siden undersøkelsen ble foretatt av en plasma-produsent.

jeg var lcd fan pga oppløsning men irriterte meg grønn på dårlig svart og kontrast og gikk over til en pv60 som ga meg mye mer glede med filmer.
    Bravia-skjermene har slått PV60 i flere gruppetester, så det er ikke mye som tyder på at dette nødvendigvis er det beste valget.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sharp LC37RA1E er også et alternativ. Koster 13990,- på Hifiklubben.
    Den kom bak Sony'en i testen i siste Hjemmekino-bladet, men den er allikevel verdt å ta en titt på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •