Sensurert vekk?? Pioneer CED Plasma v2.0 intro juni 2007

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sensurert vekk?? Pioneer CED Plasma v2.0 intro juni 2007

HVOR HAR DET BLITT AV TRÅDEN "PIONEER CED PLASMA v2.0 INTRO JUNI 2007" ?

Er det sensur av nyheter her på AVforum?

Pioneer Norge som bestemmer hva som skal diskuterers her?

Jeg bare undrer........

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...den kommer snart tilbake, problemet var som du sikkert har forstått at infoen pr. tidspunkt ikke var offentlig... Takker uansett for bidraget, det er SVÆRT sjelden vi setter slike tråder på hold, men denne gangen kom forespørselen fra øverste hold, og det må vi nesten respektere.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd det skal være sånn da i ett fritt land (!) All infoen som lå ute i tråden har jo etterhvert dukket opp på de fleste europeiske forum. Og kan leses fritt der. Også av nordmenn :-D .

Men, men, da er det bare å vente på at Pioneer skal si "ja". Håper det skjer før det europeiske pressemøte 7-9 mai i Roma;

Technology news - Tech.co.uk | Incoming: 8th-gen Pioneer plasma TV

Tror det vil bli årets tv visning :-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva? Det er et rimelig uheldig signal å sende brukerene av dette forumet at man lar seg diktere av bransjen. Når det så enda er totalt meningsløst å forsøke og sensurere informasjon på internet så velger jeg å tro at det er en miss fra Avforums side.

Uansett, når man ser på Pioneers salgstall for plasma så skulle man tro at de behøvde all den positive omtalen de kunne få :-D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vel, nå lar vi oss ikke "diktere" da, og hvis informasjonen ligger ute på andre europeiske nettsteder stiller saken seg ganske annerledes... Har du noen linker til andre nettsteder (ikke i Norge) som har lagt ut denne infoen, Wind?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer 8 gen plasma 2007-2008 finner jeg bl.a her:

Minhembio forum -> Pioneer 8G Plasma=

I den svenske tråden er det også noen svar fra Pioneer Scandinavia om når vi kan vente oss de de modellene og hvor prisene kommer til å ligge.

I Danmark diskuterer dem aktivt Pioneer 8 gen her:

HIFI4ALL.DK Forum: Pioneer’s nye 8G TV - Med CRT sort niveau

I England :

New Pioneer range - Page 4 - AV Forums

Og mens vi venter på at Pioneer skal vise frem sine nye plasmaer med sortnivå på høyde med SED, kan vi jo lese en eldre artikkel fra Aftenposten; "PLASMABOMBEN":

Plasmabomben

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    OK, da er jo infoen spredt for alle vinder. Vi reaktiverer tråden nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt utrolig at en slik sensur kan skje i et fritt forum, hvis det da er fritt!!!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Begrepet "sensur" er et svært alvorlig begrep som ikke må benyttes upassende, som i dette tilfellet.

Tråden og innholdet er verken slettet eller endret, det er simpelthen "satt på vent" frem til en eventuell klarering av innholdet er foretatt fra eieren av innholdet (Pioneer).

AVforum er underlagt ansvar for alt innhold som ligger på våre sider, der eksempelvis diskusjon rundt piratkopiering av software eller modifisering av satellitt-tunere ikke kan huses på våre nettsider. Konfidensiell informasjon faller, som alt annet ulovlig innhold, i samme "bås", hvis rettighetshaver hevder seg retten til å forholde innholdet konfidensielt. I dette tilfellet er det Pioneer som offisielt har bedt oss avvente å publisere dette innholdet, som var en uønsket lekkasje av konfidensiell informasjon.

"Sensur" er et begrep som benyttes om endring av fakta i en retning som tilfallet en subjektiv part, noe som selvsagt ikke er tilfellet her, og bør derfor heller ikke benyttes.

Når vi nå ser at informasjonen er spredt rundt på en rekke nettstedet ser vi ikke lenger behovet for å forholde tråden "på vent", og dermed åpnes den igjen. Dette til tross for at Pioneer ikke har hatt anledning til å gi oss go for dette, bare sånn for å understreke at vi på ingen måte er "diktert av bransen" som har blitt indikert her.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Etter min mening så bør slike nyheter vært under en egen plass i forumet,som nyheter:?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, er helt enig, og når vi får opparbeidet vår redaksjonelle "avdeling" og plattform her på forumet vil vi være ute tidlig med slike nyheter i langt større grad...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er jeg enig at sensur er et svært alvorlig begrep, men ut fra det som har skjedd var det faktisk derfor jeg benyttet det.

Hva betyr da sensur? Iht til Wikipeda er "sensur å holde noe borte fra allmennheten". Hva har skjedd her i dette tilfellet da, jo tråden ble satt på vent og hva betyr det? Jo du har holdt informasjon borte fra allmenheten, altså du har sensurert informasjon. Jeg har full forståelse for at Pioneer ikke ønsker at denne informasjonen spres.

Tenk hvis jeg hadde kjøpt en harddisk hos en nettbutikk og fikk problemet med denne, tok kontakt med nettbutikken og fikk veldig dårlig service. Videre publiserer jeg mine erfaringer på et forum som omhandler harddisker og så skal det sensureres fordi nettbutikken ikke likte dette. Alle skjønner jo at dette blir helt feil.

Det er klart at jeg er enig hvis en delte informasjon angående piratkopiering, software e.l. Men jeg antar at aktuell person som delte informasjonen foretok en vurdering av informasjonen og kom frem til at dette kunne fritt publiseres til almennheten. Da blir banalt at avforum i denne grad lar seg styre av en aktør som Pioneer, spesielt når en ser at informasjon kort tid er publisert i andre forum også der Pioneer ikke kan sensurere.

Jeg er klar over og enig at vi må ha regler som må fylles for å få et forum til å fungere og ja AVforum er underlagt ansvar for innholdet som ligger her. Men dette tilfelle ser jeg på som et grovt overtramp med sensur.

Er ikke idelogien til et forum er å være et åpent "markedsplass" der folk kan dyrke sine interesser, dele informasjon uten å bryte Norsk lov? Vi lever tross alt i et demokratisk samfunn.

Håper at dette kan være et konstruktiv innspill for å skape diskusjon.

Takk
    Pål

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pser
    ...
    Jeg er klar over og enig at vi må ha regler som må fylles for å få et forum til å fungere og ja AVforum er underlagt ansvar for innholdet som ligger her. Men dette tilfelle ser jeg på som et grovt overtramp med sensur.
    ...
    Jeg kaller det fornuftig forvalting av redaktøransvaret. Sunn fornuft kan alltid diskuteres, men det er jo ikke alltid en blir enige om hva som er sunn fornuft. Lygren må utføre sitt skjønn, og jeg kan ikke forstå annet enn at han gjør en utmerket jobb. Redaktøransvaret kan jo ikke legges ut som en demokratisk oppgave til brukerene?

Jeg har vært rimelig aktiv her inne en god stund nå, og jeg kan ikke se at forumet på noe vis er diktert av hverken den ene eller andre. Brukerene av forumet er muligens noe ensidige i valg av butikker de handler i og omtaler, men ellers er det jo fritt fram?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vel, enhver har rett til sin mening, og Wikipedias har selvsagt rett i sin fortolkning, selv om det samtidig finnes en rekke øvrige fortolkninger av begrepet, som du finne ved å gjøre ett enkelt søk på Google. Sensur er i praksis forbundet med noe ganske annet enn simpelthen å sette en tråd på "vent".

I alle tilfelle, vi står ansvarlig for det innhold som publiseres her inne, og når innhold, som nevnt, er underlagt konfidensialitet, en rettighet som samtidig innholdshaver velger å benytte seg av, må vi selvsagt etterkomme i den grad det er mulig.

Nå ligger uansett informasjonen ute, og sånn generelt er dette faktisk første gangen vi noensinne har satt informasjon på "vent". Mulig det ikke blir siste gang, men dette er ikke et fenomen AVforums brukere bør bekymre seg over; vi er vel å interessert i å spre det glade budskap om nyheter innen AV som dere...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke annet enn å tilføye at slike situasjoner er et dilemma. Uansett hva en måte foreta seg vil en få reaksjoner. Resultatet av det er forhåpentligvis en masse konstruktive diskusjoner som vi alle vet er sunt.

Ps, vi må ikke alltid være enige om alt :wink:

Pål

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette skal ikke bli enda en tråd med drittkasting og spekulasjoner, forklaring av avgitt, tråd stengt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Pelle.parafinen: det er alltid noen som må dra en diskusjon ned i gjørma, noe du fint har klart med ditt ene innlegg her på AVforum (sikkert registrert deg kun for å lage kvalme tenker jeg).

Denne tråden er herved stengt, den initielle tråden er åpnet, vi har på ingen måte sensurert noe som helst, men på oppfordring fra rettighetshaver til innholdet satt det på vent.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •