Abnorme piksler på Samsung le40m71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Abnorme piksler på Samsung le40m71

Får stooore piksler rundt bl.a. personer som er i bevegelse, varierende mot hvilken bakgrunn de beveger seg i forhold til.
    Dette skjer uansett kilde jeg bruker, også når jeg ser dvd. Har fått råd om å deaktivere 100hz, men det hjelper bare litt, samt at da flimrer bildet betydelig, samt at det synes mer kornet, så det synes jeg er et dårlig alternativ. Hadde en Toshiba wl 37 før denne, og dette fenomenet skjedde aldri, og bildet var nok oppimot like bra som på Samsungen.
    GÅR DET AN Å FÅ BORT DE STORE PIKSLENE PÅ NOE VIS, F.EKS.OPPDATERE SOFTWARE EL.L.?? Noen som erfarer det samme, og som har kommet dette til livs, så vær så snill å komme med råd... dette er jo UTROLIG irriterende på en modell i det såkalte "toppsjiktet" (vel...)

Newcomer Marky Mark sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde akkuratt samme skjermen, byttet den 2-3 ganger pga at det var feil med den kver gang, blant annet det du nevner med bevegelse i bilde. Hadde og problemer med 100hz'en. Feks i den nye superman filmen, når superman skulle redde flyet så beveget armene hans seg som ei tøy dukka, fram og tilbake gjekk de når de skulle egentlig stå rett fram i den scenen med raske bevegelser.

Det jeg gjorde til slutt var å bytte skjermen. Ble lei av alle feil. Byttet til Samsung PS50Q7H. Og den er jeg gangske fornøyd med. Større er den og:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skru av 100Hz og sett skarphet nesten ned til 0 kan kanskje hjelpe.
    Dog litt rart at du får dette problemet uansett kilde.
    Har du forsøkt å sette TV'n tilbake til fabrikkinnstillinger?
    Jeg har samme TV og har ikke dette problemet.
    Derimot det jeg sliter litt med er panorering når kilde er fra VGA.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært på påskeferie, derfor er jeg sen med å svare.
    Er det slik at jeg må stille bort skarpheten og slå av 100hz for å bli kvitt problemene, så må jeg jo ha gjort et dårlig kjøp. dvs at jeg ikke får utnyttet tvens potensiale. Med 50 hz flimrer bildet merkbart! Kan dette virkelig være en FEIL med tven?? Hva er panorering? Skulle så gjerne hatt mange synspunkter omkring dette problemet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg eier selv en M71 og dette kjenner jeg meg ikke igjen i overhodet. Så dette tror jeg er en klar reklamasjon. Det er feil på produktet ditt. Jeg er selv på min andre M71 pga pixelfeil, det er mye feil på denne serien fra Samsung.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke makroblokker, altså komprimerings- og skaleringsartifakter vi snakker om her?
    Hvilke kilder benytter du på hvilke innganger?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke Samsung noe liknende Philips sin Digital Natural Motion? I så fall vil jeg regne med at det er der "feilen" ligger. TVen må generere bilder mellom de originale bildene for å få bedre flyt. Ettersom den ikke kan vite hva som befinner seg bak et objekt som beveger seg så må den finne på noe. Dette blir det gjerne litt gruff av. En skygge rundt objektet som har lavere oppløsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte også det samme. Høres ut som det er DNIe som må slås av. Det kan bare gjøres i service-menyen. (Standby-> info-> menu-> mute-> Power), men vet ikke hvordan man slår den av. På en kamerats Samsung plasma var det option block-> FRC Samsung og så sette DNIe Bypass til 01 (et klikk til høyre). Men det er forskjellig fra tv til tv dette, så vær forsiktig med hva du gjør der inne

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fenomenet oppstår bl.a. når jeg kjører dvd via scart kabelen. Nytter det å ta kontakt med Samsung support? Kanskje de kan hjelpe meg med evt innstillinger el.l.? Begynner å bli rimelig fortvilt, da dette kan være den andre tven jeg får feil på:-(

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forresten ikke aktivert DNIe-demo; dvs av. Hvis det er den dere tenker på...?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelper det å sette den i film-modus? Det skal visstnok slå av DNIe. Prøv også å slå av alt av bildeforbedringene.

Her er foresten en underskriftskampanje for å få rett til å slå av DNie i menyen

http://www.thepetitionsite.com/takea...ltl=1155227358

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Samsung i dag, og de sier at problemet kan oppstå pga at jeg bruker scartkabel mellom tv-dvd. De anbefaler meg å bruke komponentutg på dvd spilleren så lenge den har det, og jeg ikke har hdmi. De sa ingenting om DNIe.

Har nå mine tvil for at dette skal være løsningen, da en kompis har akkurat samme tendensen med piksler ved bevegelse. Men,men de sier at hvis jeg ikke blir kvitt problemet må jeg si fra, og de sender en servicemann som tar apparatet inn til rep/service.

Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

m71

Sliter med samme problemet dere snakker om med personer i bevegelse.Dette er fra dekoder til tv. Sinnsykt irriterende. Er det mulig å bytte inn tven eller få den reparert av den grunn? Eller er det en feil som alle sliter med dersom man ser nøye etter?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De tar den visstnok inn til service hvis du på beste måt ikke klarer å bli kvitt problemene. Det værste av alt er jo atman behøver ikke å se NØYE etter, for pikslene (eller forstyrrelsene om du vil) er STORE.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde lignende problemer med dvd spiller med scart,byttet til ny dvd spiller med hdmi kontakt og kunne da spille av samme film uten forstyrrelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smd

Gå i skjerminnstillinger og slå av SMD, så skal problemet løse seg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •