Ny tv i 10.000 kroners klassen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv i 10.000 kroners klassen

Har letet litt rundt om på nettet, og det er tydelig at en kan få gode tver i denne prisklassen.
    Den skal være minimum 37 tommer.

Jeg har funnet 4 modeller, men LG sin 42 tommer på ukens tilbud hos komplett er foreløpig silet ut grunnet skyhøy fraktkostnader.

Valget står da mellom 1 plasma og 2 lcd`er.
    Tatung 37 tommer lcd, litt usikker da jeg vet ekstremt lite om merket. Får assosiasjoner til merker som United, Lumatron og Tevion.

Toshiba Regza 37" som har vunnet mange tester, og gjør et bra inntrykk hos de fleste.

Siste alternativ er Panasonic Pv45. Lillebroren til PV60 som ser meget bra ut, og har en flott pris.

Tven skal brukes mest på hi-def materiale som Xbox 360 og dets hd-dvd spiller. Den vil også bli hyppig brukt opp mot pc for avspilling av filmer.
    Er litt usikker på PV45 da den må skalere ned 720p kilder.

Noen som kan gi meg noen tips om hva som egner seg best til mitt bruk. Alternativene er disse 3 da holder seg under 10.000kr.

Takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, xbox 360 har den mer enn 720p?

ellers, den tv'en som er på ukens tilbud er en bra tv altså, ville heller gått for den, enn å gått for en tatung 37".

En plasma gir deg somregel bedre kontrastnivå og finere farger, men til pc-bruk er somregel lcd bedre, pga. både innbrenning og da pga. oppløsning.

Derimot, som sagt, xbox 360 har jo ikke hdmi og derfor er det jo begrenset hva du får ut av den. Vet ikke hvor høy kvalitet du får ut av de component, men har det for meg at du bare får 720p fra 360? Kan være jeg tar feil altså.

Pc'en vil jo kunne levere mer enn tv'en støtter, i de fleste tilfeller.
    1080P fra en pc, vil derimot kreve mye av pc'en og da kan pc avspilling hakke!

Ps. en 720p skjerm støtter vel alltid 1080i, så lenge den er "hd ready"og da støtter den vel iallefall 1388x768 elns og noen ganger så høty som 1280x1024.

Et triks, om du bor nært datakjeden, er å sjekke om datakjeden.no - Stort utvalg i PC - Bærbare - Lcd tv - Mp3 - Digitalkamera har tilbud på samme skjerm. Isåfall kan du bestille den der og hente den hos datakjeden uten fraktkostnader.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    hei, xbox 360 har den mer enn 720p?

ellers, den tv'en som er på ukens tilbud er en bra tv altså, ville heller gått for den, enn å gått for en tatung 37".

En plasma gir deg somregel bedre kontrastnivå og finere farger, men til pc-bruk er somregel lcd bedre, pga. både innbrenning og da pga. oppløsning.

Derimot, som sagt, xbox 360 har jo ikke hdmi og derfor er det jo begrenset hva du får ut av den. Vet ikke hvor høy kvalitet du får ut av de component, men har det for meg at du bare får 720p fra 360? Kan være jeg tar feil altså.

Pc'en vil jo kunne levere mer enn tv'en støtter, i de fleste tilfeller.
    1080P fra en pc, vil derimot kreve mye av pc'en og da kan pc avspilling hakke!

Ps. en 720p skjerm støtter vel alltid 1080i, så lenge den er "hd ready"og da støtter den vel iallefall 1388x768 elns og noen ganger så høty som 1280x1024.

Et triks, om du bor nært datakjeden, er å sjekke om datakjeden.no - Stort utvalg i PC - Bærbare - Lcd tv - Mp3 - Digitalkamera har tilbud på samme skjerm. Isåfall kan du bestille den der og hente den hos datakjeden uten fraktkostnader.

Ikke alltid "HD-ready" støtter 1080i. Og gjør den den ikke det så kan du ikke spille av Bluray filmer fra PS3:

It’s been confirmed by basically every news outlet that the PS3 does NOT have an internal hardware scaler, meaning it can’t display BluRay movies at 720p.
    Loot Ninja » PS3 HD Scaling Issues, Other Annoyances

Det bør du være obs på før du slår til dealen....... Men dette var problem på veldig gamle projektorer som PT-AE500 fra Panasonic, de nye bør vel alle klare 1080i oppløsning...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Vurderer saken fortsatt, og valget står nå hovedsaklig mellom PV60\PV45 og Toshiba Regza 37".
    Ved pcbruk mener jeg hovedsaklig film. En film ser vell like bra ut uavhengig om den spilles fra pc kontra en ekstern spiller? Eller tar jeg feil her?
    Det viktigste kriteriet for meg er en gode opplevelser med 360-spilling og HD-Dvdfilmer.

Det heller mot Pv45, for etter det jeg har sett så må en ut med mellom 14-18000 for å se en Lcd-tv levere bilder fra Canal Plus HD slik som PV45 gjør. Men får dessverre ikke den 3D følelsen jeg får etter å ha sett Philips Cineos modellene og Sony 40w2000 med 720p kilder. Regza har jeg dessverre ikke sett i aksjon, men tviler på at den leverer så dynamiske bilder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •