Hvilken TV er best til mitt bruk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken TV er best til mitt bruk?

Hei, i dag sitter jeg som jeg har gjort et par ganger før.
    Jeg tenker på å kjøpe tv, men altså til mitt bruk er det snakk om å spille litt Gran Turisimo på Play Station 2 :] mulig en dag det blir PS3 :P hehe
    Også ser jeg en god del på film og mulig jeg kobler den til pcen en gang i blant for å se på mine filmer som jeg har liggende på pcen.
    Men det blir vell mest titting på film via dvd spiller..
    Har sett på disse:

LG 42 plasma: Komplett.no - LG 42" Plasma-TV 42PM1MA 1024x768, HDMI, 5000:1
    PRIS: 8,000kr

LG 42 LCD på tilbud slått ned fra 17.000 til 9,998kr.
    Komplett.no - LG 42" LCD-TV 42LC2D 1600:1, 1366x768, 8ms, HD-ready

Panasonic Th-42pv60eh eller hva den nå heter til 12.000kr

Lurer litt på som er mest for pengene, og best til mitt bruk?

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kjøpt Panasonic pv 60 hvis jeg hadde vært nøye med å skru av tv'n. angående innbrenning så skal ikke det være et stort problem på denne modellen ,men jeg tror det kommer litt ann på bruken. Unger o.s.v. Vil nok være den beste tv'n på film på dette budsjettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heh

Joda er flink til å skru av tven hvis jeg ikke bruker den! men er ikke den lcden fra lg på tilbud bra til film og spillbruk også? Fordi jeg føler kanskje at prisen er litt fristene. Men kan det bli sånn innbrenning i skjermen hvis jeg f eks sitter på msn, kobla via pcen på panasonicen? Eller kan det bare skje hvis jeg lar den stå i stillbilde over en stund??

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Jeg ville kjøpt Panasonic pv 60 hvis jeg hadde vært nøye med å skru av tv'n. angående innbrenning så skal ikke det være et stort problem på denne modellen ,men jeg tror det kommer litt ann på bruken. Unger o.s.v. Vil nok være den beste tv'n på film på dette budsjettet.
    er det denne som er 60"???

eg ville kanskje vurdert LCD...ikkje vet eg hvorfor...men det er meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, nei vi snakker ikke om 60" vi snakker om 42"..

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva mener du med kommer litt an på bruken med unger o.s.v??

Til trådstarter så ville jeg ikke tvilt på hva jeg skulle velge av disse 3 du nevner, 42LC2D fra lg. men plasman fra pana pv60 er jo også en god tv.

sitter du mange timer på msn så kan innbrennig skje på en plasma.
    det er ikke ett stort problem på dagens plasma modeller.
    sitter i dag med en plasma fra lg, der bla disney channel kan stå på 4-5 timer kanskje lenger i strekk, der har du en logo som kan henge igjen litt.
    spiller en god del med XB360 uten problemer.

men skulle jeg brukt pc på den, ville jeg ha valgt lcd. for å være sikker.

men det spørs jo på bruken..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki.. Takk for hjelpen tror jeg bestiller lgen i morgen eller innen søndag når jeg hjemme fra hytta!

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    Hva mener du med kommer litt an på bruken med unger o.s.v??

Til trådstarter så ville jeg ikke tvilt på hva jeg skulle velge av disse 3 du nevner, 42LC2D fra lg. men plasman fra pana pv60 er jo også en god tv.

sitter du mange timer på msn så kan innbrennig skje på en plasma.
    det er ikke ett stort problem på dagens plasma modeller.
    sitter i dag med en plasma fra lg, der bla disney channel kan stå på 4-5 timer kanskje lenger i strekk, der har du en logo som kan henge igjen litt.
    spiller en god del med XB360 uten problemer.

men skulle jeg brukt pc på den, ville jeg ha valgt lcd. for å være sikker.

men det spørs jo på bruken..
    Er det så vanskelig å skjønne ?
    Hvis du har to tiåringer i huset så sier det seg selv hvor flinke de er til å skru av tv'n. Dette var grunnen til at jeg kjøpte Sharp 42 XD1E. Skulle jeg kjøpt en tv til 10-12000.- hadde jeg kjøpt pana pv 60 hvis det er film som er bruksområdet. Syns du må opp i 20000.- for å få en LCD som duger.f.e.k.s Sharp eller Sony.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp den billige lg plasmaen, funker utmerket til spill/film!!
    Den har også NICE NICE design, slipper de dritthøyttalerene som alle skal bygge inn i de stygge tv'ene sine.

En ekstra pluss, er at dette er en plasma monitor, ikke en plasma tv, så du blir ikke registrert i noe nrk lisensregister!

I sverige er monitoren ikke lisenspliktig, regner med samme gjelder Norge, da dette er en Plasma Monitor for profesjonell installasjon.

Den bruker samme panel som dyrere lg plasmatv'er (med andre oppgitte specs, men er samme panel).

Eneste forskjellen er component inn som er dårligere på denne monitoren, men til gjengjeld har denne en del andre features som feks. at du kan montere den på siden og "velte" bildet, du kan tile opp til 27 (mener jeg det var) skjermer på en vegg, m.m. Designet er også en stor pluss, simplistisk!

Fronten av skjermen har en veldig blank plate, som kan reflektere lys og slikt, bare så du er klar over det..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.. Virker jo inntresangt det også men liksom, uten høytalere? Må jeg koble til anlegget på det da? Skal jo det uansett men synes det er greit å ha lyd i Tven uten at det skal henge et par feite høytalere på tven.. :P
    Da står jeg mellom valget, LG 42 plasma eller LG 42 LCD..
    Trodde egentlig den billige plasmaen ikke var særlig bra jeg, men siden jeg ikke er millionær så er jo sikkert det et fint alternativ

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært endel rundt på butikker og sett på flatskjermer. Av alle skjermene jeg har sett er det kun Panasonic og Pioneer jeg sitter igjen med et positivt inntrykk av.

Dette er i mine øyne de eneste TV'ene som er bra nok på svartnivå, kontrast og bildegengivelse generelt.
    Skulle jeg valgt en flatskjerm til rundt 10.000,- i dag hadde jeg ikke vært i tvil: Panasonic TH42PV70 evnt. Panasonic TH42PV60. Sammen med modellene til Pioneer viser disse TV'ene langt bedre bilde enn resten, men ingen kan slå Panasonic på pris vs kvalitet her.

Jeg har selv Panasonic og er meget fornøyd. Jeg er ikke ute etter å skryte opp "mitt merke". Jeg skal selv ha ny tv og kommer til å kjøpe Pioneer denne gang. Får å komme frem til denne avgjørelsen har jeg brukt mange timer på å gå rundt i butikker og se på de forskjellige merkene. Man ser stor forskjell selv om TV'ene ikke er optimalt kalibrert.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har ei stue med mye dagslys og du ser mye TV mens det er lyst, ville jeg ha valgt LCD. LCD er veldig lyssterk men har dårlig svartnivå. Det kommer av at LCD viser bildet ved hjelp av gjennomlysning. Enkelt forklart er det ei lampe inni TV'en som skinner gjennom LCD-panelet for å vise bildet. Skal en LCD TV vise svart må LCD cella blokkere alt lys, det klarer den ikke, noe lys slipper igjennom og svartnivået blir dårlig.

Prioriterer du å se TV om kvelden ville jeg kjøpt Plasma. Plasma er mindre lyssterk men har bedre svartnivå. Lyset i Plasma kommer fra plasmacellene selv ved hjelp av en elekrisk impuls. Skal de vise svart får cellen ingen impuls og ikke noe lys blir vist.

Husk at vi oppfatter om svart er svart mye bedre enn om hvitt er hvitt. Kontrasttallet oppgir bare forskjellen mellom svart og hvit, men ikke hvor svart svart er.

For meg var svartnivået viktigst selv om vi skulle ha en stue TV. Ingen her ser TV på dagtid så vi kjøpte Plasma, nærmere bestemt Pioneer 427XA.

Du prioriterer kanskje anderledes....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av *Teach me*
    hmm.. Virker jo inntresangt det også men liksom, uten høytalere? Må jeg koble til anlegget på det da? Skal jo det uansett men synes det er greit å ha lyd i Tven uten at det skal henge et par feite høytalere på tven.. :P
    Da står jeg mellom valget, LG 42 plasma eller LG 42 LCD..
    Trodde egentlig den billige plasmaen ikke var særlig bra jeg, men siden jeg ikke er millionær så er jo sikkert det et fint alternativ
    Den har innebygget forsterker, men ingen høyttalere.

Grunnen til den plasmaen er så billig, er at det er ikke en plasma tv, men en plasma monitor.

Den har tv tuner ja, men om du går inn på LG Electronics Worldwide , så må du gå under data og så under monitor for å finne den, du finner den ikke under tv.
    Den er laget for profesjonelle installasjoner.

Vær obs på at billigskjermen følger ikke med veggfeste eller fot til, det kan du kjøpe på clas ohlson til 500kr (veggfeste m. tilt), eller 300kr på biltema for et vanlig veggfeste.

Jeg bruker clasohlson sitt 500kr veggfeste, vær obs på at du kan behøve skiver og du må ha treskruer selv, for å skru i veggen.

Jeg bruker min i dagslys og jeg har konstant "dekorbelysning" på veggen med tv'en og dette er INGEN problem iht. lysstyrke på denne plasmamonitoren. Kontrasten er også bra og bildet er NICE, fargene er så rå fra ps3..

Gleder meg til james bond filmen min kommer, demoen med de fargene er såååå nice bilde på.

Ps. jeg har ikke kalibrert skjermen, jeg venter med det til den har kjørt seg litt inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Doh

Doh, er så itvil om jeg skal ha lgen plasmaen eller Lcd fra lg :P
    skal bestemme meg innen søndag ihvertfall men fader er i tvil, hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Doh, er så itvil om jeg skal ha lgen plasmaen eller Lcd fra lg :P
    skal bestemme meg innen søndag ihvertfall men fader er i tvil, hehe
    kjøp lcd om du bruker mye pc på skjermen, plasma om du ser tv/spiller for det meste.

Merker ingen etterslep i spill med plasmaen og den har mye bedre kontrast og fargene er mye bedre enn lcd'en.

jeg er klar over at lcd'en kostet 18k og jeg har sett begge skjermen live i flere timer, med kontrollert belysning.

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det så vanskelig å skjønne ?
    Hvis du har to tiåringer i huset så sier det seg selv hvor flinke de er til å skru av tv'n. Dette var grunnen til at jeg kjøpte Sharp 42 XD1E. Skulle jeg kjøpt en tv til 10-12000.- hadde jeg kjøpt pana pv 60 hvis det er film som er bruksområdet. Syns du må opp i 20000.- for å få en LCD som duger.f.e.k.s Sharp eller Sony.

skjønner fortsatt ikke så mye av det du skriver angående disse barna. har selv 2 i hus, å skru av tv`n er vel ikke det første de tenker på nei, helt riktig..
    men tv`n tåler da vel å stå på. trenger ikke å slå den av så lenge du er hjemme. min står som regel på fra morgen til kveld, samme kanal over flere timer. ikke antydninger til innbrenning. å så lenge tv`n står på så forandrer jo bilde på seg etterhvert, ihvertfall hos meg. eneste logoen som jeg mener KAN skape innbrenning er disse på disney kanalene.

men bruker du pc så blir saken helt annen..........

tror ikke innbrenningsproblematikken gjelder så mye i dag. som for en tid tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki, da får jeg sove på det i natt

Skal gi tilbake melding om hvilken jeg bestiller

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jada, bestilt :)

Hei igjen, jeg greide til slutt å få bestemt meg!
    Det endte med at jeg bestilte LG 42" LCD'en.
    Så håper jeg blir fornøyd med den , og ikke angrer :P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, jeg greide til slutt å få bestemt meg!
    Det endte med at jeg bestilte LG 42" LCD'en.
    Så håper jeg blir fornøyd med den , og ikke angrer :P
    Ja, du får mye tv for pengene...
    bare tenk på de som gav 18k for samme tv'en for en uke siden

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •