Kjøp av ny Plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av ny Plasma

Det kommer i framtiden (forhåpentligvis høst 2007) til å bli investert i en ny Plasma TV.

TV`en vil bli brukt til vanlig tv-titting (via kabel-tv m\ digital tuner), tilkobling av Media Center (må nok skifte ut skjermkortet, forhåpentligvis til DVI, men kunne ønsket å benytte HDMI opp til TV`en) og til XBOX 360. Her vil en jo måtte benytte seg av compositt kablene (må man ikke?) Ellers er det selvsagt DVD og senere BD eller HD-DVD.

Jeg er opptatt av et godt bilde, når det gjelder alle nevnte tilkoblede enheter ovenfor (og velger å gå for Plasma). Avstanden til veggen hvor TV blir hengende er ca 3 - 3,5 meter. Prisen (jeg får TV`en til kostpris i butikk så usikker på hvor store forskjellene er) bør ligge rundt 20.000 (altså hva jeg må ut med, så noe rundt 25.000 er vell kanskje reelt som veil. ut pris)

Jeg har lest en del om Panasonic PV70 og 700 (har ikke helt fått med meg forskjellen) og Pioneer sine kommende modeller. Jeg er også godt fornøyd med det jeg har sett av Samsung sin ps-42q7h modell. Slik jeg har forstått det leverer Panasonic bra bilde til rimelig pris, men er noget strippet for finesser (liker godt finesser som PIP og Dual Screen), mens Pioneer er best på bilde og finesser, men er dyr.

1080p\24 kunne godt tenkes (selv om jeg er usikker på effekten av at den leverer 3:3 istedefor 3:2 pulldown. Men ettersom den skal brukes i fremtiden til BD eller HD-DVD så er vell dette "greit" å ha?

Så er det dette med piksler. Ønsker meg Full HD, med full pixelmapping (usikker på hva dette egentlig har å si) og HDMI 1,3 (også her har jeg ingen peiling på hva dette er) Vurderte å satse på 42", men dette blir vell vanskelig å få med Full HD, og da lurer jeg på om 50" blir for stort og dyrt til nevnte pris og avstand.

Herregud, her var det mye rart som kom ned på arket. Uansett, dere ser at jeg er i litt trøbbel ang hva som passer for meg. Og så kommer jo dette spørsmålet om det er lurt å vente til 2008 for lavere priser (men tenker man sånn kan man jo vente evig).

Og hva er egentlig den praktiske betydningen av en TV med full HD kontra en med "bare" 1024 x 768 eller 1365 x 768 piksler...

Håper noen klarer å filtrere ut og svare, kanskje skubbe meg inn på riktig sti.

Takker på forhånd.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange tanker her. Imidlertid tror jeg det ikke er fruktbart å sondere dagens marked / utvalg når du ikke skal kjøpe nå, men til høsten. Til høsten vil det være et helt annet utvalg...

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kun lest den første linja på tråden din.

hvis du ikke skal invistere før på høsten, så ville jeg ha ventet.

markedet forandrer seg såppas fort att det kommer til å komme mange nye plasma tvèr før den tid.+ att prisene kommer til å forandre seg en god del.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •