Ny tv, et par spørsmål om plasma og PV70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny tv, et par spørsmål om plasma og PV70

Hei, jeg har en stund tenkt på å kjøpe meg en ny tv. Har lest en god del på dette forumet og på andre steder og syns panasonic PV70 ser ut som et godt valg, men det er noen ting jeg lurer på.

TVen skal brukes til å se film fra dvd spiller og PC, TV fra vanlig antenne og forhåpentligvis playstation 3 spilling + blueray.

1. Jeg sitter omtrent 2 meter unna der jeg vil plasere TVen, syns dere en 42" blir for stort da? Ser jo at 42", 40" og 37" koster omtrent det samme så da har jeg jo helst lyst på 42" med mindre noen klarer å overbevise meg om at det blir for stort for den avstanden

2. Innbrenning, jeg leser de fleste steder at dette omtrent ikke er noe problem lenger. Men hvor lenge skal TVen vise et bilde i strekk for at det skal brenne seg inn, og er det slik at dette "resetter" seg når TVen f.eks. er av en natt?

3. PC-tilkobling. Hvor bra vil det fungere å koble denne TVen til PCen og se HD materiale der fra?

4. Analoge TV-signaler. Jeg har forstått det slik at denne TVen ikke har compositt ingang så jeg kan ikke koble antennen direkte inn, men det vil fungere fint å se på TV gjennom f.eks en dvd spiller med vanlig tuner?

Takk

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4. Her tror jeg du blander litt. Kompositt og RF-inngang (antenneinngang) er ikke det samme. Du kobler den vanlige antenneledningen i flatskjermens RF-inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp du har rett Syns jeg alltid hører at compositt er det "dårligste" man får, og da regnet jeg med at RF greiene var compositt siden det var den eneste ingangen på vår gamle tv.

Men det betyr at jeg ikke vil ha noe problemer med å koble en bordantenne eller lignende direkte til TVen sant?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer.

Ellers. når det gjelder de andre spørsmålene:

1: På 2 meter ville jeg valgt 37"

2: Innbrenning skal nok mye til i dag, men image retention får du nok dersom du ikke tar hensyn når du bruker den. Du kan eventuelt benytte en såkalt Break-In-DVD i starten for å "kjøre den inn".

3: Tilkobling med PC er ikke noe problem via VGA-inngangen. Husk at denne skjermen har en oppløsnign på 1024x768, som er helt flott for 720p. Full HD (1080p) må imidlertid skaleres ned.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •