Hva er optimal TV-størrelse for mitt rom? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bandittlars
    Offisiell papplate, hvordan får jeg meg en sånn godbit?
    Det var en 506 avbildet 1:1. Kunne brettes i to og hadde håndtak på sida for å kunne bæres med seg og med tekst som "Try at home".

Med hvis du er så opptatt av papp og glansbilder kan du jo kjøpe deg fargestifter og lage ei selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,
    om du vil ha deg en billig og bra plasma, så kan jeg anbefale den jeg kjøpte.

Koster kr. 8000 hos komplett, eller da 8250kr hos din lokale "datakjeden" butikk.

http://avforum.no/forum/attachments/tv-apparater/18569d1175521126-lg-42-plasma-tv-42pm1ma-stuen-dsc06816.jpg

Jeg har et L formet rom og der tv'en er, er det ca. 3.2 meter bredt og rundt 2 meter "dypt". Mens selve rommet mitt egentlig er ca. 5 x 6 meter, men gangen spiser seg inn i hjørnet.

Tv'en, 42", har jo simplistisk design, da den ikke har innebygde høyttalere.
    Dette gjør at selve tv'ens yttre mål blir mindre og den får jo et sinnsykt mye penere design enn 99% av tver.

Ellers, får du ikke med veggfeste, men kjøp dette på clasohlson eller biltema.
    biltema tar 300kr (harikke testet dette), mens clas ohlson tar 499 for et veggfeste med tilt, som støtter 70kg belastning.

pinglefestene andre steder koster lett 1200kr++.

kjøper du den fra komplett.no, tilkommer frakt og sådan blir den nok billigere hos datakjeden.no (om du kan hente lokalt).

Vær obs på at en flat-tv i 42" er ganske vanskelig å få inn i en sedan og enda værre å få ut!! Jeg fikk den såvidt ut igjen av bilen min, som er en 2 dørs bil (ergo- lettere, pga. større døråpninger).

Men ja.. Den dagen du henter tv'en din, pass på du får hjelp å henge den på veggen, da det var litt skummelt å stå å balansere på to råtne ikeastoler med en svær og tung plasmatv i hendene, som jeg da skulle hekte innpå skinnene til veggfestet. hehe.. Men, men.. det gikk seg nå til.

Bildet på denne billigtv'en er veldig bra, men om du ikke er fornøyd, kan du jo heve kjøpet iht. netthandel, så lenge du har handlet på nett.

Jeg er UUUTMERKET fornøyd egentlig og de pengene mange andre bruker i mellomlegg for å få dyrere tv, brukte jeg da på ps3, spill og film, blueray fjernkontrollen+++, masse snacks jeg aldri kunne kjøpt om jeg hadde sløst pengene på noe litt bedre tv. Denne har for meg mer enn godt nok bilde, fargene er deilige og designet (viktig) er peent og simplistisk.

Planen min er å bruke tven i et par år og så selge, for så å kjøpe noe nytt og bedre. Å bruke for mye penger på tv akkuratt nå, er for dumt, da det snart kommer ny teknologi igjen, som igjen gjør at dagens highend tv'er blir solgt på rema 1000 om 2 år.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare takke alle som anbefalte meg å kjøpe 42-tommer! Det ble en velskapt Panasonic 42PV70. Størrelsen føles veldig riktig. Helt på grensen, men på riktig side. Veldig fornøyd!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grats!
    Du vil neppe angre på valget!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en forklaring på hvor langt man bør sitte fra HD TV'en sin
    How Far Should I Sit From My HDTV?

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem med en 50" i det rommet der. Kjøp minst 42", ellers kommer du til å angre bittert!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •