Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 67 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 1325
    Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer

Pioneer viste de første prototypene av sin 8.gen plasma under Ces messen i januar. Nå nærmer det seg visning av de nye modellene.

Home Cinema Choice har i siste nr en større omtale av Pioneer Plasma v2.0 som dem kaller det. Pioneer selv vurderer å gå bort fra navnet plasma og kalle panelene CED.

Magasinet var i Tokyo og tok en titt på et tidlig eksemplar av Pioneer neste gen plasma v2.0 - CED, her er første inntrykk:

"Pioneers new screen takes black level to greater depths, increases brightness by a quantum leap and improves colour fidelity dramatically. It's like seeing high-definiton for the first time."

"The picture literally appears to float in the air before you"

"HD sequence from Star Wars delivers silky black levels more befitting SED than plasma. Image clarity and brightness are jaw-dropping"

-Are you sure this is plasma? Are you actually planning to introduce SED under a different name ?"

-Well,in many ways it's true to say we have developed a new technology. We call this plasma, but it is already beyond that. Maybe we won't call it plasma more.

Sier en av toppene hos Pioneer i Japan.

Han sier ellers at lcd bare kan gi ekte 1080p ved stillbilde. Ved bevegelse faller oppløsningen.

Den nye skjermen taper seg ikke i dagslys skrives det.

8.gen har nytt frontfilter, helt ny elektronikk og nytt panel.

42" 1024x768 kommer i juni.
    50" 1920x1080 kommer til høsten.

Prisene forventes å ligge på samme nivå som i dag, eller litt over.

Klipp fra Pioneer sin egen omtale av 8 gen:

New plasma TVs that surpass LCD and SED; regardless of lighting conditions
    Our 8th Generation plasma TVs feature a completely re-engineered display infrastructure, including a new panel, filter and application-specific integrated circuit (ASIC).
    The result is a significant reduction in luminance levels so that the screen is able to produce the deepest black levels whilst still maintaining colour accuracy; regardless of the lighting conditions in your living room.

What to expect from us at CES - Pioneer Europe

Pioneer Electronics - Sound. Vision. Soul

PIONEER EUROPEISK PRESSEMØTE 7-9 MAI 2007:

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy pokker jeg gleder meg til en slik 50" henger på veggen her hjemme. God damn!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Ibizaonice sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    273
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy pokker du gleder deg ? Koster ikke 50'' 1080p skjermen til pioneer 90000,- ellerno sånnt a, den som selges nå.. mjau as, denne blir sikkert dyrere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    <42" 1024x768 kommer i juni.
    50" 1920x1080 kommer til høsten.

Det kommer vel en Hd ready 50" også, eller?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50" er Full HD. Alle modellene klarer 1080p 24fps.

Se video om de nye Pioneer 8gen paneler og teknikken som ligger bak:

Part 1: Future of Plasma:

Part 2: Deeper Blacks:

Part 3: Performance in Different Lighting:

Part 4: Superior Video Processing:

Video: 1080 24fps Delivers Cinematic Quality:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ******* nå blir det til å vente på denne, hadde egentligen tenkt å kjøpe Panasonic sin nye model så kommer **** meg Pioner med en ny model, som skal være vært å vente på.
    Kjøpe nå eller vente ?
    Jeg blir gal :evil: :evil: :evil:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, da har de klart det igjen, Pioneer. Morsomt. Da er det bare å vente i spenning til jeg kan få byttet ut 506en min. Selv denne har jeg vært utrolig godt fornøyd med, ingen som klarer å matche Pioneer på bildekvalitet, de være seg samtlige LCD-produsenter og etter mitt syn også plasma-produsenter. Panasonic er nærme, men ikke helt der.

Gleder meg som en liten unge igjen, ja...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja - i fravær av SED gleder jeg meg jo til disse kommer, men som nevnt over her kommer vel disse (50") til å ligge på bruktbilpris, så det spørs om det blir noe på meg uansett...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    50" er Full HD. Alle modellene klarer 1080p 24fps.

[/URL]
    Det får jeg ikke helt til å stemme. Har lest på fler andre forum at det kommer en PDP-508 som ikke er Full HD

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, kommer nok 50" både med og uten Full HD. Men for dem som ser etter Full HD, så må dem vente til høsten. 42" Full HD ser det ut til som om vi må vente ett år til på. Ville blitt alt for kostbar i dag, leste jeg i Home Cinema C.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og kontrasten blir?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    20.000:1 er det jeg har lest, men det blir ikke bekreftet her såvidt jeg kan se... Spørsmålet er selvsagt også om 50-tommeren har 1080P, som jeg mener er et must på en high-end TV i disse dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 50" 6. gen. Pioneer i dag, og vil nok bytte inn til en 50" 8. gen ser det ut til :-D
    Men jeg vil ikke gå for full-hd modellen dersom det går på bekostning av andre kvaliteter. Jeg er overbevist: Med en sitteavstand på ca. 4 meter fra en 50" TV har jeg lite eller ingen ting å hente på høyere oppløsning. Da er sortnivå, lysstyrke, fargegjengivelse osv. mye viktigere.

Har jeg forstått det riktig at de kommer til å slippe både en HD-ready og en full-HD 50" ? Noen som vet når HD-ready modellen kommer?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...og ettersom GET har bestemt seg for å benytte SCART fra boksen sin og jeg har et fint, skjult anlegg (som ikke har plass til en stor, tykk og ubrukelig SCART), hadde jeg også håpet på gjeninnføringen av den eksterne boksen, i det minste som en opsjon til de som ønsker det...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...og ettersom GET har bestemt seg for å benytte SCART fra boksen sin og jeg har et fint, skjult anlegg (som ikke har plass til en stor, tykk og ubrukelig SCART), hadde jeg også håpet på gjeninnføringen av den eksterne boksen, i det minste som en opsjon til de som ønsker det...
    Jeg mener å ha lest at dette skal gjeninnføres?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1024x768 for en ny 42" i 2007? Er det lavprissegmentet Pioneer går mot?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Pioneer har jo på 7. generasjon beveget seg i kraftig retning av lavprissegmentet sammenlignet med forrige runde. Jeg kan tenke meg at de på 8. generasjon kjører samme oppløsning til enda bedre priser samt introduserer en ny FullHD-serie, som da forhåpentligvis deler samme kontrastnivå... Vi får se, det er jo også mulig at 1080P-TVen ender opp med type 5000:1 som en oppfølger til 5000EX, da er det plutselig ikke like fett lenger...

Jeg er delvis enig i at oppløsning ikke har alt å si, men samtidig vet en jo at økt oppløsning gir en hel del mer skarphet. På relativt kort sitteavstand i en vanlig stue og 50 tommer tror jeg absolutt 1080P har noe for seg...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Pioneer har jo på 7. generasjon beveget seg i kraftig retning av lavprissegmentet sammenlignet med forrige runde.
    Modell 427 til ned mot 20k mot slutten av produktsyklusen er fremdeles godt over snittprisen for en TV med den størrelsen. For en ny 42" TV med kun 1024x768 forventer jeg i 2007 en pris under 10k.

Og så driver de utrolig nok fremdeles med skjermer med 768 linjer. For TV er det 720 og 1080 som gjelder. 1024 er også alt for liten horisontal oppløsning for den vertikale oppløsningen skjermen har. Pikslene passer for en skjerm med format 9:12 og ikke 9:16.

Jeg kan heller ikke se hva som er radikalt nytt med disse panelene som gjør at de skal kalles CED og ikke plasma. Dette er et rent markedsføringstiltak og målet er selvsagt å lure de forbrukerne som har hørt om SED til å tro at det er denne nye paneltypen Pioneer kommer med.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nja, nå blir du kanskje litt entydig opptatt av oppløsning her da... Det er jo en hel del øvrige elementer som også betyr en hel del. Oppløsningen på Pioneers plasma-TVer er som du sier litt merkelig, men samtidig blir jeg stadig imponert over den ekstremt gode skaleringen. Mulig neste generasjon 42" XGA-TVer må ned på 15.000 for å nærme seg budsjettklassen i enda større grad, men 10.000, det synes jeg ikke er nødvendig for en Pioneer-TV, selv i 2007...

Samtidig er jeg enig med deg at 1920x1080 bør være Pioneers neste fokusområde i det øvre sjiktet, men jeg har samtidig ingen betenkeligheter med at de også lanserer nye modeller med dagens oppløsning som samtidig har fargegjengivelse, kontrastnivå og design i referanseklassen til "folkelige" priser.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

In this year company Pioneer will begin sales to a new series of the plasma television sets of the eighth generation - G8

In this year company Pioneer will begin sales of the new "eighth" generation of plasma television sets - G8
    These will be without any exaggeration - most expected and best plasma television sets 2008- oho of the year

Into the rule of the plasma television sets 8- oho of generation (Generation 8) Pioneer will enter the following models:

Models of high expansion (Full HD):

Models with the extended functional possibilities

50 inches:
    -
    Pioneer Pdp-lx508d

60 inches:
    - Pioneer Pdp-lx608d

Standard plasma panels:

50 inches:
    - Pioneer Pdp-lx5080d

60 inches:
    - Pioneer Pdp-lx6080d
    XGA- panel:

42 inches:
    -
    Pioneer Pdp-428xd

50 inches:
    - Pioneer Pdp-508xa
    - Pioneer Pdp-508xd

Standard plasma panels

42 inches:
    - Pioneer Pdp-4280xa
    - Pioneer Pdp-4280xd

50 inches:
    - Pioneer Pdp-5080xa
    - Pioneer Pdp-5080xd

Standard plasma panels, executed in design G7

42 inches:
    - Pioneer Pdp-sx4280d

50 inches:
    - Pioneer Pdp-sx5080d Basic special features of the plasma panels Pioneer of series G8:

Contrasting relationship 20000:1!
    Only represent: according to the index of "contrast" the plasma television sets Pioneer and now some of the good (in series Pioneer G7 the factor of contrast 4000:1). what staggering will be the image with contrast 20 000: 1 - we learn only with the entering of the plasma television sets Pioneer of the eighth generation into sale. Improvements in the contrast 1.5 times in the dark part of the image

New filter for the yarkoosveshchennykh accomodations
    Plasma television sets Pioneer 8- oho generation not to fear to work in the yarkoosveshchennykh accomodations. Because of the new filter of panel G8 they will show bright image both in the filled with sunlight room - and with the bright by artificial light showroom.

The high resolution of the plasma television sets
    Permission 1080p for 50- TI and 60- TI of the one inch plasma panels Pioneer of the 8-oy series:
    1920 x 1080p/50Hz
    1920 x 1080p/60Hz

Regime of the survey of cinema (48Hz compatible)
    1080i/48Hz

In this year company Pioneer will begin sales to a new series of plasma television sets - G8
    These will be without any exaggeration - most expected and best plasma television sets 2008- oho of the year

Into the rule of the plasma television sets 8- oho of generation (Generation 8) Pioneer will enter the following models:

Models of high expansion (Full HD):

50 inches:
    -
    Pioneer Pdp-lx508d

60 inches:
    - Pioneer Pdp-lx608d

Standard plasma panels:

50 inches:
    - Pioneer Pdp-lx5080d

60 inches:
    - Pioneer Pdp-lx6080d

XGA- panel:

42 inches:
    -
    Pioneer Pdp-428xd

50 inches:
    - Pioneer Pdp-508xa
    - Pioneer Pdp-508xd

Standard plasma panels

42 inches:
    - Pioneer Pdp-4280xa
    - Pioneer Pdp-4280xd

50 inches:
    - Pioneer Pdp-5080xa
    - Pioneer Pdp-5080xd

Standard plasma panels, executed in design G7

42 inches:
    - Pioneer Pdp-sx4280d

50 inches:
    - Pioneer Pdp-sx5080d

Basic special features of the plasma panels Pioneer of series G8:

<A href="http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=ru_en&trurl=http%3a%2f%2fwww. lamir.ru%2fvcd-221%2fCatalog.html">Contrasting relationship 20000:1!
    Only represent: according to the index of "contrast" the plasma television sets Pioneer and now some of the good (in series Pioneer G7 the factor of contrast 4000:1). what staggering will be the image with contrast 20 000: 1 - we learn only with the entering of the plasma television sets Pioneer of the eighth generation into sale. Improvements in the contrast 1.5 times in the dark part of the image

New filter for the yarkoosveshchennykh accomodations
    Plasma television sets Pioneer 8- oho generation not to fear to work in the yarkoosveshchennykh accomodations. Because of the new filter of panel G8 they will show bright image both in the filled with sunlight room - and with the bright by artificial light showroom.

The high resolution of the plasma television sets
    Permission 1080p for 50- TI and 60- TI of the one inch plasma panels Pioneer of the 8-oy series:
    1920 x 1080p/50Hz
    1920 x 1080p/60Hz

Regime of the survey of cinema (48Hz compatible)
    1080i/48Hz

The fundamental characteristics of the plasma panels FULL HD- permission are represented in the table:

The fundamental characteristics <A href="http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=ru_en&trurl=http%3a%2f%2fwww. lamir.ru%2fvcd-221%2fCatalog.html">of the plasma panels of high resolution are represented in the table:

Communication joints of the standard plasma panels:

Communication joints of the "moved" plasma panels:

New improved panel for the standard plasma panels 8- oho of the generation:

New improved panel for the "moved" plasma panels 8- oho of the generation:

It is also necessary to answer the following special features of the new <A href="http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=ru_en&trurl=http%3a%2f%2fwww. lamir.ru%2fvcd-221%2fCatalog.html">plasma panels Pioneer

</B>Intellectual control of the brightness
    Brightness automatically is optimized under the illumination of accomodation because of the light sensor</B>

Improvements HDMI in the interface:
    - Hdmi-cec for smart control (for best control of complex AV- devices)
    </B>- the presence 3rd HDMI interfaces in all models
    - version HDMI 1.3.

The images improved are with technology:
    - Completely new ASIC development
    - Integrated into single ASIC (Compatible for XGA/FHD)
    - ASIC = Application Specific Integrated Circuit

Improved image quality:</B>
    - clean picture, complete absence of "interferences" and "it is noise"
    - high quality 3D IP image
    - the realism of the image
    - the absence of "track" in the dynamic scenes
    - the improved "smoothened" regime of the survey of the cinema
    - full-automatic zuum

In the plasma panels Pioneer is realized the function "picture-in- picture":</B>

</B>Home gallery by USB 2.0
    Simply you will connect to the plasma television set Pioneer camera, camera or map of memory and organize slide- show on the large screen

Screen menu in 17 languages, including THE RUSSIAN
    English/French/German/Spanish/Italian/Dutch/Swedish/Danish/Norwegian/Finnish/Turkish/Russian/Greek/Czech/Portuguese/Polish/Ukrainian

Computer entrance (PC input) for all models

Rapid and energy-saving regime of the disconnection:
    In the panels 7- oho of the generation: power on > standby > on screen
    In the new panels 8- oho of the generation: power on > on screen

For achievement of the best image and commutation with AV- devices HD AV converter Pda-v100hd: 6 is input even 1 HDMI the output

- INPUT1 HDMI (with RCA pin Analog audio LR in)
    - INPUT2 Component (with RCA pin Analog audio LR in)
    - INPUT3 SCART/HDMI (Composite/S-Video/RGB selectable)
    - INPUT4 HDMI (with RCA pin Analog audio LR in)
    - INPUT5 AV in (Composite, S- video, Audio L/R)
    - INPUT6 HDMI

- Input select control
    - Hdmi-cec control
    - IR remote (Remote controller or SR connection)
    - Select switch at front panel
    - Rs-232c command control

Expected entering into sale of the plasma panels Pioneer G8 - the second-half 2007- oho of the year

Side 1 av 67 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •