Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 67 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1325
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Nå jeg snakker med ulike selgere i forskjellige butikker (Elkjøp, "Expert" (de er f... meg ikke mye ekspert) og Hifi Center kjeden, så er det fleste helt på felgen når det drar seg til med detaljspørsmål.
    Det går på mer enn bare kompetanse, men også lager, demo muligheter etc. Det kreves rett og slett mer av butikken enn å ha en nettside og ett fjernlager for å få selge pioneer fremover. Dette vil gjelde for hele europa.

EDIT: Detaljspørsmål skal man alltids klare å lete opp, tror det er svært få som klarer å pugge detaljer på ALLE produktene de har

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hmm...urovekkende dyrt. Dette blir jo ca 56.000 svenske kroner (ca 50.000 Norske).

768p frister faktisk mest nå, men det kommer an på hvor mye bedre sortnivået er på 1080p'en.
    Velvelvel, jeg er klar over specsene, men jeg tar nå dette med sortnivået med en klype salt. Det har alltid vært slik at sortnivået øker jo lavere paneloppløsningen er, så jeg ser ikke helt hvorfor det plutselig skal være omvendt nå.

Når det gjelder pris så er det verdt å merke seg at 507XA faktisk har en veiledende pris på 40 000 kroner, mens den ganske kjapt ramlet til 35 000,- og nå er mulig å få tak i til rundt 30 000,-.

Så om den nye 50" 1080p blir lansert til rundt 50 000,- vil jeg tro det ikke tar så altfor lang tid før vi ser den ned mot 40 000,-. Og det er jo ikke halvgæærnt. Da ramler nok HD-Ready-variantene ned mot mellom 20 000,- og 30 000,-.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    Det går på mer enn bare kompetanse, men også lager, demo muligheter etc. Det kreves rett og slett mer av butikken enn å ha en nettside og ett fjernlager for å få selge pioneer fremover. Dette vil gjelde for hele europa.

EDIT: Detaljspørsmål skal man alltids klare å lete opp, tror det er svært få som klarer å pugge detaljer på ALLE produktene de har
    Uten å starte noen ny hetsetråd mot butikkmedarbeiderne i diverse brunevaravdelinger rundt om i det ganske land, så er vel poenget at kunnskapsnivået til de ovennevnte generelt sett er under enhver kritikk

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Jeg regner med at OLED teknologien er for langt unna enda, selv om en 27" kommer på markedet i år.

Men det som plager meg er at det sies at neste (9) gen. plasma kommer med Superfosfor panel med 100.000:1 i kontrast - spørsmålet er hvor langt unna dette er..... Noen som har hørt noe :?:

Dist
    Hehe, la oss starte en offisiell tråd for 9. generasjon pioneer like så godt først om sist!

Vil tro pioneer atter en gang forsøker å slå på stortromma...inntil videre er jeg personlig meget godt fornøyd med 507xa, og skal ta 8. generasjon 50-tommer GRUNDIG i nærmere øyensyn før jeg eventuelt vurderer å bytte..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, la oss starte en offisiell tråd for 9. generasjon pioneer like så godt først om sist!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer roadshow

Var på roadshow/g8 møte i Stavanger og må si jeg ble imponert av sort nivå på den nye 508. Fekk testet 507 og 508 på siden av hverandre med samme kilde. Og ikke minst var panorering mye bedre på 508 fremfor 507. Jeg synest hakkingen som har vert et stort problem var merkbart mye bedre.
    Veil pris 34900,- 4280 vil ligge på ca 24900,- 1080p Skjermene som kommer senere ca okt ,vil ligge på ca 50000,- ++ tippet Pioneer.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    35.000 i veiledende pris på 508 er ikke gærnt. Det vil i tilfelle være det samme som i Danmark, og lavere enn veiledende var på 507. Regner med at dette er uten fot. Noen som kan be-/avkrefte det?

Ellers må jeg si det var hyggelig å se Alex inne på tråden her. Du er jo en stor Pioneer-fan, så jeg lurte litt på hvor du var blitt av....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy f... sier bare jeg!

Så pdp-428 og pdp-508xa ved siden av tvene fra nåverende generasjon i dag!

Her snakker vi enorme forskjeller, spesielt mtp bevegelse og sortnivå, pdp-4270 så ut som en 5 år gammel lcd skjerm i forhold!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer roadshowet til Oslo...?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Ellers må jeg si det var hyggelig å se Alex inne på tråden her. Du er jo en stor Pioneer-fan, så jeg lurte litt på hvor du var blitt av....
    Må ta meg en liten pause fra AV en gang i blant, men jeg vender alltid tilbake..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Fy f... sier bare jeg!

Så pdp-428 og pdp-508xa ved siden av tvene fra nåverende generasjon i dag!

Her snakker vi enorme forskjeller, spesielt mtp bevegelse og sortnivå, pdp-4270 så ut som en 5 år gammel lcd skjerm i forhold!
    Uttalelser som denne får det virkelig til å brenne i lommeboka..

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at det har kommet et program for å fjerne midlertidige innbrenninger på denne generasjonen (endelig!). Det betyr vel at den største bakdelen ved plasma fortsatt vil bli ett problem også på disse skjermene?

PIONEER PDP508XD << UK >> AVLAND Pioneer PDP-508XD 50" Project Kuro Plasma Display
    "Screen orbiter and screen memory (burn-in) wipe functions"
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes ikke det var noe særlig forskjell å snakke om mellom 6. og 7.generasjonen, og sitter fortsatt på min 506XDE og er vel egentlig meget fornøyd. Disse nye 1080P derimot ser ut til å være en god del forbedret, og det skal bli spennende å se hva en 1080P 50" havner på når den når nettbutikkene. Bedre sortnivå, bedre kontrast, bedre bildeprosessor/mindre hakking med vanskelige panoreringer og mulighet for 1080P bør gjøre disse til noen vanvittige skjermer med tanke på hva Pioneer leverer i dag.

Når det gjelder retention, trenger man ikke noe eget program for det. Om det skulle forekomme, kjør skjermen på DYNAMISK og sett den på en kanal uten bilde (snø) i et par timer...eventuelt over natta.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kommer nok til å bytte min 506XDE nå, men så ingen verdens poeng i å bytte til 507, som jo nærmest er samme TVen (men uten den eksterne boksen jeg har bruk for). NÅ snakker vi om oppgradering... Spørs om jeg gidder gå for Full-HD-modellen med det første, den var jo ekstremt kostbar da.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i tvil, men jeg tror heller ikke jeg kommer til å gå for den meget kostbare 1080p-modellen. Jeg regner med at 16.000:1/720p'en er en såpass bra oppgradering at jeg kan være fornøyd med en slik frem til 20.000:1/1080p er kommet til f.eks andre generasjon og kanskje nede på et mer fornøyelig prisnivå.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvilke forskjeller det er på 508 og 5080, kommer begge til norge?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...men så ingen verdens poeng i å bytte til 507, som jo nærmest er samme TVen
    Det var vel å ta litt hardt i, det er tross alt en del ulike forbedringer, og ikke minst er faren for innbrenning betydelig redusert. Noe kjempeforskjell i opplevd bildekvalitet er det kanskje ikke, men forskjellene er der.

Hvis vi skal tro hva vi hører, er det imidlertid ingen tvil om at neste generasjon vil gi en soleklar forbedring..

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joffe11
    Noen som vet hvilke forskjeller det er på 508 og 5080, kommer begge til norge?
    Vet ikke om 5080 kommer til Norge, men den vil nok i hvert fall ikke ha den nye optimum mode. 'Optimum Mode' intelligently controls brightness so that you get the best picture, regardless of the lighting conditions. Our designers also call this 'Intelligent Brightness Control'.

Andre forskjeller kjenner jeg ikke til. Alle de nye skjermene vil ha HDMI 1.3 f. eks.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Jeg vil ikke motsi ditt utsagn om at Pioneer 4270 kan sammenlignes med en 5 år gammel LCD, men fantes det virkelig LCD-skjermer med horisontal oppløsning på kun 1024 pixler for 5 år siden?

Side 8 av 67 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •