Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 67 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1325
    Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hmmm..den videosnutten jeg fant på din link var nok ikke fra den presentasjonen som nettopp var i Roma. Denne videoen ble lagt inn 22 desember 2006, altså en god stund før messen. Vil også påstå at det er Pioneer PDP-5000EX som vises her, eller tar jeg feil?
    ooops, det har du nok rett i. Var litt vel ivrig etter å poste noe nytt på siden her....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakset fra avsforum.com:

«Here is a comment from a Danish ISF calibrator who attended the Münich show last week and saw the Pioneer 8G's:

"First off, they are definitely worth the wait!

The setup at the Münich show wasn't optimal. The calibration etc. But good enough to get an impression of the screens.

Impressed by the fact that the 60" model had the same picture quality as the smaller models. Not the case with the 7G's.

The difference in contrast levels between Elite and non-Elite - not noticeable.

Black is black. And without compromising on shadow detail. Actually, the shadow detail has improved a lot.

When comparing the new 1080p models with the FHD1, the "FHD1 was a joke".

Pioneer has succeeded in setting a new standard in what we can expect from a flat screen TV.

Even the new Panasonic line (which is really good) look "boring" compared to the 8G's.

And when looking at any of the new LCD's after the 8G's there was no contest at all! (they all looked really bad compared to the 8G's).

With the new 8G's it isn't relevant to talk about resolution anymore or contrast or color spectrum. These new displays are at a 100%.

Color precision, only time will tell (when we get more in-depth reviews).

The same goes for signal processing, scaling and reflection in the glass and how well they can be calibrated.

All the numbers and specifications we normally compare is irrelevant to discuss with the 8G's. We have to start looking at other things now."»

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakset fra avforums.com:

«"Ok, for those interested here is some info from the big Swedish Pioneer dealer meeting in Stockholm (I have summarized and translated the most important points made):

"Pioneers VIP 8G meeting in Stockholm.

Extremely impressed with all the demos of the 8G's.

The black level is really good, even compared to the Pioneer 7G's.

BDP-LX70 Blu-ray player connected to their HDMI switch, connected to a 7G a 8G a Sony KDL40W2000 and a Sharp LC42XD1E.

Almost a completely darkened room, black wall behind the screens, so good conditions for judging the black levels.

The difference between the black levels on the 7G and 8G was as big as the difference between the blacks on the LCD's and the 7G (that's how much better the 8G looked)!

All models have a PC input and 3 HDMI inputs (2 of the HDMI's support DVI-D and 1:1 pixelmapping)

All models support 1080p 24/50/60hz.

One of the most interesting Demo's was the Blu-ray version of Flightplan.
    They showed it in 1080 60hz to test the 2-3 pulldown.

The LCD's had so much "tearing" that you couldn't read the departure flights when the camera swept over them. The 7G handled it really well but the 8G even better.

They showed still pictures (which LCD's traditionally handles very well) to test blocking. You could see a lot of blocking on the LCD's but it was non present on the 8G.

Scenes with fast moving water was free of blocking effects on the 8G.

Pioneer showed their receivers, dvd players, sound systems etc. but the 8G's was what impressed the most."»

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Videogjennomgang av menysystemet på 508'rn. Scroll ned til ca. midten av siden.....

PIONEER PDP508XD << UK >> AVLAND Pioneer PDP-508XD 50" Project Kuro Plasma Display

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende! Jeg gleder meg virkelig til Pioneer-skjermen kommer i norske butikker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Imponerende! Jeg gleder meg virkelig til Pioneer-skjermen kommer i norske butikker.
    Veldig fristende å avertere 507XA til salgs

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Inspill; Hva venter vi oss og når kjøper vi ?

Jeg regner med at OLED teknologien er for langt unna enda, selv om en 27" kommer på markedet i år.

Men det som plager meg er at det sies at neste (9) gen. plasma kommer med Superfosfor panel med 100.000:1 i kontrast - spørsmålet er hvor langt unna dette er..... Noen som har hørt noe :?:

Dist

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Jeg regner med at OLED teknologien er for langt unna enda, selv om en 27" kommer på markedet i år.

Men det som plager meg er at det sies at neste (9) gen. plasma kommer med Superfosfor panel med 100.000:1 i kontrast - spørsmålet er hvor langt unna dette er..... Noen som har hørt noe :?:

Dist
    Ikke hørt noe om dette nei. Uansett orker jeg ikke mer venting nå, og hopper på 508 når den kommer, om den da er så god som den virker. Holder for meg noen år fremover, så får vi se om en 5 års tid hva som frister på markedet da....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å sammenligne 427xa og 4280 var en fryd. Mens 427 slet med sortnivået var 4280 faktisk sort. Men fargene kunne se bedre ut på 427xa. Begge sto i standard modus så det er nok store forbedringspotensial på begge skjermene. Prismessig blir skjermene i øvre prisklasse hvis vi tar utgangspunkt i villedende pris på diverse skjermer. Det blir ingen etterfølger til 4270xa, 4280 etterfølger 427xa. Uannsett, dere har noe å glede dere til på sensommeren!!

Edit:skriveleif

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    Å sammenligne 427xa og 4280 var en fryd. Mens 427 slet med sortnivået var 4280 faktisk sort. Men fargene kunne se bedre ut på 427xa. Begge sto i standard modus så det er nok store forbedringspotensial på begge skjermene. Prismessig blir skjermene i øvre prisklasse hvis vi tar utgangspunkt i villedende pris på diverse skjermer. Det blir ingen etterfølger til 4270xa, 4280 etterfølger 427xa. Uannsett, dere har noe å glede dere til på sensommeren!!

Edit:skriveleif
    Hei! hvor har du sett 4280 henne? Og er du sikker på at fargene så bedre ut på 427, som har langt dårligere sort og hvitt?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å sammenligne 427xa og 4280 var en fryd. Mens 427 slet med sortnivået var 4280 faktisk sort. Men fargene kunne se bedre ut på 427xa.
    Er det ikke det ene, så er det det andre .......(å klage over). Fanken også, nå hadde jeg nesten håpt på at 508 skulle være "perfekt".

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Hei! hvor har du sett 4280 henne? Og er du sikker på at fargene så bedre ut på 427, som har langt dårligere sort og hvitt?
    Pio har begynt å vise disse frem. Jeg synes fargene så bedre ut på 427, 428 ble nesten litt for mørk. Det skal vel sies fargene fint kan ha "vært" korrekt på 428, men på de filmene som gikk synes jeg det var litt mer smell på 427. Men å se hvordan sortnivået var tilnærmet lik rammen rundt var utrolig. Som å se en lcd og plasma ved siden av hverandre.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pio har begynt å vise disse frem.
    Ikke akkurat et tilfredstillende svar.:-D
    Jeg er også interessert i å vite hvor du har sett TV'ene.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Ikke akkurat et tilfredstillende svar.:-D
    Jeg er også interessert i å vite hvor du har sett TV'ene.
    Pio har roadshow for forhandlere, hvor de viser og snakker om nye produkter. Ingen hemlighet at de startet med sørlandet i går.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pio har roadshow for forhandlere, hvor de viser og snakker om nye produkter. Ingen hemlighet at de startet med sørlandet i går.
    Aha, fikk dere vite noe om veiledende priser på de forskjellige modellene? De danske forhandlerne har fått følgende liste (tatt fra dansk forum på: http://www.hifi4all.dk/):

Så har jeg fået nogle officielle danske priser og leveringstider:

Slutningen af juni:

768p 50" 5080XD: 33.000 kr.
    768p 50" 508XD : 35.000 kr.

Omkring september:

1080p 50" LX-508XD: 45.000 kr.

Det er de modeller, jeg kunne få info om lige nu.

Der kommer ingen "lille" 1080p model (LX-5080XD), kun ovennævnte.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...urovekkende dyrt. Dette blir jo ca 56.000 svenske kroner (ca 50.000 Norske).

768p frister faktisk mest nå, men det kommer an på hvor mye bedre sortnivået er på 1080p'en.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, fikk dere vite noe om veiledende priser på de forskjellige modellene? De danske forhandlerne har fått følgende liste (tatt fra dansk forum på: http://www.hifi4all.dk/):

Så har jeg fået nogle officielle danske priser og leveringstider:

Slutningen af juni:

768p 50" 5080XD: 33.000 kr.
    768p 50" 508XD : 35.000 kr.

Omkring september:

Det er de modeller, jeg kunne få info om lige nu.

Der kommer ingen "lille" 1080p model (LX-5080XD), kun ovennævnte.
    Ikke så mye jeg husker på sparket, men de ligger omtrent på dagens nivå. 1080p skjermene var det foreløpig ingen veil pris på, de kommer ikke før til høsten, men over 50k var visst ingen dårlig gjetning. Ellers så er det verdt å merke seg at Pio skal ta større kontroll over distribusjonen, dvs kun "sertifiserte" forhandlere i ulike kategorier får selge produkter tilhørende det kategorinivået de er sertifisert for. Prismessig kan dette være negativt for forbruker, men det er for å sikre at kompetansen og servicenivået blir ivaretatt for de kategoriproduktene. Pio skal tydligvis i større grad grad rendyrke en high-end profil.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev en mail til Pioneer Norge, og spurte de om prising, og evt. lanseringsdato på de nye modellene i Norge (de uten full HD oppl.) Det virker som vi må vente helt til slutten av juli her på berget. Her er svaret jeg fikk:

Hei

Vi har ikke fastsatt prisene på 8. generasjon plasma-TV enda desverre. De vil være tilgjengelig i slutten av juli.

Med vennlig hilsen
    Espen Nylenden
    Pioneer Norge AS
    Ha en glad dag!

mailto:espen.nylenden@pioneer.no
    Pioneer Norge - Plasma TV, Bilstereo, Surround, Hjemmekino, DVD og DJ ustyr

Hei!

Kan dere bekrefte veiledende norske priser på de nye plasmaene som kommer i slutten av juni, begynnelsen av juli?

Spesielt interessant er 5080 og 508 prisingen. Har dere også en dato for lanseringen i Norge?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så er det verdt å merke seg at Pio skal ta større kontroll over distribusjonen, dvs kun "sertifiserte" forhandlere i ulike kategorier får selge produkter tilhørende det kategorinivået de er sertifisert for.
    Det var dårlig nytt. Det betyr som regel mindre konkurranse butikkene imellom, og høyere pris for oss forbrukere. Og en må vel nesten også spørre: Trengs det høyere kompetanse for å selge en Pioneer-skjerm enn f.eks. Panasonic? Nå jeg snakker med ulike selgere i forskjellige butikker (Elkjøp, "Expert" (de er f... meg ikke mye ekspert) og Hifi Center kjeden, så er det fleste helt på felgen når det drar seg til med detaljspørsmål. Jeg tipper at de fleste her på forumet går mange selgere en "høy gang" når det gjelder både kompetanse og innsikt i forskjellige merker/modeller i et komparativt perspektiv.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Først som sist.....

Da er det vel bare å begynne å forberede oss på en Powerbuy på Pioneer PDP-LX508D ?

Side 7 av 67 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •