Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 67 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 1325
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Du kan få mange svar på det spørsmålet de vil sprike i alle retninger. De første 100 timene du bruker skjermen så er den mest utsatt for innbrenninger og i den perioden bør du ikke sette kontrasten høyere enn midten. Du kan sikkert begrense spillingen litt og helst unngå filmer med letterbox oppe og nede. Bildet bør fylle hele ruten...

Det er mange som gir fullstendig blaffen i dette og jeg har enda ikke lest om noen som har grilla skjermen annet enn middlertidig. Pioneer er også den sterkeste tv-en på akkurat dette. På den annen side... Bedre føre var enn etter snar.
    Dette kan du vel ikke mene? Til og med 7. gen har Pioneer vært veldig utsatt for innbrenning. Panasonic har derimot vært kjent for å være den mest resistente!
    Fra 8. gen er dette vistnok blitt mye bedre og 9. gen skal ikke ha det i det hele tatt.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Dette kan du vel ikke mene? Til og med 7. gen har Pioneer vært veldig utsatt for innbrenning. Panasonic har derimot vært kjent for å være den mest resistente!
    Fra 8. gen er dette vistnok blitt mye bedre og 9. gen skal ikke ha det i det hele tatt.
    EH?

8 generasjon Pioneer er noe helt annet enn 7 generasjon. Med Kuro designet Pioneer helt nye paneler og disse er meget bra når det kommer til retention og ikke minst permanente innbrenninger. Kuro skal nesten være imun mot dette så lenge du har på pixel orbiter på. Panasonic sine skjermer er langt mer sårbare på dette og retention får du garantert i starten... Hvis du skal spille mye og du er nervøs for dette så er Pioneer det beste valget. Det er ingen diskusjon. Det er fakta

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EH?

8 generasjon Pioneer er noe helt annet enn 7 generasjon. Med Kuro designet Pioneer helt nye paneler og disse er meget bra når det kommer til retention og ikke minst permanente innbrenninger. Kuro skal nesten være imun mot dette så lenge du har på pixel orbiter på. Panasonic sine skjermer er langt mer sårbare på dette og retention får du garantert i starten... Hvis du skal spille mye og du er nervøs for dette så er Pioneer det beste valget. Det er ingen diskusjon. Det er fakta
    Enig Dudeeven.

Jeg har riktignok 5090, men har mange venner som har 8G, innbrenning er NULL problem fra og med 8G, sånn er det bare. Hva gjelder innkjøring så er det helt riktig, og det går for så vidt for alle plasmaskjermer. Har ikke noe med innbrenning problematikk og gjør. Det går heller på dette med at bruke samtlige piksler for og ”settla” di. Med andre ord, få di i gang. Fosforen i hver piksel trenger aktivitet for og gå seg til rett og slett. Jeg var skeptisk til dette, men jeg så en klar forbedring på alt, når jeg passerte 100-200 timer. Da sier det seg selv at over de første 200 timer så kjører man Zoom for og bruke samtlige piksler, etter det så er det greit og se på 2:35 med sorte felter over og under.

Hva gjelder PS3 spilling som noen er bekymra over, så sier jeg bare, spill så mye du vil, Pioneer skjermen er helt ypperlig for den slags, no worries.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp dette med innbrenningsproblematikken var en av faktorene jeg tok hensyn til når valget sto mellom LG og Pioneer. Etter å ha lest litt rundt, virket det som det er mye mer vanlig å oppleve midlertidig innbrenning. Jeg håper på å måtte tenke minst mulig på dette.

Er det noen som kan avklare noe for meg. Ser det selges receivere med HD-lyd. Vil en eldre forsterker ikke gi lyd i det hele tatt ved HD-sendinger?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Enig Dudeeven.

Jeg har riktignok 5090, men har mange venner som har 8G, innbrenning er NULL problem fra og med 8G, sånn er det bare. Hva gjelder innkjøring så er det helt riktig, og det går for så vidt for alle plasmaskjermer. Har ikke noe med innbrenning problematikk og gjør. Det går heller på dette med at bruke samtlige piksler for og ”settla” di. Med andre ord, få di i gang. Fosforen i hver piksel trenger aktivitet for og gå seg til rett og slett. Jeg var skeptisk til dette, men jeg så en klar forbedring på alt, når jeg passerte 100-200 timer. Da sier det seg selv at over de første 200 timer så kjører man Zoom for og bruke samtlige piksler, etter det så er det greit og se på 2:35 med sorte felter over og under.

Hva gjelder PS3 spilling som noen er bekymra over, så sier jeg bare, spill så mye du vil, Pioneer skjermen er helt ypperlig for den slags, no worries.
    Jeg tar faktisk ikke hensyn til dette med letterbox, men jeg passer på og se flere 1:85 filmer enn 2:35 filmer. Andre ganger zoomer jeg en tv kanal slik at undertekstene blir borte så lar jeg den bare svive...

Får den retention så switcher jeg over på snø i 5 - 10 minutter.

Jeg var litt bekymret for innbrenning før jeg kjøpte skjermen, men nå bruker jeg bare litt sunn fornuft og utover det så gir jeg blaffen. En tv er en underholdnings stasjon og slike bekymringer skal man ikke ha...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Rolle

EH?

Lurt å lese hele innlegget
    Jeg påpekte at Pio ikke har vært særlig god på dette. Problemet er aldri helt borte da plasmapaneler alltid vil kunne få innbrenning uansett merke. 8. gen er bedre, men det er drøyt å si at den er "best" . 9. gen virker som kan være av de beste.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Rolle

EH?

Lurt å lese hele innlegget
    Jeg påpekte at Pio ikke har vært særlig god på dette. Problemet er aldri helt borte da plasmapaneler alltid vil kunne få innbrenning uansett merke. 8. gen er bedre, men det er drøyt å si at den er "best" . 9. gen virker som kan være av de beste.
    Klart man kan brenne dem inn. Retention problemet vitner jo om dette. Jeg hadde en 8 gen Pioneer en liten stund og jeg så ikke tegn til retention på den. På Panasonicen kommer det ganske ofte, men som sagt så er det lett å fjerne. Tv logoer og teksting brenner seg ikke fast på noen måte...

9 gen Pioneer er en oppgradering av den teknologien de skapte med forrige generasjon så at den skal være ekstremt mye bedre enn 8 gen på akkurat dette problemet har jeg litt vanskelig for å tro.

Så langt har jeg kun lest om en som har fått innbrenning på en 8 gen Pioneer plasma. Man kan alltids diskutere de forskjellige merkenes fordeler og bakdeler, men når det kommer til retention så ligger Pioneer foran de andre. Det samme gjør de med sortnivået. På bevegelse er de ikke like sterke... Der ligger Panasonic ganske langt foran.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så eksempelvis en Panasonic PX80 er bedre enn Pioneer på bevegelse? (la oss feks si fotball)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart man kan brenne dem inn. Retention problemet vitner jo om dette. Jeg hadde en 8 gen Pioneer en liten stund og jeg så ikke tegn til retention på den. På Panasonicen kommer det ganske ofte, men som sagt så er det lett å fjerne. Tv logoer og teksting brenner seg ikke fast på noen måte...

9 gen Pioneer er en oppgradering av den teknologien de skapte med forrige generasjon så at den skal være ekstremt mye bedre enn 8 gen på akkurat dette problemet har jeg litt vanskelig for å tro.

Så langt har jeg kun lest om en som har fått innbrenning på en 8 gen Pioneer plasma. Man kan alltids diskutere de forskjellige merkenes fordeler og bakdeler, men når det kommer til retention så ligger Pioneer foran de andre. Det samme gjør de med sortnivået. På bevegelse er de ikke like sterke... Der ligger Panasonic ganske langt foran.
    Jeg tror vi er ganske enige

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan alltids diskutere de forskjellige merkenes fordeler og bakdeler, men når det kommer til retention så ligger Pioneer foran de andre. Det samme gjør de med sortnivået. På bevegelse er de ikke like sterke... Der ligger Panasonic ganske langt foran.
    La oss håpe at 10. gen blir like god (eller bedre) enn Pana på panorering. Samt at prisen dropper ytterligere. DA begynner vi å snakke flatskjerm.
    Frem til det kommer tror jeg at jeg kunne vært godt fornøyd med en 8. gen.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig fått TV'n i hus. Har foreløpig bare analoge signaler, men alt ser likevel helt greit ut, selv uten å ha forandret noen innstilninger. Går det greit å legge inn innstilninger nå (evt ha på redusert kontrast), eller bør jeg vente?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er en ting jeg sliter med å skjønne....

Man snakker om å få innbrenning når man kjører letterbox, men er ikke letterbox kreert av avslåtte pixler (uendelig sort) ?
    Hvordan kan isåfall avslåtte pixler brenne seg inn som et bilde ?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Man snakker om å få innbrenning når man kjører letterbox, men er ikke letterbox kreert av avslåtte pixler (uendelig sort) ?
    Hvordan kan isåfall avslåtte pixler brenne seg inn som et bilde ?
    Innbrenning er egentlig et villedende uttrykk. Det er ulik aldring av pikslene som gir effekten. Så når et fast mønster står over lengre tid så vil noen piksler ha lyst lengre enn andre og dermed bli litt blassere eller lysere alt etter om de har stått på eller av.
    Slik har jeg forstått det.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: I orden.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå brukt skjermen noen dager. Jeg har foreløpig bare antennekabel direkte inn i tv'n, HD-tuner kommer først om et par uker. Jeg synes bildet ved "bruker" fungerer overraskende bra. Dette gjelder både på vanlige tv-sendinger og dvd. Får ikke dette helt til å stemme med det jeg har lest tidligere. Jeg har da lest overalt at det trengs mye justering for å få til et godt bilde. Jeg testet ut noen innstilninger jeg fant her på forumet som var postet av J.Haugen. Disse ble lagt inn under filmmodus. Jeg synes faktisk at bildene rett ut av esken virker bedre. De kan helt sikkert bli enda bedre, men som sagt synes jeg det allerede fungerer veldig bra. Kan det være at den er bedre rett ut av esken nå enn hva som var tilfellet for de første tv'ene av denne modellen som kom i butikkene?

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått HD-PVR fra canal digital. (tilkoblet via HDMI) Noen andre som har denne boksen? Denne har jo fått litt ymse kritikker, og jeg lurer derfor på hvilke innstilninger dere bruker til SD- og HD-sendinger. (dette gjelder både for selve TV'n, men også innstilninger på dekoderen) Jeg sette veldig stor pris på hjelp :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen gi meg tips (enkle grep) jeg kan gjøre på min PDP-5080XA? Tenker på Bilde - AV alternativ - Bruker

Denne tråden var veldig uoversiktelig og etter en halvtime ga jeg opp å lese mer :-?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Kan noen gi meg tips (enkle grep) jeg kan gjøre på min PDP-5080XA? Tenker på Bilde - AV alternativ - Bruker

Denne tråden var veldig uoversiktelig og etter en halvtime ga jeg opp å lese mer :-?
    Denne tråden egner seg bedre: http://avforum.no/forum/tv-apparater...pdp-508xd.html

Jeg bruker innstillingene anbefalt på denne tråden på min 5080XA. Har tilpasset de litt etter min smak og er godt fornøyd med det

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spørsmål angående tilkobling av pc. Har en vga-scart kabel liggendes. Forsøkte koble denne til alle 3 scart-utganger, men får bare svart-hvitt bilde. Hva er galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pioneer 5080xa

hei dette er mitt første innlegg og er ikke vedig proff på dette så jeg søker litt hjelp. har hatt bang olufsen stereo og tv frem til jeg flyttet for 1 mnd siden. har solgt det meste og endte med og kjøpe en utgått pioneer plasma modell på elkjøp nå igår,
    Spørsmål 1: syntes bildene er alt for dårlige, men sitter mellom 2,5m til 3m unna tv er dette for kort avstand?
    Spørsmål2: har dm 7000-s dekoder Skart dvd spiller scart(vil ha Blueray snart)
    er det egne innstillinger som egner seg for dette?

Side 66 av 67 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •