Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 65 av 67 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 1325
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er de "vanlige" kalibrerings mulighetene så dårlige at ISF blir kjempe viktig eller er det mulig å oppnå et godt resultat gjennom de "vanlige" menyene?
    Du kan oppnå et "greit" resultat ved hjelp av de vanlige brukerinnstillingene, men visse aspekter som perfekt gråskala og gamma får du dessverre ikke på 508/5080 uten å gå inn i fabrikk/service-menyen. Og da må du vite hva du gjør!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk for svar, J.Haugen.
    Helt klart at man må ikke røre noen innstillinger i en servicemeny uten at man er 100% sikker på hva man gjør. I tillegg trenger man gjerne semi-proft kal. utstyr el. for å ha nytte av de evt. innstillingene de tilbyr for å kunne fintrimme gråskala og gammakurven.

Trenger svar på noen spørsmål til før jeg bestemmer meg for om 4280XA er noe for meg.

Vet dere om noen som har vært i servicemenyen på 4280XA og
    hvordan man kommer inn i den ?

Og om man har like gode innstillingsmulighetene her som i ISFmenyen til 428XD ?

Stemmer det at man mister garantien hvis man går inn i servicemenyen ?

Eller er det bare slik at du selv må betale for et evt. problem som f.eks oppstår fordi man var uheldig/uforsiktig når man fiklet i servicemenyen..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pana vs pio

Hei! Hadde egentlig bestemt meg for panasonic 50pz800 men må si at jeg ble litt i tvil da jeg var innom exspert på lade i trondheim. Snakket da med en ansvarlig på tvavdeligen og jeg kan med sikkerhet si at han hadde peiling. Han sa til meg at han ville vente med å kjøpe 50 tommern til pioner kom med sine nye modeller slik at jeg fikk sammenligne de to. Han hadde vært på visning med denne modellen og andre tver nylig og denne var suveren. Han sa at den ble å lande på ca 30K. Men er det dette som er toppmodellen? Isåfall så er den jo like dyr som panasonicen. Den blir jo å lande på tett under 30K. Da er vell ikke valge så vanskelig lengre Noen som forresten vet d siste om lanseringen på denne tven?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaahn
    Hei! Hadde egentlig bestemt meg for panasonic 50pz800 men må si at jeg ble litt i tvil da jeg var innom exspert på lade i trondheim. Snakket da med en ansvarlig på tvavdeligen og jeg kan med sikkerhet si at han hadde peiling. Han sa til meg at han ville vente med å kjøpe 50 tommern til pioner kom med sine nye modeller slik at jeg fikk sammenligne de to. Han hadde vært på visning med denne modellen og andre tver nylig og denne var suveren. Han sa at den ble å lande på ca 30K. Men er det dette som er toppmodellen? Isåfall så er den jo like dyr som panasonicen. Den blir jo å lande på tett under 30K. Da er vell ikke valge så vanskelig lengre Noen som forresten vet d siste om lanseringen på denne tven?
    Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!

diskusjon om Gen 9 plasma her forresten:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...erasjon-9.html

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topp-modellene til Pioneer blir hhv. 5090H og 6090H. De kommer til å koste i underkant av 30 og 50K ved lansering. Men som alle andre merker (untatt Loewe) kommer de erfaringsmessig til å synke 10 000 kroner i løpet av få måneder.Så spørs det hvor stor tålmodighet du har?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen gi meg målene på esken til 508XD?

Jeg skal hente min nyinnkjøpte TV på onsdag så jeg må vite om jeg får den inn i bilen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    133*85*36

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertelig takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Pioneer plasmaene mtp PC-bruk? Skal ha meg ny TV snart og ser da spesielt på Pioneer plasma og Sony W4000. Vil sonyen være langt bedre enn Pioneer til PC bruk? Er det stor fordel med full hd?

Lurer også på om dere mener det er verdt å betale noen lapper ekstra for 428XD fremfor 4280XA ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MetalJens
    Hvordan er Pioneer plasmaene mtp PC-bruk? Skal ha meg ny TV snart og ser da spesielt på Pioneer plasma og Sony W4000. Vil sonyen være langt bedre enn Pioneer til PC bruk? Er det stor fordel med full hd?

Lurer også på om dere mener det er verdt å betale noen lapper ekstra for 428XD fremfor 4280XA ?
    Hvorfor ikke gå for 9G isteden selv om denne mangler 42" plasma ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Hvorfor ikke gå for 9G isteden selv om denne mangler 42" plasma ?
    Har ikke lyst å svi av 25-30k på en TV, spesielt ikke når prisene bare stuper.
    I utgangspunktet tenkte jeg å bruke maks 10-12k, men nå når man kan få en Pioneer til 15k så frister det å strekke seg litt ekstra..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MetalJens
    Er også interessert i noen synspunkter på dette. Noen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde jeg kjøpe sånn galvanisk skille (eller hva det heter) til min nye 508XD?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har noen spørsmål om 8 gen Pioneer...

Prisene har falt på 42" og dermed så er den innen rekkevidde. Er denne tv-en 100hz og flimmerfri slik som Panasonics nye modeller og hvordan takler den raske bevegelser.

Hakker den eller ikke?

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pdp428xd

Står sikkert mange plasser, i denne tråden, men den er så lang at jeg ikke har lyst til å lese alt.

Men det jeg lurer på, er det noen som har beste innstillinger til nevnte skjerm?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    Står sikkert mange plasser, i denne tråden, men den er så lang at jeg ikke har lyst til å lese alt.

Men det jeg lurer på, er det noen som har beste innstillinger til nevnte skjerm?
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...pdp-508xd.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg også bruke instillingene over til 508XA?
    Noen som vet hvor jeg kan finne bordstand til 508XA? Helst uorginal, blir for dyrt med pioneer sin bordstand til 2000kr. Håper dere vet hvor jeg kan få kjøpt en slik i en fysisk butikk, hvis ikke så kan jeg kjøpe på nett hvis jeg må.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg gått til innkjøp av denne tv'n i 50" til 16995,-. Håper jeg blir fornøyd, selv om jeg vet det har kommet nyere modeller nå.

Henter tv'n på fredag, og lurer i den anledning på et par ting. Bør man ha noen slags innkjøringsperiode på denne, eller er det bare å kjøre på?

Videre har jeg et surroundanlegg jeg har tenkt å koble til. Forsterkeren er en 7 år gammel NAD-forsterker. Denne bør vel være kompatibel med tv'n?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shanky
    Nå har jeg gått til innkjøp av denne tv'n i 50" til 16995,-. Håper jeg blir fornøyd, selv om jeg vet det har kommet nyere modeller nå.

Henter tv'n på fredag, og lurer i den anledning på et par ting. Bør man ha noen slags innkjøringsperiode på denne, eller er det bare å kjøre på?

Videre har jeg et surroundanlegg jeg har tenkt å koble til. Forsterkeren er en 7 år gammel NAD-forsterker. Denne bør vel være kompatibel med tv'n?
    Du kan få mange svar på det spørsmålet de vil sprike i alle retninger. De første 100 timene du bruker skjermen så er den mest utsatt for innbrenninger og i den perioden bør du ikke sette kontrasten høyere enn midten. Du kan sikkert begrense spillingen litt og helst unngå filmer med letterbox oppe og nede. Bildet bør fylle hele ruten...

Det er mange som gir fullstendig blaffen i dette og jeg har enda ikke lest om noen som har grilla skjermen annet enn middlertidig. Pioneer er også den sterkeste tv-en på akkurat dette. På den annen side... Bedre føre var enn etter snar.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da lønner det seg sikkert å være litt forsiktig

Har lest mye i denne tråden, og blitt endel klokere på dette. Angående innstilninger ser jeg det finnes en tråd for innstillinger-pdp-508xd. Jeg har ad-utgaven. Men panelet osv skal vel være helt likt, og derfor innstilningene også passe like bra?

Nå er jeg bare spent på å se om jeg får anlegget til å fungere som det skal. Er litt redd for at det kan bli problemer ved at den mangler de rette tilkoblingsmuligheter osv. Samtidig leste jeg noe om at det kan oppstå problemer ved HD-lyd?

Greit å handle hos elkjøp om enn ikke skulle få ting til å fungere. 30 dagers returrett er kjekkt

Side 65 av 67 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •