Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 67 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 1325
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Display Daily » Blog Archive » March Surprise: Pioneer to End PDP Production

"It was as much of a surprise to most Pioneer employees as it was to us when Asahi Shimbun reported on Tuesday that Pioneer would end plasma panel production, and outsource it to arch-rival Matsushita Electric Industrial Company, the world’s leading manufacturer of plasma display panels (PDPs) and plasma TV sets. (An official announcement made a few days ago said that 42-inch display fabrication only would be outsourced to Matsushita.)

Asahi Shimbun attributed the story to "sources," and our sources tell us that this was an unintended leak from within Pioneer - unintended, at least, by Pioneer’s management - and the source of the leak is still unknown. But the story is true, and Pioneer will make the official announcement today.

As we have said more than once in this space, Pioneer had saddled itself with a can’t-win marketing strategy. Despite a complete lack of confirming evidence, the company had convinced itself that a large number of customers were willing to pay a very high premium for Pioneer’s legitimately superior image quality - a number sufficiently large enough to keep its panel fabs and TV assembly lines running at a profitable rate. We repeatedly asked Pioneer personnel if the company had really done the math, and if a realistic estimate of sales was consistent with the volume needed for profitability on the manufacturing side. We were repeatedly assured that this was the case, but the red ink kept flowing.

One reason for the continued losses is that the sales projections were largely fantasies. Dennis Barker reported in EE Times Online on Tuesday that Pioneer initially planned on sales of 720K units for the fiscal year ending March 31 (FY’07). But the products launched last fall never sold at a rate that could justify that projection, and early this year the company revised its sales estimates sharply downward to 480K. The PDP-TV business is expected to lose more than ¥10B in FY’07, Barker reported. Asahi Shimbun said Pioneer’s entire Home-use Electronics Division, which includes the PDP-TV business, would lose ¥17.5B (US $169B) in FY’07. Even Pioneer’s self-deluding management could no longer hide from this reality.

Pioneer has three PDP fabrication facilities. The Kagoshima facility will be closed, perhaps this year, while the Yamanashi and Shizuoka facilities will be re*****d for TV set assembly, sources said. As reported here previously, Pioneer will also begin making LCD-TVs with small and medium screen diagonals using panels sourced from Sharp.

Analysts have been speculating for some time that Pioneer would either have to sell off or merge its PDP business. Outsourcing panel production has not been part of the speculation because Pioneer uses a proprietary architecture to obtain its remarkably deep black levels. But it appears that Matsushita has developed equipment and processes to make panels to Pioneer’s design and specifications, while still leveraging its huge infrastructure to enable significantly lower production costs than Pioneer could manage.

So, Pioneer gets a better cost structure, which it desperately needs, but the same old questions remain: How much of a premium will the market actually pay for Pioneer’s superior panel technology at the quantities required for profitability, and can Matsushita make panels and can Pioneer make TV sets that fall within that pricing window?

And there is another question. When will Pioneer become a premium brand for Matsushita? At least one of my colleagues here at Insight Media doubts this will happen, but I wonder if Matsushita will simply stand by if lower-priced Pioneer PDP-TVs (with panels made in Matsushita factories) find a viable price-performance niche.
    Dette har jeg vanskelig for å tro før jeg ser det......pioneer har jo akkurat demonstrert G9-paneler og en rekke prototyper på CES blant annet. De er helt suvere på plasmateknologien, og jeg kan ikke se at bare kan kutte produksjonen sånn uten videre!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Dette har jeg vanskelig for å tro før jeg ser det......pioneer har jo akkurat demonstrert G9-paneler og en rekke prototyper på CES blant annet. De er helt suvere på plasmateknologien, og jeg kan ikke se at bare kan kutte produksjonen sånn uten videre!
    Vel, når de taper miliarder av yen så er det kanskje ikke så rart at de må omstrukturere. Pioneer selger ganske enkelt ikke mange nok av de dyre Kuro-skjermene sine til at produksjonen er lønnsom. Uten lønnsomhet er det neppe noen grunn til å fortsette.

Nå har jo ikke Pioneer tenkt å slutte å lage plasmaskjermer, men all panelproduksjon vil bli satt bort til Panasonic. Vi må vel regne med at også Panasonic vildra fordel av dette gjennom tilgang til Pioneer sine patenter og Kuro-teknologi.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At de setter bort produksjonen av paneler til for eksempel Panasonic, betyr ikke automatisk at Panasonic får tilgang til patenter og teknologien til Pioneer. De kan muligens "stjele" litt Det de uansett ikke får tilgang til er elektronikken bak panelene. Dette vil fortsatt Pioneer holde for seg selv.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Journalist Audun Hage sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    At de setter bort produksjonen av paneler til for eksempel Panasonic, betyr ikke automatisk at Panasonic får tilgang til patenter og teknologien til Pioneer. De kan muligens "stjele" litt Det de uansett ikke får tilgang til er elektronikken bak panelene. Dette vil fortsatt Pioneer holde for seg selv.
    Hvis du leser i en del andre meldinger på nettet så ser du at en del ingeniører fra Pioneer følger med på lasset over til Matsushitas PDP-avdeling.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dette altså bidra positivt slik at Pioneer-skjermene blir billigere?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Barthold understreker at dagens kunngjøring ikke vil berøre den nylanserte G9-serien, som kommer til å erstatte dagens 8. generasjon sommeren 2008. Disse TV-modellene vil være basert på Pioneers egenproduserte paneler. Det er først i 10. generasjon(G10) at panelene hentes fra en annen leverandør, sier Barthold."

Ifølge Lyd & Bilde og Pioneer-sjefen betyr jo det i klartekst at vi får de siste 100% pioneer-utviklede skjermene i form av G9-serien.

Gjett om jeg skal sikre meg et eksemplar av den...er skeptisk til hva vi får servert etter det. Blir vel et dårlig panasonic-panel i pioneer-innpakning det da..

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette var 1 ting og det var skuffende - men de må jo ta livets realiteter inn over seg (sviktende inntekter). Hvem kjøper Pio G9 når G10 produseres av andre? Kan ikke se at annenhåndsverdi, service & oppfølging ikke blir berørt. Ganske utrolig egentlig, hvordan dette snus til noe positivt av leverandør, men hva annet kan de gjøre ?
    Får håpe på prisgunstige modeller, ihvertfall.

Mitt kjøp av G8 hadde sittet langt inne etter denne brannfakkelen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audun Hage
    "-I følge våre prognoser kom produksjonskapasiteten vår på plasmapaneler til å nå taket i løpet av 2009."

Nja, hvis salgsestimatet av siste genrasjon apparater har måttet blitt skrudd ned fra 720k til 480K så rimer vel ikke det utsagnet helt. Faktum er at Pioneer bare har solgt 65% av de Kuro-appratene de håpet på å selge. Synes vel at Pioneer Norge her prøver å feie de faktiske forholdene rundt dette under teppet i dette intervjuet.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er Pioneer sin egen pressemelding : http://pioneer.jp/press/pdf/ir/08030...ucturing-e.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Velkommen til dette forumet med at ditt første innlegg er rent SPRØYT!
    Er vel liten vits å bare slenge ut noe du nettopp fant ut i ditt eget panasonic hode
    Litt vel offensiv der, kanskje...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    "-I følge våre prognoser kom produksjonskapasiteten vår på plasmapaneler til å nå taket i løpet av 2009."

Nja, hvis salgsestimatet av siste genrasjon apparater har måttet blitt skrudd ned fra 720k til 480K så rimer vel ikke det utsagnet helt. Faktum er at Pioneer bare har solgt 65% av de Kuro-appratene de håpet på å selge. Synes vel at Pioneer Norge her prøver å feie de faktiske forholdene rundt dette under teppet i dette intervjuet.
    En må heller ikke glemme at Pioneer Norge har absolutt bidratt til det sviktende salget gjennom sin håpløse prisstrategi (Verdens høyeste priser) og forhandler policy.

Nå har riktignok prisene gått litt ned, men nå er det for seint og snu trenden, nå venter folk på Panasonic’s nye modeller, der får de mye bedre ytelse/pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp!

Kan noen hjelpe meg med et lite problem jeg opplevde idag?

Kjøpte filmen "28 dager senere" som jeg skulle se ikveld..
    Satt den i og begynte å se, men etter ca 2 min var hele bildet etterslep og hvite kanter rundt bevegelsene i bildet... Ikke opplevd dette mer enn en gang før, og da forsvant det igjen..

Prøvde å bytte billedformat, skru av og på støyreduksjon på tv, ingenting virket. Prøvde å endre oppløsning på dvd spiller til laveste uten at det heller hjalp nevneverdig.

Jeg har en Pio4280 koblet opp fra en pio dv 490. bruker å kjøre 720p som oppløsning men har også prøvd 1080i på noen filmer og dette funker som regel knall...

Synes hele filmen var preget av uryddige bilder og alt ble jo ødelagt av all støy på bildet..

Er det noen som har opplevd lignende? Evt hva som kan være årsaken? Er det for dårlig kilde til 720 oppløsning?

MVH Johan

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

netshop.no

billig 508xd på netshop denne uken, ville bare informere!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    22 995 er jo billig da!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer Netshop

Netshop har bra priser og fallende, har fulgt med en stund og de har redusert prisene kontinuerlig den senere tiden. Kanskje p.g.a Panasonic's nye ute i disse dager.

Netshop er ikke autorsiert forhandler av Pioneer, men parallellimport. Jeg kontaktet Pioneer Service og spurte om garantier o.s.v for Pioneer TV fra ikke autoriserte forhandlere, de kunne ikke svare på det. Jeg kontaktet også Netshop for å høre om de gir såkaldt PDP+ kunde status (D.v.s Pioneer kommer hjem til deg ved feil, service, oppgr o.s.v), men har fortsatt ikke fått svar. Venter på en bekreftelse før jeg kjøper derfra.

Men ikke noe vondt om Netshop, har alltid blitt behandlet bra der, men ønsker alikevel den garantien.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire

Hei,

Takker for tips, bestilte denne idag sammen med et B-Tech veggstativ, litt usikker på hvilket veggstativ jeg skulle ta så håper at dette kan brukes.
    Har jo en "gammel 503" fra før men ikke sikker på om stativet som medfølgte denne kan brukes.

Uansett, prisen hos netshop var bra og mye billigere en hva jeg måtte gi for øyeblikket i butikk hjemme.

Mvh
    Geir

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gen 9 pioneer plasma tv blir kun 1080P tror jeg

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Gen 9 pioneer plasma tv blir kun 1080P tror jeg
    Får håpe det.
    Og da gjerne til en anstendig pris, men akkurat det tviler jeg på

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppskalering

Jeg ser at Dot by Dot ikke virker under 1080i på PDP-LX508D. Det var jo synd, for jeg kunne tenkt meg et mindre bilde for SD og desto høyere kvalitet.
    Noen som vet om SD kan vises i andre formater enn full skjerm, ol. (det bli vel færre punkter å interpolere eller er jeg på viddene) ?
    Jeg antar at dette ikke er mulig for HDMI, men jeg skal prøve en komponent scaler.

Jeg lånte hjem en Gefen Home Theatre Scaler med native mulighet men synes ikke dette gav noen kvalitetsforøkelse, men skjermen stod da til 16:9 stretch og burde vel strengt tatt stått i Dot by Dot ?
    Sånn går det når man tar fram manualet etter retur......

Side 62 av 67 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •