Offisiell tråd for Pioneers 8. generasjon plasma-TVer - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 60 av 67 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 1325
    Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette var en tullete sammenligning, disse skjermene kan umulig være
    likt/optimalt justert, på det ene bildet med fyrverkeri mangler mange
    detaljer i bildet på den mørkeste skjermen...typisk sleip selger
    propaganda, "se hvor bra svartnivå på nye panel, (med f.eks. lysstyrke på
    20% ny og 80% på gammel skjerm)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ntsc/pal

Er det ikke mulig å se hvilket signa tv'en faktisk mottar? info knappen viser jo kun om det er 720P/1080P ikke om det er det er 24p/ntsc/pal, eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av theist
    Jeg har hatt en 4280 i et par måneder. Har vært kjempefornøyd fra dag en. Klart flott bilde osv. I det siste opplever jeg at bildet har endret seg og at det har problemer med å takle bevegelse.... Ved nærbilde av ansikter som beveger seg lett, henger bildet igjen. Det virker uklart og klarer tydelig ikke å henge med. Scener med skog/trær etc blir bare veldig uklart ved bevegelse (dersom kamera beveger seg). Dette er bare eksempler. Har prøvt å sette tilbake til fabrikkinnstillinger uten at dette hjalp. Jeg kjører bilde fra canal digital med scart. Har noen andre opplevd noe av det samme?? Hva kan jeg endre i innstillinger for å evt forbedre dette??

Takknemlig for svar...
    Se etter at Drive Mode er satt til 2(100 Hz). Pass også på at Pure Cinema er satt til AV.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dakjos
    Se gjennom tråden under..
    Her finnes en del tips

Denne omhandler jo 508xd,men regner med at du kan bruke innstillingene som er lagt ut her og få et mye bedre bilde,en du har i dag..
    Skru oxo av alt av støyreduksjoner,spes til tv sendinger som alex skrev..

http://avforum.no/forum/tv-apparater...pdp-508xd.html

Tusen takk for svar, men hva mener dere med støyreduksjon? Hvilke innstillinger snakker dere om her? I bildemenyen?

Newcomer henriktes sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil bare legge til at jeg har bestillt 428XD og får den om 5 dager ca!! :-D :-D

...gleder meg som en liten unge som venter på lørdagsgodteri!!!

betaler forøvrig 17k NOK....:evil: :evil:

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av henriktes

Gratulerer med grom TV,billig var den også :-D
    Har hatt den samme selv,var kjempe fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor da?

Elkjøp vil ga 26K.

Skal selv kjøpe, helst ikke på nett.
    Har nå belaget meg å vente på 9G.

Newcomer henriktes sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fyndbørsen.... men prisen har gått opp til 22-23 000 SEK...dvs ca 20-21 nok....

hvorfor ikke på nett?...da må du betale ca 5-6 tusen ekstra i butikk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fyndbørsen.... men prisen har gått opp til 22-23 000 SEK...dvs ca 20-21 nok....

hvorfor ikke på nett?...da må du betale ca 5-6 tusen ekstra i butikk
    Jeg ringte Pioneer kundeservice om hva slags service jeg kunne forvente mht til rep eller reklamasjon ved kjøp på nett. Fikk et litt ullent svar og bestemte meg for at når jeg handler skal det være en TV som kan taes hånd om av Pioneer Norge. I og med at en del av nettbutikkene driver paralellimport blir dette vanskelig.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    Jeg ringte Pioneer kundeservice om hva slags service jeg kunne forvente mht til rep eller reklamasjon ved kjøp på nett. Fikk et litt ullent svar og bestemte meg for at når jeg handler skal det være en TV som kan taes hånd om av Pioneer Norge. I og med at en del av nettbutikkene driver paralellimport blir dette vanskelig.
    Jeg fikk dette svaret:

Hei

mpx.no er kunde hos oss, og dekkes således av Pioneer Norges servicegaranti. Skjermene som netshop.no selger er tatt inn på parallellimport, og har derfor kun 1 års Europagaranti. Hvis det skjer noe med skjermen etter 1 år er det en sak mellom deg og netshop.no hvordan reparasjonen skal dekkes.

Med vennlig hilsen
    Espen Nylenden
    Pioneer Norge AS
    Ha en glad dag!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info moses!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en teknisk tråd, så vennligst ta prisdiskusjoner i prisjakt kategoriene.

På forhånd takk !

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    mpx.no er kunde hos oss, og dekkes således av Pioneer Norges servicegaranti. Skjermene som netshop.no selger er tatt inn på parallellimport, og har derfor kun 1 års Europagaranti. Hvis det skjer noe med skjermen etter 1 år er det en sak mellom deg og netshop.no hvordan reparasjonen skal dekkes.

Med vennlig hilsen
    Espen Nylenden
    Pioneer Norge AS
    Ha en glad dag!
    Hvem som dekker reklamasjonen er uinteressant, så lenge du har kjøpt en skjerm av forhandler som leverer til norge har du fem års full reklamasjonsrett uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Hvem som dekker reklamasjonen er uinteressant, så lenge du har kjøpt en skjerm av forhandler som leverer til norge har du fem års full reklamasjonsrett uansett.
    I teorien ja, men ta en titt på denne:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...-bakbeina.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Går tilbake til 436 i fra 508

Nå har jeg A/B testet 436 og 508 en stund og får ikke til 508.Brukte mange timer på å stille inn 436 når jeg kjøpte den og har vært kjempefornøyd,men fikk lyst på å 50".Fikk 508 i hus og har siden det vært deppa.Fikk klar beskjed av resten av familien at gamle som ble flyttet til en lite brukt kjellerstue måtte flyttes tilbake.På gode signaler fra gode DVD filmer er 508 overlegen,ja faktisk det beste bilde jeg noen gang har sett,men problemet er at den takler ikke signalet fra Dreamboksen like bra.Har justert og justert.Prøvd alt av signalkilder mellom de (komponent er best).Problemet er at bildet er mye skarpere på 436.Med en gang det er litt dårlig signal på en sending så faller 508 helt av.Bildet blir uklart og rynker i ansikt f.eks blir bare støy med den minste bevegelse.Hele bildet er dekket av støy som når en slo på alt av støyfiltere på de første 100hz skjermene med digital støybehandling.Er det noen som har samme erfaring?Har drevet med AV noen år så det er ikke snakk om at det er en instilling som er helt på trynet. Det virker som 508 er veldig kresen på signalene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lowlevel
    I teorien ja, men ta en titt på denne:

http://avforum.no/forum/produkt-pris...-bakbeina.html
    Og hva i alle dager har angrerett med reklamasjon å gjøre??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre samme erfaring som deg. Jeg har digital kabel tv og ble skuffet over hvor mye støy det er på enkelte sendinger sammelignet med min forrige tv. Jeg var forberedt på at denne tv'en skulle være suveren også på digital kabel tv og ble derfor veldig overrasket over at det skulle være så mye støy og artifacts ved bevegelse. Bildet er til tider veldig klart og skarpt, men det er alt for mye "myggstøy".

Sitat Opprinnelig postet av Meridian
    Nå har jeg A/B testet 436 og 508 en stund og får ikke til 508.Brukte mange timer på å stille inn 436 når jeg kjøpte den og har vært kjempefornøyd,men fikk lyst på å 50".Fikk 508 i hus og har siden det vært deppa.Fikk klar beskjed av resten av familien at gamle som ble flyttet til en lite brukt kjellerstue måtte flyttes tilbake.På gode signaler fra gode DVD filmer er 508 overlegen,ja faktisk det beste bilde jeg noen gang har sett,men problemet er at den takler ikke signalet fra Dreamboksen like bra.Har justert og justert.Prøvd alt av signalkilder mellom de (komponent er best).Problemet er at bildet er mye skarpere på 436.Med en gang det er litt dårlig signal på en sending så faller 508 helt av.Bildet blir uklart og rynker i ansikt f.eks blir bare støy med den minste bevegelse.Hele bildet er dekket av støy som når en slo på alt av støyfiltere på de første 100hz skjermene med digital støybehandling.Er det noen som har samme erfaring?Har drevet med AV noen år så det er ikke snakk om at det er en instilling som er helt på trynet. Det virker som 508 er veldig kresen på signalene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rare linjer...?

Jeg har kjøpt meg Pio 4280.. Kanonfornøyd med bilde på dette tv! Men jeg har merket meg en ting av å til, spesielt ved raske bevegelser så kommer det streker som henger etter det som beveger seg og ikke ellers i bildet. Det kan gå over av seg selv, men forsvinner som regel ved å trykke pause og vente etpar sekunder.

Merket dette først på filmen Rattatoi, men var også litt antydninger til slike ting på serien 4400 på dvd.
    Det kommer kanskje èn gang eller to i løpet av en hel film..
    Kjører innstillingene til Alex og bruker en Pioneer dv490 som kilde, oppskalerer fra spiller til 720p ( er det noen grun til å velge 1080i..?) Bruker en Bettercables HDMI 1 meter.

Noen som har noe formening? Er det for dårlig kilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ovegeir

du bør sjekke signalet inn i huset. Jeg fikk Get inn når min 508 var i hus. De gikk over alle ledninger, fant alvorlig drop i signalet og justerte dette.

Kommentar da teknikerne var ferdige: Du hadde kanskje, i beste fall, RGB oppløsning, og ikke digitalkvalitet.

Jeg hadde problemer med artifakter, frysing.

Nå ser det ut som rene skjære vinduet ut til det jeg ser på.

Signalstyrken gikk opp ca. 60%

Var forøvrig i Spania forleden og kikket på mine foreldres 428xd. De har full digitaloppløsning fra sin leverandør (altså 1080i). Disse skjermene er simpelthen fantastiske.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommentar da teknikerne var ferdige: Du hadde kanskje, i beste fall, RGB oppløsning, og ikke digitalkvalitet.
    Teknikere som beskriver RGB som oppløsning, vet ikke hva de snakker om. Oppløsning som begrep er hovedsaklig knyttet til en bestemt oppløsning/punkter/detaljer på kildemateriale (480/576i, 720p, 1080i/p osv) og/eller en skjerms oppløsning/antall punkter og evne til å behandle disse.

RGB er dermot en overføringsstandard/nivå, knyttet til separat overføring av fargene R(ød), G(rønn) og B(lå). Den er slett ikke dårlig. Selv har jeg brukt RGB (576i-signaler) fra digital tuner på 508, og det fungerte bra. Kanskje var det noe annet de tenkte på?

Side 60 av 67 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •